Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoed voor bij de paarden?

 
Profiel   

Ik was me aan het bedenken dat een hoed wellicht wel handig was als ik in de regen paarden aan het longeren ben. Zijn er mensen die ook een hoed gebruiken? Ben niet bepaald een westernruiter oid. Wellicht nog tips en ideeën?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:20 



 
Profiel   

Als ik buiten in de regen bezig ben zet ik gewoon een pet op om de regen uit mijn gezicht te houden en m'n hoofd droog(er)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:23 



 
Profiel   

Ik heb ook voor de regen en zon een cowboyhoed. Ideaal, zeker met m'n bril. Ik zet ook wel vaak een pet op in de regen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:24 



 
Profiel   

Ik dacht aan een hoed in plaats van een pet omdat ik geen natte oren wil.

Welke hoed heb jij @Elisabeth?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:27 



 
Profiel   

Ik heb al jaren een wax hoed en samen met mijn lange waxjas een hele fijne combi op regenachtige dagen.

En als het koudis heb ik hem ook vaak op als ik met de wagen op pad ga. Scheelt ene hoop warmte

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:31 



 
Profiel   

Australian leren hoed. Heel praktisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:33 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Ik heb al jaren een wax hoed en samen met mijn lange waxjas een hele fijne combi op regenachtige dagen.

En als het koudis heb ik hem ook vaak op als ik met de wagen op pad ga. Scheelt ene hoop warmte

Dit is inderdaad ideaal. Die van mij is me helaas vaak te warm...

Met weer/temperaturen als deze kies ik een pet in combinatie met een goed waterdichte jas met capuchon. Pet op, capuchon erover, geen water in je nek :D werkt perfect en geen koude oren (nadeel van een hoed)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:33 



 
Profiel   

Ik heb een dikke wollen hoed, dat houdt de regen ook aardig lang tegen :j En heerlijk warm ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:54 



 
Profiel   

Fillis schreef
Cowgirl schreef
Ik heb al jaren een wax hoed en samen met mijn lange waxjas een hele fijne combi op regenachtige dagen.

En als het koudis heb ik hem ook vaak op als ik met de wagen op pad ga. Scheelt ene hoop warmte

Dit is inderdaad ideaal. Die van mij is me helaas vaak te warm...

Met weer/temperaturen als deze kies ik een pet in combinatie met een goed waterdichte jas met capuchon. Pet op, capuchon erover, geen water in je nek :D werkt perfect en geen koude oren (nadeel van een hoed)

Petje + capuchon kan fijn zijn met koud rotweer, maar rest van het jaar liever een leren hoed. Die is stuk fijner tegen de zon en geeft meer vrij zicht, wat practischer is bij paarden. Merkje van de mijne is Barmah, zit fijn en is mooi stevig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:33 



 
Profiel   

Ik lees mee.

Ben dan wel western ruiter, maar helemaal geen hoeden mens.

Had vroeger altijd een petje op, maar laatste jaren niks. We hebben soms mugjes en heb dan overal bultjes. Had vd week een pet met een capuchon erover. Met alleen een petje kan de regen ook zo lekker in je nek lopen anders.
Maar twijfelde of ik een wax pet zou aanschaffen en toen ook naar een hoed gekeken, maar of ik het dan ook ga dragen.............

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 21:43 



 
Profiel   

Ik zet een baseballcap op en daarover een capuchon, ziet er niet uit werkt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 22:02 



 
Profiel   

Hier ook altijd een lederen cowboyhoed, vooral tegen de zon dan, in de winter wordt dit een muts omdat ik anders pijnlijke, koude oren krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 22:35 



 
Profiel   

mrie schreef
Ik zet een baseballcap op en daarover een capuchon, ziet er niet uit werkt perfect.


Nadeel vind ik dat je dan niet lekker om je heen kan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 13:37 



 
Profiel   

Ik gebruik ook een hoed, een lederen Stetson. Ik ben er heel erg blij mee, omdat je inderdaad gewoon goed om je heen kunt kijken terwijl je totaal geen last van de regen hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 13:46 



 
Profiel   

Voor de mensen met een hoed. De regen valt dan toch juist op je schouders? Net zoals de regen vanaf je jas, juist op je benen loopt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 13:55 



 
Profiel   

Ik heb een leren cowboyhoed.
Bij een fikse regenbui komt er wel wat water doorheen, dus een natte kop, maar ik heb geen regen in mijn ogen en mn haar blijft op zn plek zitten, dat is voor mij de voornaamste reden :

Edit: soms loopt er inderdaad een straalje water van de rand als het echt heel hard regent, dat is een kwestie van wennen en goed mikken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 14:18 



 
Profiel   

Laurora schreef
Ik heb een leren cowboyhoed.
Bij een fikse regenbui komt er wel wat water doorheen, dus een natte kop, maar ik heb geen regen in mijn ogen en mn haar blijft op zn plek zitten, dat is voor mij de voornaamste reden :

Edit: soms loopt er inderdaad een straalje water van de rand als het echt heel hard regent, dat is een kwestie van wennen en goed mikken :Y)


Of wat vaker voorover om het water eraf te kiepen.

Maar bij een goede jas moet dat water in de nek geen probleem zijn.
Zowel mijn korte als lange waxjas hebben een fijne kraag die ik op ka zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 14:22 



 
Profiel   

Als echte dressuurmuts loop ik bij regenhoosbuien altijd met een lederen walleroo aussi hoed op en een lange ongevoerde regenjas aan, met van die geruitte binnenvoering, splitten en arm- en beenkoorden, komt tot op mn regenlaarzen. Erg lelijk maar de enigste manier om droog te blijven in dit Hollandse klimaat, dat is het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 16:56 



 
Profiel   

superpony schreef
Voor de mensen met een hoed. De regen valt dan toch juist op je schouders? Net zoals de regen vanaf je jas, juist op je benen loopt...

Ik heb een lange jas erbij aan en daaronder laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 17:48 



 
Profiel   

Brainless schreef
superpony schreef
Voor de mensen met een hoed. De regen valt dan toch juist op je schouders? Net zoals de regen vanaf je jas, juist op je benen loopt...

Ik heb een lange jas erbij aan en daaronder laarzen.


Ja, ik was wel van plan er kleren onder aan te doen :+ Hoewel zomers...........

Maar dan kan het ook regenen. Heb nu net een jas aan, maar vd week liep ik nog in een shirtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 21:42 



 
Profiel   

superpony schreef
Ja, ik was wel van plan er kleren onder aan te doen :+ Hoewel zomers...........

Maar dan kan het ook regenen. Heb nu net een jas aan, maar vd week liep ik nog in een shirtje.

:+

In de zomer vind ik het minder erg om nat te regenen (behalve mijn hoofd met wel droog blijven).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 23:00 



 
Profiel   

Ik vind het altijd vervelend als je gezicht zo natregent. Dan sta ik ook gelijk met van die samengeknepen ogen en het is gewoon niet fijn. Daar is een hoed perfect voor. En inderdaad, altijd een lange(re) jas eronder met een goede kraag. Al is mijn hoed best groot, ik heb nooit gemerkt dat de regen op mijn schouders valt.

Dit is die van mij: https://stetson.eu/en/buffalo-leather-western-hat-black

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 10:52 



 
Profiel   

Hier altijd een leren australische hoed met mennen. Voor de zomer zou ik graag een leuke pet willen maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Hoeden zijn dan toch wel wat zwaar en lomp als het 25 graden is.
Ooit mijn telefoon in een enorme bui gered door die onder mijn hoed te stoppen. Ideaal! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 10:54 



 
Profiel   

Er bestaan ook Wax hoeden, die zijn zeer "Engels" ;-) https://www.ahume.co.uk/barbour-brambling-wax-hat-p5583

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:13 



 
Profiel   

Ik heb een westernhoed van FRA en een vilten hoed van Stetson (wel beetje duur voor bij de paarden maar doe ik toch aan in de zomer bij stekende zonnestralen).

Dit is die van fra
[ img ]
[ img ]

Deze de stetson
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen