Rijbroek dagrit westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimberleyBos

Berichten: 82
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Lunteren

Rijbroek dagrit westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 22:15

Hoi!

Binnenkort ga ik op ruitervakantie. Daarbij gaan we 2 dagritten rijden van ongeveer 5 uur per dag. Er wordt gereden op westernzadels. Ik heb zelf nog nooit eerder op een westernzadel gereden.

Wat raden jullie aan qua rijbroek?
Maakt het nog uit qua dikte of soort zitvlak, wat rijdt het fijnst voor een lange rit op een westernzadel?
Laatst bijgewerkt door KimberleyBos op 14-06-21 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Rijbroek dagrit westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:21

Ik rij al jaren western, op een westernzadel. En ik gek draag nog steeds een gewone rijbroek _O- Dus trek gewoon aan wat jij prettig vindt. Als dat een rijbroek is, niet moeilijk over doen.
Persoonlijk, ik kan niet eens met een gewone jeans rijden. Dan rij ik mijn knieen open.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rijbroek dagrit westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:24

De rijbroek waarin je normaliter ook rijdt en die lekker zit.

Je kunt wel in een jeans gaan rijden maar dan moet je even opletten dat je geen dikke naad aan de binnenkant van je been hebt want dat rijdt inderdaad niet prettig en grote kans dat je dan inderdaad jezelf open rijdt.

KimberleyBos

Berichten: 82
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 22:27

rina schreef:
Ik rij al jaren western, op een westernzadel. En ik gek draag nog steeds een gewone rijbroek _O- Dus trek gewoon aan wat jij prettig vindt. Als dat een rijbroek is, niet moeilijk over doen.
Persoonlijk, ik kan niet eens met een gewone jeans rijden. Dan rij ik mijn knieen open.


Met wat voor zitvlak raad je aan? Maakt de dikte van de rijbroek nog uit?