Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Rijden met kniebrace of kniesleeve?

 
Profiel   

Mariloulou schreef
Eens, maar als je na 4jaar fysio, scans, foto's etc nog geen steek op schiet dan ga ik toch echt zelf verder zoeken.
Helaas al diverse keren gehad dat ik door heb gelopen op geleide van pijn omdat volgens artsen dat de beste remedie was om er tijden later achter te komen dat er wel degelijk iets aan de hand was wat een andere aanpak vraagt.

Mijn punt is vooral te luisteren naar je eigen lichaam en daarop te vertrouwen.
Als een lichte brace verlichting geeft bij het sporten, waarom niet.


Fysio doe ik al niet meer aan eigenlijk. Soms vanuit het ziekenhuis een stuk herstel begeleiding, maar dat is het wel.
Een brace kreeg ik van de orthopeed. 1x van een revalidatie fysio.

Het kan wel verlichting geven, maar toch niet goed zijn. Totaal anders, maar ik ben aan een hernia geopereed, had een brace, maar daarna moet die echt af. Ook overlegd of ik met een nierband zou gaan rijden, maar ze zeiden het juist niet te doen.

De laatste keer had ik een los stukje bot in mn knie. Waarschijnlijk wel nog van toen. Had al even last, maar is wat meer geworden door slijtage en ontstekingen. Mri zagen ze het, maar kon nooit de oorzaak zijn van alle klachten.
Toch voor operatie gegaan en toen zagen ze inderdaad de rest en is de knie schoongemaakt, beetje "bijgevijld" :) en was een paar jaar weer goed bruikbaar. Toen een sleeve gekregen, maar ook voor korte tijd.

Ik weet wat ik voel, maar ga niet zomaar iets kopen en dragen, omdat wat je voelt toch een andere oorzaak kan hebben dan je denkt. Dat moet dan ook anders opgelost worden.

Zelf heb ik reuma en weet dat mensen standaard van alles dragen. Ik heb wel wat "dingetjes" maar wacht toch af of ik het nodig heb die dag. Daarmee zeg ik absoluut niet dat die mensen het niet nodig hebben. Dat zal echt wel zo zijn. Maar zolang iets niet nodig is, is het soms echt beter om geen hulpmiddelen te gebruiken.

Maar goed. Toen ik de grote met scharnieren had, liep ik maandenlang op krukken en liet ik hem af als ik ergens heen ging en redde me met de krukken goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 16:41 



 
Profiel   

Even een schopje omhoog.

Heeft er iemand ervaring met een kniebandage die vooral wat pijn verlichting kan geven aan de binnenkant van je knie?
Ik loop al jaren met knieklachten (lang verhaal) en uit een echo is gebleken dat ik onregelmatigheden rondom de gewrichtsspleet heb zitten in mijn knie. Ik mag rijden van de orthopeed, maar heb gewoon echt last/ pijn als die plek tegen mijn zadel aan komt. Kan een kniebandage hier als een soort kussentje bij helpen?
Ik ben overigens al onder behandeling hiervoor, maar tot op heden blijf ik klachten houden. Het gaat ook puur om iets tijdens het rijden.
Qua hulpen aangeven hoef ik er geen rekening mee te houden, paardlief is voorwaarts zat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 01:12 



 

MieLo schreef
Even een schopje omhoog.

Heeft er iemand ervaring met een kniebandage die vooral wat pijn verlichting kan geven aan de binnenkant van je knie?
Ik loop al jaren met knieklachten (lang verhaal) en uit een echo is gebleken dat ik onregelmatigheden rondom de gewrichtsspleet heb zitten in mijn knie. Ik mag rijden van de orthopeed, maar heb gewoon echt last/ pijn als die plek tegen mijn zadel aan komt. Kan een kniebandage hier als een soort kussentje bij helpen?
Ik ben overigens al onder behandeling hiervoor, maar tot op heden blijf ik klachten houden. Het gaat ook puur om iets tijdens het rijden.
Qua hulpen aangeven hoef ik er geen rekening mee te houden, paardlief is voorwaarts zat :')
Ik denk dat je dat gewoon even zelf moet uitproberen. Ik kan wel even kijken of ik mijn knieband nog ergens heb liggen, die wil ik eventueel wel naar je opsturen als ik hem nog ergens heb. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 01:42 



 
Profiel   

Wat voor soort heb je Mkango?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 18:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen