Cap met Mips. *keuzestress

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke cap?

Jockey cap met hoes
5 (19%)
Ff doorsparen voor die andere
16 (61%)
Niet zo mipsen, elke cap is veilig.
5 (19%)

Totaal aantal stemmen: 26


Anoniem

Cap met Mips. *keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:12

Hoi,

Ik ben rustig aan het rondkijken naar een nieuwe cap. Nu zag ik dat Charles owen een aantal caps met het mips systeem heeft.
Nu is mijn oog op 2 van die caps gevallen...

Deze:
https://www.charlesowen.com/products/ms1pro

En deze:
https://www.charlesowen.com/products/myps-wide

Nu vind ik de onderste eigenlijk mooier, maar die is bijna 300 euro...
de bovenste is een cap zonder klep en kan ik met een leuke korting krijgen waardoor hij 120 euro word.
Dat is natuurlijk een flik verschil...

Nu vraag ik me af of ik de klep echt ga missen,die cap hoezen nu echt goed blijven zitten en of een skull cap (met hoes) toegestaan is op wedstrijd? (dressuur)

Mocht iemand anders een goede cap met het mips systeem weten laat het me dan zeker weten.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:36

Back on Track heeft volgens mij ook mooie (in mijn ogen dan) caps met dit systeem!

edit: gevonden :D https://backontrack.nl/collections/paar ... echnologie
net iets betaalbaarder dan de modellen met klep van Charles Owen in je OP, maar je kunt het ook hier zo gek maken als je zelf wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:42

Ik heb een skull cap met hat silk. Voor de vorm zit er nog een (knalroze) band omheen omdat ik dat leuk vond, maar hat silks blijven ook zonder echt prima zitten. Een vaste klep mis ik helemaal niet, maar ik gaf sowieso al de voorkeur aan caps met een relatief kleine klep. Er staat een foto in mijn profiel waarop ik hem draag. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-21 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:46

November108 schreef:
Back on Track heeft volgens mij ook mooie (in mijn ogen dan) caps met dit systeem!

edit: gevonden :D https://backontrack.nl/collections/paar ... echnologie
net iets betaalbaarder dan de modellen met klep van Charles Owen in je OP, maar je kunt het ook hier zo gek maken als je zelf wilt.


Deze heb ik, is ook wat verstelbaar, ik vind hem ontzettend fijn!

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Cap met Mips. *keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:50

Ik zal niet ingaan over merk of mips, maar ik heb 300 euro neergelegd voor een cap en ik heb er geen dag spijt van gehad. Ik heb maar 1 hoofd, die moet goed beschermd worden en daar zit geen prijskaartje aan, maar hij zit ook nog eens mega lekker. Ik heb er geen problemen mee om hem uren op te hebben.

Chantal_1978
Berichten: 220
Geregistreerd: 02-03-16

Re: Cap met Mips. *keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:01

OneK heeft ook Mips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:05

prugelpiet schreef:
Ik zal niet ingaan over merk of mips, maar ik heb 300 euro neergelegd voor een cap en ik heb er geen dag spijt van gehad. Ik heb maar 1 hoofd, die moet goed beschermd worden en daar zit geen prijskaartje aan, maar hij zit ook nog eens mega lekker. Ik heb er geen problemen mee om hem uren op te hebben.
Maar duur betekent niet automatisch veiliger dan een cap die goedkoper is. De BHA in het VK heeft bijvoorbeeld nog aanvullende eisen voor caps voor jockeys en work riders, en mijn Champion voldoet daar prima aan — is ook een veelgebruikt merk onder jockeys, en samen met eventing is racing toch wel dé discipline waarin je echt goede bescherming moet hebben, want je gaat hoe dan ook een keer met flinke snelheid tegen de grond —, ook al was hij ongeveer de helft goedkoper dan die van jou. Vanaf een zeker bedrag betaal je ook voor merknaam, marketing en een zekere exclusiviteit, dat is bij caps niet anders dan bij schoenen of tassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:21

November108 schreef:
Back on Track heeft volgens mij ook mooie (in mijn ogen dan) caps met dit systeem!

edit: gevonden :D https://backontrack.nl/collections/paar ... echnologie
net iets betaalbaarder dan de modellen met klep van Charles Owen in je OP, maar je kunt het ook hier zo gek maken als je zelf wilt.


Die zijn ook mooi!
Alleen helaas ook wel weer een pittiger prijskaartje... :(

prugelpiet schreef:
Ik zal niet ingaan over merk of mips, maar ik heb 300 euro neergelegd voor een cap en ik heb er geen dag spijt van gehad. Ik heb maar 1 hoofd, die moet goed beschermd worden en daar zit geen prijskaartje aan, maar hij zit ook nog eens mega lekker. Ik heb er geen problemen mee om hem uren op te hebben.

Bijde caps zijn even veilig hoor! Maak je maar niet druk :D
Bij de onderste betaal je voornamelijk voor de looks... tja, zo’n jockey cap is weinig moois aan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:24

Chantal_1978 schreef:
OneK heeft ook Mips


Tnx! K ga ff kijken :o

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 23:26

Koetje_boe schreef:
November108 schreef:
Back on Track heeft volgens mij ook mooie (in mijn ogen dan) caps met dit systeem!

edit: gevonden :D https://backontrack.nl/collections/paar ... echnologie
net iets betaalbaarder dan de modellen met klep van Charles Owen in je OP, maar je kunt het ook hier zo gek maken als je zelf wilt.


Die zijn ook mooi!
Alleen helaas ook wel weer een pittiger prijskaartje... :(


Dat helaas wel! Maar de basic zwarte versie is op een paar plekken wel rond 180 te vinden, en bij Epplejeck met een 25% kortingsactie komt ie rond de 170 uit, dus je blijft wel ruim onder die 300 in je OP }:)

Nee hoor, gewoon lekker gaan kijken, passen en voelen. Natuurlijk is het systeem mooi én hartstikke veilig, maar de cap moet voor jou ook goed zitten (pasvorm, draagcomfort)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 00:03

Koetje_boe schreef:
November108 schreef:
Back on Track heeft volgens mij ook mooie (in mijn ogen dan) caps met dit systeem!

edit: gevonden :D https://backontrack.nl/collections/paar ... echnologie
net iets betaalbaarder dan de modellen met klep van Charles Owen in je OP, maar je kunt het ook hier zo gek maken als je zelf wilt.


Die zijn ook mooi!
Alleen helaas ook wel weer een pittiger prijskaartje... :(

prugelpiet schreef:
Ik zal niet ingaan over merk of mips, maar ik heb 300 euro neergelegd voor een cap en ik heb er geen dag spijt van gehad. Ik heb maar 1 hoofd, die moet goed beschermd worden en daar zit geen prijskaartje aan, maar hij zit ook nog eens mega lekker. Ik heb er geen problemen mee om hem uren op te hebben.

Bijde caps zijn even veilig hoor! Maak je maar niet druk :D
Bij de onderste betaal je voornamelijk voor de looks... tja, zo’n jockey cap is weinig moois aan haha

Daarom moet je ze ook opfleuren! :)) De hat silk die ik draag, was deel van een uniform, maar die ene die ik er oorspronkelijk bij had, had ik zelf een knalroze pompom op genaaid. :')

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 00:19

Ik heb de Uvex exential II met Mips. Is zonder korting 140 euro en mooier dan de ms1 pro vind ik zelf. Heb hem met korting gekocht voor 103 euro. Ventileert ook goed.

Let op als je gaat bestellen, er is ook een versie zonder mips, die kost standaard 100 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 00:41

Citaat:
Daarom moet je ze ook opfleuren! :)) De hat silk die ik draag, was deel van een uniform, maar die ene die ik er oorspronkelijk bij had, had ik zelf een knalroze pompom op genaaid. :')


Haha dat is natuurlijk wel een voordeel...
dan Kan ik mijn cap met men outfit matchen :o

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:00

Eef_Bam schreef:
Ik heb de Uvex exential II met Mips. Is zonder korting 140 euro en mooier dan de ms1 pro vind ik zelf. Heb hem met korting gekocht voor 103 euro. Ventileert ook goed.

Let op als je gaat bestellen, er is ook een versie zonder mips, die kost standaard 100 euro.



De Uvex ziet er goed en comfortabel uit!
Ik heb de ms1 pro vorig jaar besteld via agrarischere. Duurder 3 maand voordat ie geleverd was ivm brexit en was helaas te klein.
Ik heb toen mijn geld terug gekregen maar wil nu alsnog een cap met mips bestellen.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Cap met Mips. *keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 23:36

De bovenste helm is een crosshelm en in de dressuurring niet toegestaan.

Eerlijk zou ik ook niet weten wat je met zo'n helm wilt. Er zijn er genoeg met MIPS welke wel een klep hebben.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:42

PSvanLot schreef:
De bovenste helm is een crosshelm en in de dressuurring niet toegestaan.

Eerlijk zou ik ook niet weten wat je met zo'n helm wilt. Er zijn er genoeg met MIPS welke wel een klep hebben.



Ik vind het wel bijzonder dat een crosshelm niet is toegestaan. Weet iemand waarom?

Hier trouwens nog een topic over een mips cap van hooks

[RUI] JH collection (Hööks) MIPS helm, ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:49

carika schreef:
PSvanLot schreef:
De bovenste helm is een crosshelm en in de dressuurring niet toegestaan.

Eerlijk zou ik ook niet weten wat je met zo'n helm wilt. Er zijn er genoeg met MIPS welke wel een klep hebben.



Ik vind het wel bijzonder dat een crosshelm niet is toegestaan. Weet iemand waarom?

Hier trouwens nog een topic over een mips cap van hooks

[RUI] JH collection (Hööks) MIPS helm, ervaringen?

Ik zie anders niets in het reglement staan dat dat niet zou mogen. Het enige wat erin staat is dat een cap verplicht is en moet voldoen aan de veiligheidseisen.

Cjuan
Berichten: 53
Geregistreerd: 18-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:54

[RUI] JH collection (Hööks) MIPS helm, ervaringen?[/quote]
Ik zie anders niets in het reglement staan dat dat niet zou mogen. Het enige wat erin staat is dat een cap verplicht is en moet voldoen aan de veiligheidseisen.[/quote]


Ik ben heel benieuwd naar wat het is geworden? Ik rij trouwens altijd met een skull cap op (dressuur) wedstrijd en er is nooit wat over gezegd.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Cap met Mips. *keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:17

Zo’n cap doe je een paar jaar mee. Als je kijkt naar hoeveel je dat dan gaat kosten per jaar zou ik vooral voor de iets duurdere gaan!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Cap met Mips. *keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:14

Ik heb welgeteld 1 maand met een nieuwe cap gedaan, toen viel ik heel hard van mijn paard, op mijn rug en met een enorme klap door op mijn hoofd.

Dus nee, het is niet gezegd, dat je lang doet met een cap.

Ik heb onmiddellijk dezelfde weer besteld, de Uvex Exxantial II met MIPS.
Gelukkig wederom in een kortingsactie, waardoor die iets meer dan 100,- kostte.

Pasvorm van deze helm is voor mijn hoofd echt perfecct en het MIPS systeem heeft denk ik bij die val ervoor gezorgd dat mijn hoofd verder geen schade/hersenschudding had (helemaal zeker weten doe je dat nooit, natuurlijk, maar bij een vorige val op mijn hoofd had ik geheugenverlies en barstende hoofdpijn en als diagnose een hersenschudding (droeg wel een cap, maar nog 1 zonder MIPS), bij deze val geen klachten verder aan mijn hoofd, ondanks de klap waarmee die de grond raakte.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Cap met Mips. *keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:44

Wat is een mips systeem? Als ik Google vind ik een Engelse uitleg maar wordt daar niet zozeer wijzer van :+

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:56

MelissaV schreef:
Wat is een mips systeem? Als ik Google vind ik een Engelse uitleg maar wordt daar niet zozeer wijzer van :+


De impact-kracht wordt door de hele dunne MIPS-binnenschaal verdeelt zodat de klap minder piekbelasting geeft kwa schudden van je hersenen. Omdat de MIPS licht heen en weer kan bewegen verdeeld dat de energie ipv dat de inhoud van je hersenpan dat allemaal moet doen. MIPS is in motorhelmen en skihelmen al jaren heel normaal. Het is een systeem ontwikkeld door neuroloog/neurochirurg, hij wilde minder hersenletsel zien bij dit soort sporten.

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 00:19

Als iemand een zgan back on track met Mips zoekt
Ik heb hem
Past mij niet lekker
Van de week de doos weggedaan
Weet niet of ik m nog heb .
Ik heb een heel oude GPA cap die vervangen moest worden
Back on track gekocht
Zoals geadviseerd maat groter
Maar klemt op m'n voorhoofd.
Dus maar 3 keer 20 min opgehad
Maat 59
Maar passend voor 57/58