Ervaringen Ariat rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LorenaJerry

Berichten: 6
Geregistreerd: 28-03-19

Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 14:52

Hoi Bokkers, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ben benieuwd naar jullie ervaringen! Dit gaat een lang verhaal worden dus pak je kopje thee er maar bij haha ;)

Half mei kocht ik mijn eerste paar rijlaazen, voorheen heb ik altijd chaps en jodhpurs gehad. Een rib uit m'n lijf, de Ariat Palisade laars. Allemaal leuk en aardig, totdat er ineens witte, ruwe vlekken op de laars kwamen. Erg apart, want ik vette de laars 1 keer per week goed in met Ariat Leathercare (eigen merk). Dit was jammer, maar het zat aan de binnenkant van de laars (tegen de vacht van het paard) dus viel niet op. - Heeft iemand enig idee wat de oorzaak en oplossing ervoor kan zijn?

Twee maanden later stond me echter nog een teleurstelling te wachten. De rechter laars was op het stiksel kapot en de rits zat vast. Bij de linker laars gebeurde hetzelfde, ook daar begon het stiksel los te komen, maar minder erg. Ik heb m'n moeder naar stal moeten laten komen om de laars uit te trekken (hier zie ik de humor wel van in haha)

We zijn na dit incident gelijk terug naar de winkel gegaan waar we de laarzen kochten, met de vraag of ze gemaakt konden worden. Na veel mail contact, vragen en 'schuld op een ander schuiven' worden de laarzen vergoed door Ariat. Ze komen enkel pas eind augustus (maand later) binnen omdat ze 'niet op voorraad zijn'. Nu is het afwachten of er één of twee laarzen worden opgestuurd ;) Tot die tijd rij ik met kapotte, veel te dure en het geld niet waard laarzen.

Dit was mijn teleurstellende ervaring met kwalitatieve laarzen van 320,-

Mijn vraag is: hebben jullie soortgelijke problemen met jullie Ariats of heb ik ongeluk? Het is namelijk een erg goed merk en heb er nooit rare dingen over gehoord, ben hier dan ook erg verbaasd over.

Alvast bedankt voor jullie hulp! <3

Afbeelding

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:16

Ik heb zelf altijd hele fijne ervaringen gehad met Ariat laarzen, maar heb bij stalgenootjes ook wel eens een probleem voorbij zien komen.
Helaas lijkt er, zoals bij de meeste merken, af en toe een zwakke laars tussen te zitten -O-

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Ervaringen Ariat rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:19

Ik heb altijd Ariat laarzen en eigenlijk nog nooit problemen gehad. Die van mij gaan altijd een jaar of 3 mee, ik rij er ongeveer 2 paarden per dag mee (als ik ze beter zou onderhouden gaan ze wss nog wel langer mee).

Ik denk dat je gewoon pech hebt en als ik het goed lees reageert Ariat hier wel netjes op.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:20

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met ariat.
Moet trouwens wel zeggen dat als ze inderdaad zo nieuwe toesturen zonder de oude terug te laten komen erg goede service leveren :)

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:22

Hier ook goed ervaringen.met ariat. Die witte ruwe vlekken die je beschrijft zijn van het zweet van je paard. Voor je laarzen is het sowieso het beste om ze na het rijden even met een vochtige doek af te doen om dat te voorkomen.

Met die rits heb je gewoon pech. Maar ariat heeft hele nette service hoor. Heb wandelschoenen gehad die binnen een jaar niet meer waterdicht waren, heb toen kostenloos nieuwe gekregen. Viel volledig onder de garantie. Dus ik zou er even een mailtje aan wagen.

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:23

Ik heb een keer een probleem gehad en toen heeft de winkel nieuwe laarzen gegeven na overleg met ariat. Ik moest de oude laarzen wel onbruikbaar maken.

LorenaJerry

Berichten: 6
Geregistreerd: 28-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 15:35

Annem84

Dat het zweet is lijkt me erg sterk... Het zit aan de bovenkant van de laars en ik heb altijd het huidvet en zweet eraf gehaald na het rijden met zoals je zegt met een vochtige doek. Zelf denk ik dat de topcoat/kleurlaag van het leer eraf gaat. Bedankt voor het meedenken <3

Ps: ik zie nu dat er in de tekst staat dat het tegen de vacht zit, misschien veroorzaakt dit de verwarring. Hiermee bedoel ik dat de vlekken aan de binnenste kant zitten van de laars, aan de vacht kant dus. Dat het niet in de binnenkant als in waar je voet is zit. Poe wat een uitleg haha.
Laatst bijgewerkt door LorenaJerry op 18-08-21 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LorenaJerry

Berichten: 6
Geregistreerd: 28-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 15:36

Whizz schreef:
Ik heb een keer een probleem gehad en toen heeft de winkel nieuwe laarzen gegeven na overleg met ariat. Ik moest de oude laarzen wel onbruikbaar maken.


Poe dat is me wat! Wat was er met je laars aan de hand? Ook iets met de rits?

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:36

Na jaren Petries gehad te hebben, heb ik in 2015 mijn 1e Ariat laarzen gekocht. Super fijne laarzen die nog steeds goed zijn, nergens kapot. Als er na het rijden talg opzit (wit huidvet) dan maak ik ze schoon met billendoekjes. Verder doe ik er eigenlijk niks aan qua onderhoud

LorenaJerry

Berichten: 6
Geregistreerd: 28-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 15:39

Annem84 schreef:
Hier ook goed ervaringen.met ariat. Die witte ruwe vlekken die je beschrijft zijn van het zweet van je paard. Voor je laarzen is het sowieso het beste om ze na het rijden even met een vochtige doek af te doen om dat te voorkomen.

Met die rits heb je gewoon pech. Maar ariat heeft hele nette service hoor. Heb wandelschoenen gehad die binnen een jaar niet meer waterdicht waren, heb toen kostenloos nieuwe gekregen. Viel volledig onder de garantie. Dus ik zou er even een mailtje aan wagen.


Dat het zweet is lijkt me erg sterk... Het zit aan de bovenkant van de laars en ik heb altijd het huidvet en zweet eraf gehaald na het rijden met zoals je zegt met een vochtige doek. Zelf denk ik dat de topcoat/kleurlaag van het leer eraf gaat. Ze worden indd vergoed, maar is alsnog erg jammer :) Bedankt voor het meedenken <3

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:39

Ik heb een paar outdoor laarzen van Ariat. Deze waren binnen een jaar lek. Kreeg toen ook een nieuw paar via de winkel. Dus dat was wel goede service.
Het nieuwe paar heb ik nog niet zo lang, dus ik weet niet of ik net pech heb gehad

LorenaJerry

Berichten: 6
Geregistreerd: 28-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 15:42

davinci2412 schreef:
Ik heb altijd Ariat laarzen en eigenlijk nog nooit problemen gehad. Die van mij gaan altijd een jaar of 3 mee, ik rij er ongeveer 2 paarden per dag mee (als ik ze beter zou onderhouden gaan ze wss nog wel langer mee).

Ik denk dat je gewoon pech hebt en als ik het goed lees reageert Ariat hier wel netjes op.


Dat klopt zeker! Het duurde wel ongeveer een week voordat de winkel contact had, maar fijn dat het wordt vergoed dmv nieuwe laarzen! <3

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:07

LorenaJerry schreef:
Whizz schreef:

Poe dat is me wat! Wat was er met je laars aan de hand? Ook iets met de rits?


Nee, het rubber wat om de voet zat liet los, meteen al. Het was niet goed gemaakt denk ik. Met het nieuwe paar geen last van gehad. Ik baalde er wel van hoor, peperdure laarzen en dan meteen iets niet goed. Maar verder alleen maar goede ervaringen met ariat, gelukkig!