Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Genant probleem, diarree..

 
Profiel   

Hallo.

Sinds een aantal weken heb ik groepsles bij de manege om mijn angst te overwinnen en weer plezier te krijgen op het paard.
2 weken geleden had ik ook les en tijdens de les moest ik ontzettend nodig naar de wc maar het was bijna afgelopen dus door gezet. Daarna vlug naar de wc gegaan. Eenmaal thuis moest ik nog wel 4x naar de wc, diarree. %) En de dag daarna had ik er in de ochtend nog last van en daarna gelukkig niet meer. Vorige week weer les gehad en die keer had ik er geen last van. Gisteren les gehad en het gebeurd weer.. ik heb mij ziek moeten melden van werk.. vanochtend ook al 4x naar de wc geweest.. :n

Wie o wie herkent dit en heeft iemand tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:09 



 
Profiel   

Wat eet je voor je les, en hoe lang/kort van tevoren eet je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:12 



 
Profiel   

Ik gok dat je gewoon heel veel spanning hebt voor je les en je darmen daar op reageren vooral omdat je zegt dat je daar heen gaat om angst te overwinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:14 



 
Profiel   

Gisteren heb ik een banaan en wat borrelnootjes gegeten 1uur voor de les aan.

De les is in een rottijd van 17u tot 18u. Normaal heb ik rond 17.30 mijn avond eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:15 



 
Profiel   

Vanillia schreef
Ik gok dat je gewoon heel veel spanning hebt voor je les en je darmen daar op reageren vooral omdat je zegt dat je daar heen gaat om angst te overwinnen.


Dat zou kunnen maar van te voren wel veel afleiding van mijn kids..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:20 



 
Profiel   

Ik liep ook altijd helemaal leeg voor een paardrijles. Erna niet meer gelukkig. Maar dat is dus wat de spanning met mij (en dan vooral mijn darmen) deed. Vervelend probleem, ben er nooit echt overheen gekomen.

Edit: als ik had kunnen blijven rijden waarschijnlijk wel hoor, maar de stal stopte ermee en toen hoefde het niet zo nodig meer van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:24 



 
Profiel   

Probeer je eetritme eens om te draaien die dag, dus tussen de middag warm eten (goede vulling) en dan tegen het rijden aan ff een broodje en nadien gewoon 'lunch'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:25 



 
Profiel   

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:29 



 
Profiel   

Pff ook lastig amyll..

Dankjewel voor je tip Marlies, ik zal dat ook eens gaan proberen :j

Ik ben 32 jaar :) En heb nogal een rugzak met privé problemen thuis. Paardrijden gaf mij vroeger zoveel ontspanning, even weg van alles en daarom pak ik het weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:33 



 
Profiel   

Ik kan ook flinke buikpijn krijgen wanneer ik mijn paard uitstap.
Bij mij is het een teken dat ik lichamelijk iets teveel van mezelf heb gevraagd en dan voornamelijk mijn buikspieren. Hierdoor zijn mijn darmen van slag. Na grote inspanning willen je darmen zich dan legen om sneller te herstellen. Ik adviseer je om komende lessen iets minder actief mee te doen en bv meer stappauzes te nemen. Denk dat dit zeker helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:26 



 
Profiel   

Toevallig zitten er in borrelnootjes gluten, misschien komt het daardoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:29 



 
Profiel   

Is het niet puur spanning / stress wat eruit komt ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 13:41 



 
Profiel   

Ik heb bij stress/angst/spanning ook ontzettend veel last van mijn darmen. Wat bij mij helpt is loperamide (diarreeremmer); kan je bij de Apotheek verkrijgen. Dat pakt alleen de stress niet aan. Je zou ook nog Valeriaan kunnen gebruiken. Dat werkte bij mij ook altijd heel goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 13:49 



 
Profiel   

Tormentavena van Vogel. Het is een natuurlijk middel, met dus natuurlijke producten. Dat is iets wat ik al jaren in mijn medicijnkastje heb staan. Werkt enorm goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:34 



 
Profiel   

Afgelopen zondag ook les gehad en heb iets minder actief gereden en meer op mijn voeding gelet en had er dit keer geen last van *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:47 



 
Profiel   

Fijn dat je er nu geen last van gehad hebt! Ik merk bij mezelf dat spanning heel veel doet met mijn darmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:50 



 
Profiel   

_CaroB schreef
Fijn dat je er nu geen last van gehad hebt! Ik merk bij mezelf dat spanning heel veel doet met mijn darmen.

Ik heb me idd ook gericht op ontspanning voor de paardrijles.
Ik adem ook vaak verkeerd, te hoog. Dus soms richt ik me extra op een goeie lage buik ademhaling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:52 



 
Profiel   

Goed bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:55 



 
Profiel   

Volgens mij is het heel normaal dat je bij angst ook last kan krijgen van je darmen. Er vinden allerlei fysieke veranderingen in je lichaam plaats op het moment dat je je angstig voelt. Misschien heb je iets aan www.angstmanagement.nl om te kijken hoe je met je angst kan omgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:20 



 
Profiel   

Het kan ook door kou komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen