BH paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:57

Ik zoek nog een sportbh zonder lycra. Ik reageer daar allergisch op.
Ik rij nu met gewone bh maar sportbh is toch een stuk fijner.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 15:14

Ik draag altijd een normale BH waar ik dan zo'n simpele vormeloze BH top overheen aantrek. Blijven de dames keurig mee op hun plek :j

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:23

Panache sport en de shock absorber active D+ (heeft een normale sluiting) drukken niks plat. Tenminste, cup F in elk geval niet :+
Qua steun vind ik de shock absorber wel nog net iets beter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34633
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:29

Hier ook een Qlinn ooit gekocht maar ik vind hem niet fijn. Is de grootste cupmaat die ze hebben, maar valt net te klein voor mij. Ik heb nu hele goedkope topjes van de decathlon, geschikt voor mijn cupmaat en omvang en die bevallen heel goed. Vind het alleen een nadeel dat ik ze over mijn hoofd aan moet trekken.

Panache ook ervaring mee, zat heel fijn maar ging beide keren heel snel stuk. Dan is het imo geen toeval meer.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:35

SusanH schreef:
Hier ook een Qlinn ooit gekocht maar ik vind hem niet fijn. Is de grootste cupmaat die ze hebben, maar valt net te klein voor mij. Ik heb nu hele goedkope topjes van de decathlon, geschikt voor mijn cupmaat en omvang en die bevallen heel goed. Vind het alleen een nadeel dat ik ze over mijn hoofd aan moet trekken.

Panache ook ervaring mee, zat heel fijn maar ging beide keren heel snel stuk. Dan is het imo geen toeval meer.


Ja sommige modellen gaan tm cup i.
Maar niet allemaal dacht ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34633
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:16

c_alsemgeest schreef:
SusanH schreef:
Hier ook een Qlinn ooit gekocht maar ik vind hem niet fijn. Is de grootste cupmaat die ze hebben, maar valt net te klein voor mij. Ik heb nu hele goedkope topjes van de decathlon, geschikt voor mijn cupmaat en omvang en die bevallen heel goed. Vind het alleen een nadeel dat ik ze over mijn hoofd aan moet trekken.

Panache ook ervaring mee, zat heel fijn maar ging beide keren heel snel stuk. Dan is het imo geen toeval meer.


Ja sommige modellen gaan tm cup i.
Maar niet allemaal dacht ik.


Toen ik hem kocht was cup G de grootste maat. Als ze nu tot en met I gaan zou ik nog een poging kunnen wagen. Wellicht dat een cupmaat groter wel goed gaat.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:01

Ja moet je even per model kijken. De Barcelona gaat bijvoorbeeld al tot een veel grotere cup.
Die had een meisje van stal besteld en die heeft H dacht ik.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:41

Druif_01 schreef:
Ik heb er al heel wat versleten, maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze nu van de Decathlon en vind ze echt fantastisch zitten. Ik rij er mee paard en loop er mee hard en ben ook behoorlijk zwaar van voren.

Ik heb ook shockabsorber gehad en Nike, maar ik vond die allemaal niet zo fijn als deze die ik nu heb.


Heb je een link?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:42

Ik heb G75, of H70 en ik draag een PrimaDonna Sport BH. Zitten perfect met goede ondersteuning.
Kost wel wat, maar inmiddels draag ik ze eigenlijk ook bijna altijd gewoon overdag zo lekker zitten ze.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34633
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:53

girlyggirl schreef:
Druif_01 schreef:
Ik heb er al heel wat versleten, maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze nu van de Decathlon en vind ze echt fantastisch zitten. Ik rij er mee paard en loop er mee hard en ben ook behoorlijk zwaar van voren.

Ik heb ook shockabsorber gehad en Nike, maar ik vond die allemaal niet zo fijn als deze die ik nu heb.


Heb je een link?


Ik heb deze van decathlon: https://www.decathlon.nl/p/sporttopje-p ... 95&c=BLAUW

Alleen dan heb ik er 2 in het zwart.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:57

Die van Decathlon passen mij dan weer totaal niet. Of te kleine cupmaat of te grote omvang. En rekte enorm uit := helaas, was prettiger qua prijs, maar voor mij en paardrijden niet geschikt. Gebruik hem af en toe als het niet anders kan, maar moet er andere bh onder en hij is ingenomen.

Ik ga eens kijken naar die q linn. Heb nu een 2 andere dure, maar bij de ene rolt de band aan de onderkant om en de ander zit net niet lekker. Vind ik wel nade, in winkel zaten ze beide heerlijk, maar echt goed kunnen passen lukt pas met 1 of 2 keer rijden en dan kunnen ze niet meer terug :')

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:59

Ik zie zo wel verschil tussen ondersteuning van een Decathlon bh en sommige duurdere exemplaren.
In de laatste groep zit in ieder geval in de cups echt wel meer (denk)werk in.

Prima als het voor werkt voor iemand hoor :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-06-21 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:59

MyWishMax schreef:
Die van Decathlon passen mij dan weer totaal niet. Of te kleine cupmaat of te grote omvang. En rekte enorm uit := helaas, was prettiger qua prijs, maar voor mij en paardrijden niet geschikt. Gebruik hem af en toe als het niet anders kan, maar moet er andere bh onder en hij is ingenomen.

Ik ga eens kijken naar die q linn. Heb nu een 2 andere dure, maar bij de ene rolt de band aan de onderkant om en de ander zit net niet lekker. Vind ik wel nade, in winkel zaten ze beide heerlijk, maar echt goed kunnen passen lukt pas met 1 of 2 keer rijden en dan kunnen ze niet meer terug :')


Ik snap je. Bij cupmaat G of H gaan ze ook vaak uit van een enorme taille omvang -O-

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:01

Mijn cupmaat is niet eens zo groot, gelukkig, matheno. (Hoewel ik geloof ik wel weer 1 groter moet) Dat lijkt me helemaal lastig, maar idd bizar dat daar zo vanuit gegaan wordt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34633
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:03

Matheno schreef:
MyWishMax schreef:
Die van Decathlon passen mij dan weer totaal niet. Of te kleine cupmaat of te grote omvang. En rekte enorm uit := helaas, was prettiger qua prijs, maar voor mij en paardrijden niet geschikt. Gebruik hem af en toe als het niet anders kan, maar moet er andere bh onder en hij is ingenomen.

Ik ga eens kijken naar die q linn. Heb nu een 2 andere dure, maar bij de ene rolt de band aan de onderkant om en de ander zit net niet lekker. Vind ik wel nade, in winkel zaten ze beide heerlijk, maar echt goed kunnen passen lukt pas met 1 of 2 keer rijden en dan kunnen ze niet meer terug :')


Ik snap je. Bij cupmaat G of H gaan ze ook vaak uit van een enorme taille omvang -O-


Dat is niet zo bij dit topje, want ik heb qua omvang een 75 nodig. En dat is niet enorm te noemen. Ik pas in de L G/H. Ik was verrast door de ondersteuning. Ik had het zelf niet verwacht voor die prijs. Maar heb er later dus nog 1 besteld online (eerste wel in de winkel gepast) omdat hij zo fijn is. Uitrekken merk ik na 1 jaar gebruik nog niks van. Maar goed, het is heel persoonlijk wat je prettig vindt.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:10

SusanH schreef:
Dat is niet zo bij dit topje, want ik heb qua omvang een 75 nodig. En dat is niet enorm te noemen. Ik pas in de L G/H. Ik was verrast door de ondersteuning. Ik had het zelf niet verwacht voor die prijs. Maar heb er later dus nog 1 besteld online (eerste wel in de winkel gepast) omdat hij zo fijn is. Uitrekken merk ik na 1 jaar gebruik nog niks van. Maar goed, het is heel persoonlijk wat je prettig vindt.


Ik heb hem zojuist even besteld om te proberen. Zou geweldig zijn als het voor dat geld goed zou zitten :-D

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:15

SusanH schreef:
Dat is niet zo bij dit topje, want ik heb qua omvang een 75 nodig. En dat is niet enorm te noemen. Ik pas in de L G/H. Ik was verrast door de ondersteuning. Ik had het zelf niet verwacht voor die prijs. Maar heb er later dus nog 1 besteld online (eerste wel in de winkel gepast) omdat hij zo fijn is. Uitrekken merk ik na 1 jaar gebruik nog niks van. Maar goed, het is heel persoonlijk wat je prettig vindt.

Ik heb even gekeken, en deze lijkt mij ook wel eens de moeite waard. Alleen met m'n 85E zegt de maattabel bij de foto's dat ik dan een M EF zou moeten hebben, maar de Maattabel-hulp (die je aanklikt) zegt dat het dan een 2XL EF moet zijn (overeenkomend met een 100E in de foto-tabel) >;)

Maar als jij dan zegt dat je met een 75G een L GH draagt, heb jij dus eigenlijk ook 2 maten groter genomen. Dan moet ik het misschien ook maar eens proberen met een maatje of twee groter :D
Hij ziet er in ieder geval fijn uit, en leuk geprijsd ten opzichte van de Shock Absorber die ik al bijna 10 jaar draag (en net vervangen heb).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34633
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:25

Siamsmeesje schreef:
SusanH schreef:
Dat is niet zo bij dit topje, want ik heb qua omvang een 75 nodig. En dat is niet enorm te noemen. Ik pas in de L G/H. Ik was verrast door de ondersteuning. Ik had het zelf niet verwacht voor die prijs. Maar heb er later dus nog 1 besteld online (eerste wel in de winkel gepast) omdat hij zo fijn is. Uitrekken merk ik na 1 jaar gebruik nog niks van. Maar goed, het is heel persoonlijk wat je prettig vindt.

Ik heb even gekeken, en deze lijkt mij ook wel eens de moeite waard. Alleen met m'n 85E zegt de maattabel bij de foto's dat ik dan een M EF zou moeten hebben, maar de Maattabel-hulp (die je aanklikt) zegt dat het dan een 2XL EF moet zijn (overeenkomend met een 100E in de foto-tabel) >;)

Maar als jij dan zegt dat je met een 75G een L GH draagt, heb jij dus eigenlijk ook 2 maten groter genomen. Dan moet ik het misschien ook maar eens proberen met een maatje of twee groter :D
Hij ziet er in ieder geval fijn uit, en leuk geprijsd ten opzichte van de Shock Absorber die ik al bijna 10 jaar draag (en net vervangen heb).


Je moet de maattabel gebruiken en gewoon je eigen cupmaat en omvang invoeren dan kom je goed uit.

xhannaw

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-02-15
Woonplaats: Heerenveen

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:46

Ik zweer bij de panache sport bh met beugel! Ideaal eerder 1 zonder beugel gehad, waar echt alles werd plat gedrukt. Die van Panache kan ik ook normaal over straat aan zonder dat het opvalt dat het een sportbh is. Ik draag hem met paardrijden en bootcamp! Vind het vooral handig dat je hem voor extra stevigheid kruislings vast kan klikken

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:48

Hier ook de shockabsorber ultimate run voor het paardrijden, niet voorgevormd maar vind ik niet storend.

Gebruik hem bij alle sporten trouwens die ik doe, zweer er bij.

Moest wel qua omvang een maat meer hebben dan normaal van mijn gewone BH's

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:09


Zertab

Berichten: 12217
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 21:19

Even een domme vraag.. hoe weet je dat je bh goed zit? Ik draag nu mijn sport bh tijdens het rijden en het zit prima eigenlijk. Merk niets van mijn borsten, ook geen pijn aan mijn schouders etc.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:38

Als alles erin blijft zitten en je jezelf geen blauw oog slaat ;)

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:43

Dan zit hij prima lijkt me ;)

Zertab

Berichten: 12217
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: BH paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 22:09

Ja ik merk niet dat ik ze heb tijdens het rijden hahaha :')