Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nette heren rijbroek. Wie heeft tips?

 
Profiel   

Hallo bokkers.
Ik ben op zoek naar een nette paardrijbroek voor mannen. Ik heb het helemaal gehad met strakke rijbroeken. Dus ik zoek er een met een bandplooi. Wat siliconen op de kiestukken mag. Maar het zitvlak moet gewoon van stof zijn en het liefst ook geen afwijkende kleur hebben. Wat de kleur betreft gaat mijn voorkeur uit naar ingetogen kleuren zoals bruin of Taupe. Het liefst niet te licht (vanwege de vlekken) maar ook geen somber grijs of zwart en absoluut geen spijkerstof. Mijn T-shirts en vesten zijn meestal navy, donkerrood of oud rood. Dus daar moet het bij kleuren. Om het milieu nog een beetje te sparen gaat mijn voorkeur uit naar stof die voor een deel uit natuurlijke vezels bestaat. Het budget gaat tot ongeveer 100 euro.

Nu vind ik ook weer niet alle bandplooibroeken mooi.

De EQUITHÈME Rijbroek Verona met Plooien vind ik echt super mooi maar is voorlopig niet leverbaar. als het moet wacht ik gewoon tot die er weer is.

De Mark Todd Rijbroek Auckland Heren vind ik echt meer dan verschrikkelijk. (Sorry voor de ontwerper maar...) Het komt voor een deel door die laarzen op de productfoto maar dit wekt bij mij associaties op met een Duitse uniformbroek uit 1940.

Dus ik heb lekker veel eisen en een stevige mening. Maar wie heeft de gouden tip?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 10:52 



 
Profiel   

Maya Delorez heeft ook een herenlijn die geloof ik wel past bij je eisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:10 



 
Profiel   

bedankt voor de tip. niet goedkoop maar inderdaad wel ongeveer de stijl die ik zoek. ik zag zo snel geen opties voor de kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:20 



 
Profiel   

Ze zijn idd wat duurder, maar ik heb 1 van de dames modellen en die vind ik het geld wel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:46 



 
Profiel   

Mijn man draagt graag de broeken van BR.

Weet niet wat voor soort hij nu precies heeft. Hij koopt ze altijd bij de ruitersportzaak om die hoek. (Sta-Rho in Rhoon), want de meeste grotere zaken hebben weinig/ geen keus voor hem.

Hij heeft verschillende modellen ondertussen.
Maar vaak zijn de kleuren die verkrijgbaar zijn toch wel grijs, blauw of zwart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:04 



 
Profiel   

Mijn man heeft een jodphurbroek. Ziet eruit als een normale broek. Merken: bv. Karlslund en Hrimnir.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:05 



 
Profiel   

RuthenRoos schreef
Mijn man heeft een jodphurbroek. Ziet eruit als een normale broek. Merken: bv. Karlslund en Hrimnir.


Dat heeft dan weer niet mijn voorkeur. Hoewel ik moet toegeven dat het er netjes uitziet. Maar ik vind chaps prettiger. Anders zitten mijn schoenen te wiebelig om m'n enkels. En ik vind chaps er ook beter uit zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 13:44 



 
Profiel   

veder niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 18:11 



 
Profiel   

Komt dit een beetje in de richting?

https://www.agradi.nl/mark-todd-rijbroe ... wit-44.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 18:30 



 
Profiel   

dat schreef ik al. die doet me denken aan een Duits uniform uit 1940.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 18:51 



 
Profiel   

Mijn vriend heeft een broek van Maya Delorez. Heel mooi van kwaliteit. De kleur is volgens mij afhankelijk van het model.

Hij heeft ook nog Cavaliero Toscane en Equiline broeken gepast. Zaten ook erg mooi, maar das nog even een tandje duurder dan MD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 18:52 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
dat schreef ik al. die doet me denken aan een Duits uniform uit 1940.


Sorry, overheen gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 19:35 



 
Profiel   

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een winkel in Stiens, bij Leeuwarden, Ruitershop Agnes. Daar heb ik herenrijbroeken van Horka in verschillende modellen en kleuren van maat 44 tot en met 62. Prijzen vanaf 29,95 euro tot 99,95 euro. Opsturen is ook geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 19:43 



 
Profiel   

Leeuwarden is net het andere end van het land. :(
En als ik in je webwinkel kijk lijkt Heren rijbroeken net de enige productcategorie te zijn die geen producten bevat. :') Maar als je een paar foto's hebt van broeken die ongeveer overeen komen met mijn wensen...
Ik heb nu een broek van BR met EU maat 50 UK maat 34. mijn taile is 89 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 22:17 



 

In je op staat dat je het liefste een stoffen zit hebt, maar wat vind je van kunstleer? Dat is vaak net zo flexibel/zacht als stof, plakt niet zoals silicone maar geeft wel een klein beetje extra grip.
Mocht je dat toch overwegen is dit model iets. (is alleen beschikbaar in navy, maar misschien is ie er ergens anders nog in een bruin/beige tint)

https://hypostore.nl/br-geplooide-rijbr ... 496&530=46

Misschien dat deze van de decatlon ook nog wel fijn is, ziet der wel comfortabel uit!
https://www.decathlon.nl/p/rijbroek-her ... 35&c=BEIGE

Of deze:

https://www.ruiterhart.nl/paardrijbroek ... 87062.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 23:01 



 
Profiel   

Herkenbaar drama, mijn mijn heeft nu de BR Nemo met alleen siliconen kniestukken, hij vindt dit een fijne en comfortabele broek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 05:18 



 
Profiel   

Pikeur heeft broeken die zoals ik het lees aan je eisen voldoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 07:17 



 
Profiel   

Fataal schreef
Pikeur heeft broeken die zoals ik het lees aan je eisen voldoen


behalve het financiele plaatje vermoed ik.

Pikeur heeft hele mooie en fijne broeken, maar daar betaal je wel flink voor.

TS, die Mark Todd niet te passen? Soms zit/staat het zo anders dan op de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 07:50 



 
Profiel   

MarliesV schreef
TS, die Mark Todd niet te passen? Soms zit/staat het zo anders dan op de foto.


Dat zou inderdaad kunnen. Maar dan wil ik hem eigenlijk ergens in een fysieke winkel passen omdat de kans vrij groot is dat ik het toch niets vind. En heel veel teruggestuurde kleding van grote webwinkels wordt gewoon vernietigd omdat nieuw maken in Bangladesh goedkoper is dan inspecteren in Nederland en opnieuw verkopen.
(Dat is vast geen nieuws meer maar het is wel bewijs dat de wereld niet rond of plat is maar gewoon hartstikke krom.)
En ik was al hypocriet bezig met m'n honderd euro. want ik zou die broek zelf niet maken voor honderd euro. |( Maar duurder kopen helpt ook niet want die meerprijs komt echt niet terecht bij de mensen die de kleding gemaakt hebben. :(

Edit: Sorry. Nu ik het terug lees klinkt dit antwoord veel feller dan het bedoeld was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 09:37 



 
Profiel   

Snap ik helemaal hoor. Geen idee of hij in een fysieke winkel te koop en te passen is. Dat zou het uitzoeken nog waard zijn.

Waardeloos he, zoveel heren die rijden, zo weinig fatsoenlijke keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 09:39 



 
Profiel   

Koetje_boe schreef
In je op staat dat je het liefste een stoffen zit hebt, maar wat vind je van kunstleer? Dat is vaak net zo flexibel/zacht als stof, plakt niet zoals silicone maar geeft wel een klein beetje extra grip.
Mocht je dat toch overwegen is dit model iets. (is alleen beschikbaar in navy, maar misschien is ie er ergens anders nog in een bruin/beige tint)

https://hypostore.nl/br-geplooide-rijbr ... 496&530=46

Misschien dat deze van de decatlon ook nog wel fijn is, ziet der wel comfortabel uit!
https://www.decathlon.nl/p/rijbroek-her ... 35&c=BEIGE

Of deze:

https://www.ruiterhart.nl/paardrijbroek ... 87062.html


Die BR van de Hypostore heeft helemaal geen plooi? (of kijk ik er overheen?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 10:20 



 
Profiel   

Eerder al genoemd, hier het plaatje, mijn man wil niet anders meer.
Ook voor een leuke prijs. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 11:57 



 
Profiel   

Ik vind het altijd erg lastig om een broek voor mijn man te vinden. Bijna alles is strak en heeft siliconen of nepleer, en da's nou wat 'ie niet wil. Op onderstaande link staan mogelijk een stel broeken die aan jouw eisen voldoen:
https://www.rideawaystore.com/nl-NL/Jod ... l13087.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 12:47 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Snap ik helemaal hoor. Geen idee of hij in een fysieke winkel te koop en te passen is. Dat zou het uitzoeken nog waard zijn.

Waardeloos he, zoveel heren die rijden, zo weinig fatsoenlijke keuze.



Inderdaad wel wat weinig keus voor heren. Maar heb wel een fijn zittende rijbroek kunnen kopen bij EJ. Mis alleen een zak voor de telefoon die tijdens rijden gemakkelijk te bereiken is. Vind dat wel jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 12:56 



 
Profiel   

Die van Maya Delorez :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen