Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Shorty Derriere Equestrian Padded Female of zeembroekje

 
Profiel   

Ik heb geen billenpijn of schaafplekken op mijn billen, maar zit soms wat ongemakkelijk op mijn ehm, binnenste ladyparts :o :o Ik heb het idee dat het daar na krijgen van 2 kinderen het wat "verfrummeld" en " uitgerekt" is daar aan de buitenkant, en dat schuurt, niet alleen met paardrijden trouwens. Geen idee of het operatief verfraaien naar een designer poes ;) het leed verzacht maar als ik het anders kan oplossen, kom maar op!

Nu zag ik net broeken met een verdikking erin, oa de Shorty Derriere Equestrian Padded Female
Lijkt mij de moeite waard, alleen houdt de prijs van 60 euro mij het "even uitproberen"tegen
Las ook veel over wielrenbroekjes met zeem.

Met een bontje over mijn zadel heb ik al minder last, maar bij een opzij hupsend paard ( ja ik heb een drama queen die in het bos opzij springt voor omgevallen boomwortels en afgezaagde restant boomstammetjes) zit ik daarmee wel net wat minder stevig in het zadel dan zonder dus ben ik op zoek naar een andere oplossing.
Nu zit ik tijdens het rijden te frutten met mijn ondergoed omdat ik het gevoel heb dat het ergens tussenkruipt maar dat is dan niet zo.

Zijn het die 60 euro echt waard of is er een goedkoper net zo effectief alternatief
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 20:58 



 
Profiel   

Vervelend dat je deze klachten hebt. Ik heb zelf een paar keer met zo’n fietsbroekje met zeem gereden. Maar vond de overgang van wel/niet zeem te groot was waardoor het niet lekker zat.

Dat dure broekje wat je noemt ken ik niet, wellicht dat dat zitvlak beter overeen komt met een zitvlak tijdens paardrijden. Ik lees graag even mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 11:43 



 
Profiel   

Of het broekje helpt weet ik niet, ik kan me voorstellen dat zo'n bontje het wat onstabiel maakt. Kan je van iemand zo'n neopreen zadelzitje lenen?

Iets in deze aard dus:
https://www.emmers.eu/nl/product/detail ... our=139840
https://www.emmers.eu/nl/product/detail ... ion-bottom

Die geven iets meer "grip" dan een gewoon bontje. Wellicht kan je het in een winkel die ze verkoopt testen of ze wat meer grip geven? Je weet dat een seatsaver helpt. Het enige probleem is dat ie je wat onstabiel maakt. Zou je dus een seatsaver vinden die dat niet doet dan zou je probleem ook opgelost zijn toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:00 



 
Profiel   

Ik lees even mee, ik ervaar dezelfde klachten. Ik heb al ontdekt dat het helpt te letten op de rij broek, eigenlijk zijn leggings voor mij beter omdat daar bijna geen naad zit in het kruis. De ook scheelt het heel erg of de broek teveel schuift in het zadel en dus niet lekker past eigenlijk. Maar nog heb ik schuur plekken van voor af en toe. Dus zoek ook nog de ultieme tip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:32 



 
Profiel   

Het kan veel factoren hebben zoals een net niet optimaal zadel, de rijbroek, het ondergoed, een gevoelige huid of een combinatie van die dingen. Ik heb zelf veel baat bij die simpele naadloze onderbroeken van de HEMA in combinatie met een berg sudocreme, maar als ik hoor dat een bontje al aardig helpt zou ik zeker die Equestrian Derrière aanraden. Zit je net even wat zachter, maar wel stevig op je zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 13:28 



 
Profiel   

Simone238 schreef
Ik lees even mee, ik ervaar dezelfde klachten. Ik heb al ontdekt dat het helpt te letten op de rij broek, eigenlijk zijn leggings voor mij beter omdat daar bijna geen naad zit in het kruis. De ook scheelt het heel erg of de broek teveel schuift in het zadel en dus niet lekker past eigenlijk. Maar nog heb ik schuur plekken van voor af en toe. Dus zoek ook nog de ultieme tip.


Legging heb ik geprobeerd maar denk dat ik dan net het verkeerde model had. Was juist vele malen erger dan met mijn rijbroek en die heb ik ook na 2 keer dragen afgegeven .


Celebi schreef



Volgende week komt een zadelmaker voor de jaarlijkse check maar neemt ook een aantal zadels mee omdat deze niet 100 % lekker ligt en ik niet weet of het nog te maken is of ik een ander zadel moet. Ben benieuwd hoe die zitten.
Ik heb het naar mij idee ook erger als ik buitenrij en langer in het zadel zit en veel stap
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 14:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen