Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Cap covers

 
Profiel   

In Ierland en Engeland zie je ze overal; de cap covers. Ik vind ze zelf heel erg leuk en zie ze steeds vaker voorbij komen. Lemieux verkoopt er bijvoorbeeld ook.

Nu vroeg ik me af, kun je een cap cover ook over een ‘gewone’ cap dragen? Of staat dat stom. Iemand voorbeelden/ervaringen?

Op verkoopfoto’s zie je ze eigenlijk altijd alleen maar over caps zonder klep
[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 11:48 



 
Profiel   

Met crossen heb ik een capcover over mijn normale cap, dat past prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 11:57 



 
Profiel   

Eerlijk ik vind die pluizebollen bovenop zo stom!.En ja dat kun je ook over een gewone cap doen!

Een leuke cap cover maak je het beste zelf dan kunje uiterlijk en materiaal keuze zelf bepalen ;)

zo had ik voor mijn dochter haar cap Het oude turnpakje gebruikt inclusief strass steentjes en andere bling motiven!. Ik heb deze op eigen inzicht genaaid dus geen patroon voor je.
Maar ik weet wel dat dat ding voor meer verkocht werd als dat het als turnpakje werd verkocht!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 12:20 



 
Profiel   

Het doel van die covers is eigenlijk om bescherming tegen zon/lichtinval te hebben en tegelijkertijd geen gevaar te lopen om je neus te breken als je van je paard valt. Ik heb het zelf zien gebeuren dat iemand zo viel dat de klep brak en vervolgens dus ook de neus van de amazone daardoor brak (klep dus vol op de neus).
Met die capcovers heb je een flexibele klep waarbij dat niet kan gebeuren. En het is meteen mooi meegenomen dat je zoveel keuze in motieven en kleuren hebt.

Cover over een gewone helm, dan heb je dus nog steeds een vaste klep eronder. Het ziet er niet zo mooi uit en je hebt meteen niks meer aan de functie van de flexibele klep. Maar, als het je alleen om de kleur gaat dan kun je het wel doen.

De keuze is reuze:
https://eventing-shop.com/category/132691/caps-helmen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 13:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen