Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Onmogelijke maten voor laarzen

 
Profiel   

Hoi,

Er zullen vast genoeg mensen zijn die dit probleem herkennen: Je maten vallen niet binnen de standaardmaten van rijlaarzen.
Mijn huidige laarzen zijn zo langzamerhand aan vervanging toe. Ik ben nogal huiverig voor op maat gemaakte laarzen. Naast de hoge prijs, worden ze ook regelmatig niet goed aangemeten. Mijn huidige laarzen zijn daar een voorbeeld van, het heeft maanden geduurd voordat ik geen kloppende kuiten meer kreeg omdat ze eigenlijk net de krap waren aangemeten. Daarnaast hoor ik ook verhalen van anderen waarbij maatlaarzen toch niet bleken te passen.

Ik zou dus liever een standaardlaars willen en ik ben er van overtuigd dat er merken zijn waarbij ik nog net binnen de maattabel moet passen. Ik dacht ook dat ik die had gevonden, maar helaas is deze specifieke maat nergens in Nederland leverbaar meer wegens productie achterstand (Petrie Riva in maat 42L).

Ik heb de volgende maten: Voetmaat 42. Hoogte 50-51 cm. Kuitmaat 40-41 cm. Kleine sidenote bij mijn kuitmaat: vanaf het breedste deel van mijn kuit tot aan mijn knie neemt de breedte van mijn kuit vrijwel niet af. Een veel smallere omtrek vlak onder de knie past dus ook niet.
Ik zoek een dressuurlaars en ik vind subtiele details mooi, zoals een lak sier/jachtkap. (Waar de Petrie Riva dus aan voldoet)

Weten jullie nog laarzen die ik zou kunnen passen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:16 



 
Profiel   

De niro zou je wel passen

https://deniroboot.nl/maatvoering-2/

Je zou dan een 42 A XL kunnen nemen. Dan heb je een hoogte van 50,5 en een kuit van 40,7

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:32 



 
Profiel   

Ik heb laarzen van De Niro en van Ariat. Dat zijn de enige twee merken waar ik laarzen van pas. Ik heb maat 36, met lange benen, maar normale kuiten van een volwassene dus hier ook altijd gedoe met laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:34 



 
Profiel   

Als je zo kijkt zou de Niro moeten passen, ze hebben ook modellen met elastische inzet, dat scheelt ook wel wat.

Ik van zelf altijd extreem buiten de maten :')
Met mijn kleine voetjes, en mega ballon kuiten, dus voor mij altijd maatwerk _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:52 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd problemen met standaardmaten omdat ik een vrij kort onderbeen heb maar wel een normale omtrek en normale schoenmaat. Ik heb echt helemaal mn zin gevonden met de Cavallo Primus Front Zip. Door de rits schuin vanvoor hoef je er niet zo aan te trekken als bij een rits achteraan. En de veters kan je dus gewoon zo strak vastmaken als je zelf wil. Ook perfect als je benen de ene dag iets meer opgezet zijn dan de andere. Ik wil nooit meer wat anders! Vrij duur maar helemaal z’n geld waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:25 



 
Profiel   

Oeh, ik lees even mee, je hebt echt bijna exact dezelfde maten als ik. Ik vind het ook erg lastig om op de gok te bestellen,
zo viel bij mij bijvoorbeeld de Petrie Melbourne heel anders weer dan de Petrie Riva, met vergelijkbare maten.
En in sommige winkels heb je dan direct afnameplicht, omdat het voor hen weer geen gangbare maten zijn.
Maar ja, dan zit ik vervolgens straks met een paar rijlaarzen wat me niet past. :Y)

Ik heb ook gezien dat de Cavallo Linus Jump standaardmaten heeft die bij jouw maten zouden passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:35 



 
Profiel   

Ook hier ongeveer dezelfde maten, en eigenlijk maar één tip: van Huet in Bunnik (www.rijlaarzen.nl). Meneer van Huet is nog van de oude stempel: zorvuldig meten en kundig adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:41 



 
Profiel   

Een winkel in de buurt heeft wel De Niro, maar die gaan volgens mij allemaal vanaf 500 euro, dat vind ik wel erg veel voor een standaardlaars. Zeker omdat de meeste ook nog zonder enige "bling bling" is. Daarbij zag ik er ook aantal liggen die nou niet bepaald van het meest kwalitatieve leer waren gemaakt... Is het deze winkel die de hoge prijzen aanhoudt of zijn ze allemaal zo duur?
(En dus helaas ook weer niet in mijn maar op voorraad om te kunnen passen)

Ariat heeft in mijn ervaring een slechte levensduur.

Cavallo zag ik inderdaad ook voorbij komen. Helaas geen winkels in de buurt die deze hebben, maar eventueel kan ik eens wat verder weg. Ik ga even kijken of ik een maattabel kan vinden.

Van Huet is ook een aardig stuk rijden, maar ik had toevallig gebeld om te vragen naar hun voorraad en hij klonk zeker als een hele eerlijke man! Die ga ik even onthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 15:15 



 
Profiel   

Bowo schreef
Een winkel in de buurt heeft wel De Niro, maar die gaan volgens mij allemaal vanaf 500 euro, dat vind ik wel erg veel voor een standaardlaars. Zeker omdat de meeste ook nog zonder enige "bling bling" is. Daarbij zag ik er ook aantal liggen die nou niet bepaald van het meest kwalitatieve leer waren gemaakt... Is het deze winkel die de hoge prijzen aanhoudt of zijn ze allemaal zo duur?
(En dus helaas ook weer niet in mijn maar op voorraad om te kunnen passen)

Ariat heeft in mijn ervaring een slechte levensduur.

Cavallo zag ik inderdaad ook voorbij komen. Helaas geen winkels in de buurt die deze hebben, maar eventueel kan ik eens wat verder weg. Ik ga even kijken of ik een maattabel kan vinden.

Van Huet is ook een aardig stuk rijden, maar ik had toevallig gebeld om te vragen naar hun voorraad en hij klonk zeker als een hele eerlijke man! Die ga ik even onthouden.



Nee hoor. Standaard basis laars De Niro is €249 dan heb je de tricolore.
Salentino is rond de €329 dacht ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 15:28 



 
Profiel   

Ik weet niet of jij echt 42 hebt, of meer richting 41…
Maar ik heb zelf maat 40(,5) en ik heb de Petrie riva in 41 en die zitten echt wel strak om m’n voet. Moest ze echt uitlopen bij m’n voet, zo strak zaten ze in het begin :+
Dus misschien geruststelling dat je de 42 waarschijnlijk niet een past, als ze wel leverbaar waren :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 15:52 



 
Profiel   

Ik heb normaalgesproken maat 42 en Petrie laarzen in maat 42 kon ik niets mee helaas, die kreeg ik letterlijk niet aan :(

Mijn benen zijn namelijk ook aardig vervelend qua maatvoering, voetmaat 42/42,5, liefst 51cm lengte en kuitomtrek rond 39,5cm. Uiteindelijk ben ik op jodhpurs en chaps uitgekomen :) maar in dressuurring is het waarschijnlijk minder wenselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 15:59 



 
Profiel   

Ik heb de Petrie's wel gepast met een andere hoogte/kuit en de voet paste wel. Ik moest wel goed naar voren schuiven voordat ik de rits dicht deed, maar eenmaal dicht zat hij prima. Volgens winkelpersoneel was dat ook wel typisch voor Petrie

Saaams schreef
Nee hoor. Standaard basis laars De Niro is €249 dan heb je de tricolore.
Salentino is rond de €329 dacht ik

Dan moet ik eens even kijken voor een andere winkel, met hopelijk ook een iets grotere voorraad on te kunnen passen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 17:40 



 
Profiel   

Bowo schreef
Een winkel in de buurt heeft wel De Niro, maar die gaan volgens mij allemaal vanaf 500 euro, dat vind ik wel erg veel voor een standaardlaars. Zeker omdat de meeste ook nog zonder enige "bling bling" is. Daarbij zag ik er ook aantal liggen die nou niet bepaald van het meest kwalitatieve leer waren gemaakt... Is het deze winkel die de hoge prijzen aanhoudt of zijn ze allemaal zo duur?


Voor een paar tientjes meer heb je een compleet op maat gemaakte met blingbling als je voor Celeris gaat. Lipica is ook compleet op maat gemaakt, daarvan weet ik de prijs zo niet.

En Deniro Tricolore zit zo rond de 300 Euro, maar dan zonder blingbling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 09:12 



 
Profiel   

Hier hetzelfde probleem, heb voet en hoogtemaat vergelijkbaar met jou alleen mijn kuit gaa zelfs nog meer richting 43/44. Ik heb ze toch op maat laten maken bij lipica zelf in raamsdonksveer.

Vaa hoor je dat het bij de tussendealers vaak misgaat qua aanmeten. Dus ben echt naar lipica zelf gegaan hiervoor.

Inmiddels heb ik deze laarzen al weer 5 a 6 jaar met veel plezier.
En voor een betaalbare prijs. Geloof toen voor iets meer dan 300 euro. Weet niet wat de actuele prijzen nu zijn hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 09:41 



 
Profiel   

Mijn huidige laarzen zijn Lipica, maar die komen er hier niet meer in. Wat een baggerkwaliteit... Bij de eerste keer passen al een knoopje kapot, 2 weken later de rits omdat die verkeerd was gestikt. Ondertussen al ontelbare keren de knoopjes laten maken, beide ritsen laten vervangen, het stukje leer rond de rits om af te werken is voor de helft weg, een ander stuk leer is nooit mooi geweest, er zijn nieuwe hakken op gezet, de zool begint los te laten rond de bal van mijn voet en tot slot knapte laatst weer de rits open en bij de andere rits was alweer het stiksel los. En dat voor laarzen van slechts 4 jaar oud... Nooit meer Lipica voor mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 10:51 



 
Profiel   

Cavallo! Die hebben ook een heel breed maattabel. Ik pastte niks omdat ik ook vrij grote maat heb, lange benen en vrij dikke kuit. Nou die combi was bijna niet te vinden. Cavallo pas ik dus wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 11:04 



 
Profiel   

En in welke winkel/waar ben jij geslaagd Lindor92? Jij woont al iets meer bij mij in de buurt. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 11:07 



 
Profiel   

MarrieLeen schreef
En in welke winkel/waar ben jij geslaagd Lindor92? Jij woont al iets meer bij mij in de buurt. :))

Van der graaf de molen in Dedemsvaart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 11:08 



 
Profiel   

Lon schreef
Ook hier ongeveer dezelfde maten, en eigenlijk maar één tip: van Huet in Bunnik (https://www.rijlaarzen.nl). Meneer van Huet is nog van de oude stempel: zorvuldig meten en kundig adviseren.


Dit inderdaad! Heb bijna zelfde maten maar dan 52cm hoog en hij heeft ze perfect aangemeten! Zijn inmiddels 5 jaar oud en behalve een keer kapotte rits zijn ze nog goed. Was geloof ik €500 kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 11:15 



 
Profiel   

Bowo schreef
Een winkel in de buurt heeft wel De Niro, maar die gaan volgens mij allemaal vanaf 500 euro, dat vind ik wel erg veel voor een standaardlaars. Zeker omdat de meeste ook nog zonder enige "bling bling" is. Daarbij zag ik er ook aantal liggen die nou niet bepaald van het meest kwalitatieve leer waren gemaakt... Is het deze winkel die de hoge prijzen aanhoudt of zijn ze allemaal zo duur?
(En dus helaas ook weer niet in mijn maar op voorraad om te kunnen passen)

Ariat heeft in mijn ervaring een slechte levensduur.

Cavallo zag ik inderdaad ook voorbij komen. Helaas geen winkels in de buurt die deze hebben, maar eventueel kan ik eens wat verder weg. Ik ga even kijken of ik een maattabel kan vinden.

Van Huet is ook een aardig stuk rijden, maar ik had toevallig gebeld om te vragen naar hun voorraad en hij klonk zeker als een hele eerlijke man! Die ga ik even onthouden.


Ik zou de Niro gewoon eens gaan passen. Ik heb de Ottaviano en die zijn het geld wel echt waard. Ik heb 1 paar al zo'n 8 jaar en de andere al minstens 12 jaar en die zijn nog steeds in hele goede staat. Van de oudste is ondertussen de rits alleen een keer vervangen. Je hoeft ze ook niet in te rijden, ze zitten meteen fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 11:23 



 
Profiel   

Scum schreef
Bowo schreef
Een winkel in de buurt heeft wel De Niro, maar die gaan volgens mij allemaal vanaf 500 euro, dat vind ik wel erg veel voor een standaardlaars. Zeker omdat de meeste ook nog zonder enige "bling bling" is. Daarbij zag ik er ook aantal liggen die nou niet bepaald van het meest kwalitatieve leer waren gemaakt... Is het deze winkel die de hoge prijzen aanhoudt of zijn ze allemaal zo duur?


Voor een paar tientjes meer heb je een compleet op maat gemaakte met blingbling als je voor Celeris gaat. Lipica is ook compleet op maat gemaakt, daarvan weet ik de prijs zo niet.

En Deniro Tricolore zit zo rond de 300 Euro, maar dan zonder blingbling.

Ik heb alle 4 gehad... meerdere paarden per dag toen, maar lipica en ook celeris redden het echt niet bij de Niro of Petrie qua kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 13:17 



 
Profiel   

https://horseshopinternational.nl/voor- ... -lang.html

Ik heb deze laarzen, ook behoorlijk lange benen en deze laarzen zijn in heel veel verschillende maten verkrijgbaar. Ik heb ze nu anderhalf jaar en ze zien er nog steeds zeer goed uit ondanks dat ik erg laks ben qua onderhoud en wel 5 a 6 dagen per week rijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 13:25 



 
Profiel   

Ik heb zelf vergelijkbaar probleem qua te kleine kuiten en vind de laarzen van HKM een goede budgetvriendelijke oplossing met echt fijne laarzen. Ze hebben dus ook voor grotere kuiten een mooie oplossing, bijv https://hkmsport.de/reitstiefel-valenci ... weite.html // https://hkmsport.de/reiter/reitstiefel- ... ite-l.html (zie de maattabel plaatjes)
Volgensmij hebben alle laarzen van hun een smal/regular/hoog/wijd/kort optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 15:41 



 
Profiel   

ir_2021 schreef
Ik heb zelf vergelijkbaar probleem qua te kleine kuiten en vind de laarzen van HKM een goede budgetvriendelijke oplossing met echt fijne laarzen. Ze hebben dus ook voor grotere kuiten een mooie oplossing, bijv https://hkmsport.de/reitstiefel-valenci ... weite.html // https://hkmsport.de/reiter/reitstiefel- ... ite-l.html (zie de maattabel plaatjes)
Volgensmij hebben alle laarzen van hun een smal/regular/hoog/wijd/kort optie



Maar de maten komen niet overeen met die van de TS toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 16:25 



 
Profiel   

Ik pas ook niet in de standaard maten helaas, heb blijkbaar heel korte onderbenen ofzo.
Maar ik pas wel in de HKM Valencia, die zijn er in zó verschrikkelijk veel soorten maten, hoogtes en wijdtes zeker de moeite waard om naar te kijken.

Het enigste nadeel is dat ze als je gezweet hebt oranje afgeven maar kan ook nieuwigheid zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 19:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen