Hoed voor bij de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 20:20

Ik was me aan het bedenken dat een hoed wellicht wel handig was als ik in de regen paarden aan het longeren ben. Zijn er mensen die ook een hoed gebruiken? Ben niet bepaald een westernruiter oid. Wellicht nog tips en ideeën?

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:23

Als ik buiten in de regen bezig ben zet ik gewoon een pet op om de regen uit mijn gezicht te houden en m'n hoofd droog(er)

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:24

Ik heb ook voor de regen en zon een cowboyhoed. Ideaal, zeker met m'n bril. Ik zet ook wel vaak een pet op in de regen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 20:27

Ik dacht aan een hoed in plaats van een pet omdat ik geen natte oren wil.

Welke hoed heb jij @Elisabeth?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:31

Ik heb al jaren een wax hoed en samen met mijn lange waxjas een hele fijne combi op regenachtige dagen.

En als het koudis heb ik hem ook vaak op als ik met de wagen op pad ga. Scheelt ene hoop warmte

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:33

Australian leren hoed. Heel praktisch.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:33

Cowgirl schreef:
Ik heb al jaren een wax hoed en samen met mijn lange waxjas een hele fijne combi op regenachtige dagen.

En als het koudis heb ik hem ook vaak op als ik met de wagen op pad ga. Scheelt ene hoop warmte

Dit is inderdaad ideaal. Die van mij is me helaas vaak te warm...

Met weer/temperaturen als deze kies ik een pet in combinatie met een goed waterdichte jas met capuchon. Pet op, capuchon erover, geen water in je nek :D werkt perfect en geen koude oren (nadeel van een hoed)

Earth

Berichten: 7909
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:54

Ik heb een dikke wollen hoed, dat houdt de regen ook aardig lang tegen :j En heerlijk warm ook :)

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:33

Fillis schreef:
Cowgirl schreef:
Ik heb al jaren een wax hoed en samen met mijn lange waxjas een hele fijne combi op regenachtige dagen.

En als het koudis heb ik hem ook vaak op als ik met de wagen op pad ga. Scheelt ene hoop warmte

Dit is inderdaad ideaal. Die van mij is me helaas vaak te warm...

Met weer/temperaturen als deze kies ik een pet in combinatie met een goed waterdichte jas met capuchon. Pet op, capuchon erover, geen water in je nek :D werkt perfect en geen koude oren (nadeel van een hoed)

Petje + capuchon kan fijn zijn met koud rotweer, maar rest van het jaar liever een leren hoed. Die is stuk fijner tegen de zon en geeft meer vrij zicht, wat practischer is bij paarden. Merkje van de mijne is Barmah, zit fijn en is mooi stevig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:43

Ik lees mee.

Ben dan wel western ruiter, maar helemaal geen hoeden mens.

Had vroeger altijd een petje op, maar laatste jaren niks. We hebben soms mugjes en heb dan overal bultjes. Had vd week een pet met een capuchon erover. Met alleen een petje kan de regen ook zo lekker in je nek lopen anders.
Maar twijfelde of ik een wax pet zou aanschaffen en toen ook naar een hoed gekeken, maar of ik het dan ook ga dragen.............

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:02

Ik zet een baseballcap op en daarover een capuchon, ziet er niet uit werkt perfect.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:35

Hier ook altijd een lederen cowboyhoed, vooral tegen de zon dan, in de winter wordt dit een muts omdat ik anders pijnlijke, koude oren krijg.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:37

mrie schreef:
Ik zet een baseballcap op en daarover een capuchon, ziet er niet uit werkt perfect.


Nadeel vind ik dat je dan niet lekker om je heen kan kijken.

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1561
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:46

Ik gebruik ook een hoed, een lederen Stetson. Ik ben er heel erg blij mee, omdat je inderdaad gewoon goed om je heen kunt kijken terwijl je totaal geen last van de regen hebt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:55

Voor de mensen met een hoed. De regen valt dan toch juist op je schouders? Net zoals de regen vanaf je jas, juist op je benen loopt...

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:18

Ik heb een leren cowboyhoed.
Bij een fikse regenbui komt er wel wat water doorheen, dus een natte kop, maar ik heb geen regen in mijn ogen en mn haar blijft op zn plek zitten, dat is voor mij de voornaamste reden :

Edit: soms loopt er inderdaad een straalje water van de rand als het echt heel hard regent, dat is een kwestie van wennen en goed mikken :Y)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:22

Laurora schreef:
Ik heb een leren cowboyhoed.
Bij een fikse regenbui komt er wel wat water doorheen, dus een natte kop, maar ik heb geen regen in mijn ogen en mn haar blijft op zn plek zitten, dat is voor mij de voornaamste reden :

Edit: soms loopt er inderdaad een straalje water van de rand als het echt heel hard regent, dat is een kwestie van wennen en goed mikken :Y)


Of wat vaker voorover om het water eraf te kiepen.

Maar bij een goede jas moet dat water in de nek geen probleem zijn.
Zowel mijn korte als lange waxjas hebben een fijne kraag die ik op ka zetten.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:56

Als echte dressuurmuts loop ik bij regenhoosbuien altijd met een lederen walleroo aussi hoed op en een lange ongevoerde regenjas aan, met van die geruitte binnenvoering, splitten en arm- en beenkoorden, komt tot op mn regenlaarzen. Erg lelijk maar de enigste manier om droog te blijven in dit Hollandse klimaat, dat is het belangrijkste.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:48

superpony schreef:
Voor de mensen met een hoed. De regen valt dan toch juist op je schouders? Net zoals de regen vanaf je jas, juist op je benen loopt...

Ik heb een lange jas erbij aan en daaronder laarzen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:42

Brainless schreef:
superpony schreef:
Voor de mensen met een hoed. De regen valt dan toch juist op je schouders? Net zoals de regen vanaf je jas, juist op je benen loopt...

Ik heb een lange jas erbij aan en daaronder laarzen.


Ja, ik was wel van plan er kleren onder aan te doen :+ Hoewel zomers...........

Maar dan kan het ook regenen. Heb nu net een jas aan, maar vd week liep ik nog in een shirtje.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:00

superpony schreef:
Ja, ik was wel van plan er kleren onder aan te doen :+ Hoewel zomers...........

Maar dan kan het ook regenen. Heb nu net een jas aan, maar vd week liep ik nog in een shirtje.

:+

In de zomer vind ik het minder erg om nat te regenen (behalve mijn hoofd met wel droog blijven).

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1561
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:52

Ik vind het altijd vervelend als je gezicht zo natregent. Dan sta ik ook gelijk met van die samengeknepen ogen en het is gewoon niet fijn. Daar is een hoed perfect voor. En inderdaad, altijd een lange(re) jas eronder met een goede kraag. Al is mijn hoed best groot, ik heb nooit gemerkt dat de regen op mijn schouders valt.

Dit is die van mij: https://stetson.eu/en/buffalo-leather-western-hat-black

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:54

Hier altijd een leren australische hoed met mennen. Voor de zomer zou ik graag een leuke pet willen maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Hoeden zijn dan toch wel wat zwaar en lomp als het 25 graden is.
Ooit mijn telefoon in een enorme bui gered door die onder mijn hoed te stoppen. Ideaal! :D

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:13


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Hoed voor bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:34

Ik heb een westernhoed van FRA en een vilten hoed van Stetson (wel beetje duur voor bij de paarden maar doe ik toch aan in de zomer bij stekende zonnestralen).

Dit is die van fra
Afbeelding
Afbeelding

Deze de stetson
Afbeelding