Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Weer paardrijden na schouderoperatie

 
Profiel   

Hi allemaal!

Ik ben op zoek naar mensen die ook een schouderoperatie hebben gehad (bankart repair operatie om precies te zijn) en wat jullie ervaringen zijn met weer kunnen paardrijden daarna.

Zelf ben ik 2 maanden geleden geopereerd en inmiddels 3 weken uit de mitella. Het herstel gaat gelukkig erg goed volgens de fysio. Ik kan bijv. ook weer gewoon autorijden. Alleen konden zowel de arts als de fysio niet goed aangeven wanneer ik het paardrijden weer zou kunnen opppakken. Daarom zou ik het fijn vinden om wat ervaringen van mensen te horen en na hoeveel maanden jullie het paardrijden weer hebben opgepakt na zo'n operatie.

Alvast heel erg bedankt! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:08 



 
Profiel   

Ja zelfde operatie gehad.
Maar bij mij duurde herstel langer dan gemiddeld en kon ook pas na 4 maanden bij de versnellingspook en mijn hand boven bij het stuur houden.
Ook bij de fysio mijn arm boven het hoofd houden hebben ze lange tijd gedacht dat ik dat nooit meer zou kunnen.

Toen ik ongeveer auto kon rijden ben ik ook weer paard gaan rijden.
Ik had gelukkig een braaf paard dat niet ineens aan de teugels zou rukken.

Het omgaan met de paarden heb ik van dag 1 af gedaan, ook voor de operatie, kan niet anders met de paarden aan huis.
Bij ij was het de rechterschouder dus deed alles links, ook de paarden vasthouden.

Beterschap verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:14 



 
Profiel   

Ik heb dezelfde operatie gehad aan mijn rechterschouder, ik ben pas na 8 maanden weer op mijn paard gestapt. Mijn herstel duurde langer omdat ik pas 10 maanden na mijn ongeluk geopereerd werd en mijn spieren daardoor erg verzwakt waren. Ik vond de revalidatie vreselijk pijnlijk en het heeft lang geduurd voordat ik weer vertrouwen in mijn lichaam had. Ik ben dan ook erg blij dat ik wat langer heb gewacht.

Hopelijk verloopt jouw herstel voorspoediger, beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:46 



 
Profiel   

Tjaaa moeilijk te zeggen. Is het erg als je een ruk aan je arm krijgt, kan je met een hand rijden..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:17 



 
Profiel   

10 maanden? Wat ellendig.
Ik heb 2,5 maand moeten wachten en dat vond ik al lang genoeg.
Toen deed mijn schouder bij elk schokje zeer. En moestNa operatie werd dat snel minder.
Kreeg alleen de beweeglijkheid niet terug en dan drukte de fysio door. Dat deed wel erg zeer.

Wat voor paard rij je Ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:21 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties! Wat vervelend dat bij jullie het herstel niet zo soepel ging. Ik heb gelukkig mijn beweeglijkheid al bijna volledig terug, dus het is nu vooral een kwestie van de schouder versterken en kracht terugkrijgen.

@DuoPenotti Ik rijd een springgefokte kwpn'er, die soms wat rillerig en eigenzinnig kan zijn. Dus denk dat het risico dan ook wat groter is dat er ineens kracht op mn schouder komt te staan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 10:52 



 
Profiel   

Als je twijfelt zou ik zeggen niet doen.
Je moet voor jezelf toch wat zeker voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 10:58 



 
Profiel   

Ik heb een open bankart repair gehad. Herstel heeft erg lang geduurd. Pas na 2,5 jaar was ik echt weer oké. Inmiddels 10 jaar geleden en rij weer volop paard en doe eigenlijk alles weer. Het is best een heftige operatie. Moet zeggen dat ik het toen een beetje onderschat heb.

De operatie is eenmalig. Er is mij destijds op het hart gedrukt om geen risico te nemen want als hij er weer uit vliegt is er geen weg meer terug.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 12:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen