Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een super tip kwa rijlaarzen

 
Profiel   

Goedemorgen,
Aangezien mijn rijlaarzen nu echt bijna op zijn ben ik opzoek naar nieuwe. Maar nu komt het mijn kuit is voor de meeste klaarden net 1a 2 cm te dik :(

Wie heeft er een goede tip voor mensen met een net iets dikkere kuit :D

Rijlaarzen moeten nog wel normaal betaalbaar zijn aangezien ik alleen een recreatie ruiter ben :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:46 



 
Profiel   

Ego7? Ik heb ook dikke kuiten (en lange benen), en die passen mij goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 08:50 



 
Profiel   

Wat zijn je maten? Dat helpt wat makkelijker zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:10 



 
Profiel   

Ik heb de deniro tricolore in glad leer als trainings laars. Kost 325 euro en hebben veel standaard maten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:12 



 
Profiel   

Ik heb in mijn laarzen, waar ik qua kuit was uitgegroeid, door de schoenmaker, een stuk elastiek laten zetten aan de binnenkant van de rits, zo passen ze altijd, ook met iets dikkere broek of sok :D
En, je ziet er niks van als je op je paard zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:32 



 
Profiel   

Ik heb lange en dikke kuiten en ik pas ook in de standaard maten van Deniro, super fijne laarzen met een heel uitgebreid standaard maten pakket!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:40 



 
Profiel   

Bij Lipica kun je heel betaalbaar laarzen op maat laten maken :) Mijn paar kostte 275 euro en ik heb ze inmiddels al zo'n 6 jaar in gebruik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:42 



 
Profiel   

Marjo schreef
Bij Lipica kun je heel betaalbaar laarzen op maat laten maken :) Mijn paar kostte 275 euro en ik heb ze inmiddels al zo'n 6 jaar in gebruik :D

Lipica is wel een stuk in prijs gestegen inmiddels. Vorig jaar heb ik vrij simpele laarzen voor 450 laten aanmeten. Dat waren ze ook zeker waard hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:04 



 
Profiel   

Colinda20 schreef
Goedemorgen,
Aangezien mijn rijlaarzen nu echt bijna op zijn ben ik opzoek naar nieuwe. Maar nu komt het mijn kuit is voor de meeste klaarden net 1a 2 cm te dik :(

Wie heeft er een goede tip voor mensen met een net iets dikkere kuit :D

Rijlaarzen moeten nog wel normaal betaalbaar zijn aangezien ik alleen een recreatie ruiter ben :+


Hoe dik zijn je kuiten? Heb je de maten ook? Dat zoekt wat gemakkelijker.

Wil je perse laarzen? Met jodhpurs en chaps heb je vaak meer keus,

Ken je deze laarzen al? In diverse wijdtes en kunnen met de veter ook nog aangepast worden.


https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... 15088.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 15:25 



 
Profiel   

Mijn kuitmaat net gemeten is 43 cm :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:19 



 
Profiel   

Staat hier iets tussen? https://www.amazonexl.nl/rijlaarzen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:51 



 
Profiel   

Pioneer rijlaarzen heeft een grote maat tabel en met het elastiek naast de rits heb je vaak net wat meer speling.

Beste is naar een zaak gaan. Laten opmeten en kijken wat mogelijk is vanuit voorraad of bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:09 



 
Profiel   

Ik heb nieuwe laarzen gekocht van hkm die heeft inderdaad kuitmaat tot 45cm. Mountain horse ook tot 44cm maar die zijn wel een stukje duurder

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:27 



 
Profiel   

Ik zou je laarzen met veters tot bovenaan aanraden :j Bijv de busse laval laarzen, daarbij kan je makkelijk nog een stukje losser veteren.

Ritsen met elastiek ernaast zijn behoorlijk kwetsbaar omdat hierdoor de rits niet gelijkmatig wordt belast. Rits aan de achterkant is voor wijdere kuiten ook niet ideaal, omdat er dan meer spanning op komt te staan. Kan je je geld beter in een keer uitgeven aan een goede laars ipv om de haverklap de schoenmaker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:21 



 
Profiel   

Epplejeck Lou, met veters aan de voorkant, dus die kun je best wel wat losser doen en zo een paar cm winnen (zit ook nog elastiek in de achterkant) EJ heeft regelmatig 20-25% korting en dan kosten ze nog maar rond de 75-80 euro.... En is echt prima als je geen hele fanatieke ruiter bent.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen