Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rijlaarzen voor korte/volle ruiter

 
Profiel   

Heyhey,

Ik heb sinds kort een nieuw paard en daar horen nieuwe laarzen bij. Maar.. de epplejeck vertelde dat ik geen 1 laars pas omdat mijn benen te vol zijn (maat 40 in kleding) en mijn lengte te kort (1,60) . Ik vond dit zelf een beetje apart dat je vanaf maat 40 dus geen laarzen of chaps meer past. Iemand ervaring met fijne schoenen voor mijn lichaamstype of een laarzenmaker?

Liefs
Amber en Vita
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 15:55 



 
Profiel   

Ik weet niet wat je budget is maar sommige merken/dealers meten laarzen aan op maat. Zoals het merk DeNiro bijvoorbeeld. Zo zullen er vast wel velen zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 15:57 



 
Profiel   

Misschien kun je je hoogte en kuit maat hier delen zodat mensen gericht kunnen zoeken.

Geen idee of deze bijvoorbeeld past.
https://www.amazonexl.nl/product-page/f ... ress-boots

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 15:57 



 

Hier hetzelfde probleem maar kledingmaat zegt niks over je maat kuit.
Ik ben zelf wel lang (1.74), broekmaat 40 maar kuitomtrek van 43 cm waar bijna geen laars voor te vinden is helaas.
Nu heb ik bij agradi laarzen besteld, die vrij kort qua lengte waren maar wel hele ruime kuit.
De horka arlene rijlaarzen adult is dat, ook nog betaalbaar. Vallen wel ruimer uit bij de kuit dan aangegeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:00 



 
Profiel   

Je kledingmaat dat er imo weinig toe. Ik heb zelf maatje 36, maar ook een vollere kuit in combi met een kort been en normale voetmaat. Ik pas ook niet in standaardmaten, buiten die van 1 merk :+ En EJ heeft (veelal) enkel standaardmaten staan.
Ik slaag wel bij Busato, maar die staan enkel op grote events met een stand. Je zou Fellini Boots eens kunnen bekijken/contacteren. Anders ga je inderdaad naar maatwerk moeten nodig hebben en dan hangt er veel van je budget af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:02 



 
Profiel   

@romy1234 dit klinkt inderdaad als een fijne laars om te proberen voor mij! Het blijft zoeken inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:03 



 
Profiel   

Laarzen en chaps zijn er zeker wel. Chaps is nog makkelijker aan te komen dan laarzen.
Hier de zelfde kledingmaten, schoenmaat en maar 7 cm langer dan jou. Met korte beentjes en volle kuiten.
Mijn conclusie is wel dat er weinig merken zijn die mij een standaard maat laars aan kunnen leveren, maar je moet er wel wat dieper voor in je buidel tasten. Onder de 300 euro heb ik in ieder geval nog niks passends gevonden aan laarzen. Chaps kan ik vrij gemakkelijk vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:03 



 
Profiel   

@moonlight17 thanks voor je reactie!! En inderdaad is een wat grotere maat ook een wat grotere prijs maar daar valt mee te leven, extra goed excuus om mooie laarzen te kopen voor dat budget :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:04 



 
Profiel   

Zelf heb ik ook korte benen en vollere kuiten en ik kan prima in de "standaard" maten van de Derby rijlaarzen. Mij past de Soft Jumper met de rits aan de achterkant het beste. Hoef ze eigenlijk niet in te lopen en zitten gelijk heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:06 



 
Profiel   

@lauwtjuh123 staat genoteerd haha!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:07 



 
Profiel   

Bij horseshop international hebben ze leren laarzen van hkm in heel veel verschillende maten. https://horseshopinternational.nl/voor- ... -kort.html
Ik heb het tegenovergestelde, juist ontzettend lange benen en heb van deze dus de extra lange variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:11 



 
Profiel   

Amberx2001 schreef
@moonlight17 thanks voor je reactie!! En inderdaad is een wat grotere maat ook een wat grotere prijs maar daar valt mee te leven, extra goed excuus om mooie laarzen te kopen voor dat budget :P


Ik heb tot nu toe passend aangekregen, Ariat short/wide (ook gekocht) en Deniro met kuitmaat XL. Waar ik goede verhalen over hoor is Mountain Horse, echter kreeg ik die met een gewone spijkerbroek aan niet dicht. Misschien dat het aan de spijkerbroek heeft gelegen. Verder heb ik in een Petrie maattabel ooit mijn maten terug kunnen vinden. Ik moet zelf eigenlijk ook weer nieuwe laarzen maar ik zie tegen het prijskaartje en de zoektocht met passessies op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:13 



 
Profiel   

ik heb ook korte benen en loop tegen hetzelfde probleem aan.

ik val altijd in maatwerk, ik heb een aantal lipica's staan en een paar Petrie rijlaarzen. Er zit een groot prijsverschil tussen, maar ook kwaliteitsverschil. Dat merk je.

Nadeel is dat je een berg geld kwijt bent, voordeel is dat je ze dan wel helemaal naar eigen smaak kan samenstellen. :)

Maar naast Lipica en petrie die aan maatwerk doen.
Derby, Celeris, DeNiro, Kingsley komen zo in mij op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:38 



 
Profiel   

Ik ben 1.60 maar heb lange benen. Lengte is voor mij het probleem niet, maar ik fiets ook veel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen