Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor jas past bij een lange rijrok?

 
Profiel   

Rijrokkenfans verzamelen! :+

Ik heb dan eindelijk mijn droom waargemaakt en een zwarte rijrok gekocht van Covalliero. Maar, nu de brandende vraag: wat trek je er boven aan?

[ img ]

Op alle foto's, net als die hierboven, zie je van die mooie truitjes en ja, dat ziet er bij mij ook erg leuk uit, maar ik heb niet voor niets een waterdichte rok dus de bovenkant moet wel warm én waterdicht zijn. Mijn winterjassen zijn allemaal te lang en het ziet er werkelijk niet uit om dat er overheen te dragen. Word je zo'n propje van. :+

Dus, zijn er liefhebbers die outfit inspiratie hebben voor mij? Ik zat zelf al te denken aan een heel cropped model, maar dat zijn allemaal van die mode jassen en dus waarschijnlijk totaal niet waterdicht. :brr:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:20 



 
Profiel   

Ohhh ik lees even mee, heb helaas geen tips maar wat ziet je rijrok er mooi uit zeg! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:56 



 
Profiel   

Mathilde van de rijrokken van klesarven draagt volgens mij vaak van die Noorse of ijslandse wollen truien, die kunnen ook best goed tegen guur weer en dat staat wel passend vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 18:01 



 
Profiel   

@Sintara ja hè? Ben er ook helemaal weg van. Ze zijn niet zo mooi als die wollen rokken van Klesarven, maar wel lekker warm en waterdicht!

@mooney zouden dat soort truien niet helemaal doorweekt raken bij een fikse bui? Ben het wel eens dat zo'n trui erg mooi past!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:35 



 
Profiel   

Kan je niet gewoon een strakke regenjas doen en de rijrok daar overheen?

Ik heb zelf drie jaar terug een zeiljas bij de Decathlon gekocht voor 23 euro, en het is echt één van mijn beste aankopen ooit.
Ik leef echt in dat ding.
In de winter doe ik er een vest onder, dan krijg ik het echt niet koud :j

En hij is nog nooit doorgelekt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:40 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Kan je niet gewoon een strakke regenjas doen en de rijrok daar overheen?

Dan loopt de regen via de jas onder je rok ipv van je lijf af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:43 



 
Profiel   

tamary schreef
gerlindie schreef
Kan je niet gewoon een strakke regenjas doen en de rijrok daar overheen?

Dan loopt de regen via de jas onder je rok ipv van je lijf af.


Nou heb ik zelf geen rijrok, maar als ik mijn regenbroek over mijn regenjas doe, heb ik daar geen last van :)

Maar goed, een mooie regenjas over de rijrok heen kan natuurlijk ook :D
Ik denk dat die van mij ongeveer dezelfde kleur blauw is, en niet heel lang

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:46 



 
Profiel   

Jeetje ik schrok een beetje van de prijzen van die Noorse truien. Die zijn niet voor mij weggelegd. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 21:28 



 
Profiel   

Haha herkenbaar :') ik heb vorige week mijn klesarven binnengekregen en ben ook aan het orienteren 'wat draag je erop' Na de rib uit m'n lijf na de rijrok gaat me dat nog even te ver haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:12 



 
Profiel   

En een soort van cape?

Mag ik mss vragen wat de motivatie is om een rijrok aan te schaffen? Ik vind het mooi maar is het praktisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:31 



 
Profiel   

Ik heb hem vooral omdat ik het mooi vindt, het is ook lekker warm, koude bovenbenen zijn naast koude tenen mijn grootste probleem. Dus ik wacht nu ook op koud weer voor een goede test :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:48 



 
Profiel   

Ik heb het fenomeen rijbroek pas recent ontdekt en mss een stomme vraag.. maar wat draag je onder zo’n rijbroek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 23:05 



 
Profiel   

@SjonnieZ gewoon, je rijbroek. :+ In principe hoef je op deze manier geen dikkere rijbroek aan te trekken of extra lagen eronder en kun je met je normale rijbroek ook beter de kou in.

@Lukasje goede vraag! Vooral voor de kou denk ik. Maar ook voor de regen. Ik had nu zo'n lange regenjas aan en dat werkte prima, maar nu was het hartstikke warm en ging dat daardoor prima. Ik gok dat in de echte winterse kou zo'n warme deken echt heerlijk is! Ik hoop vooral dat ik deze winter echt buitenritten kan blijven rijden en dan wil ik de rok daar natuurlijk het meest voor gebruiken. Lekker rondstappen onder een fleece dekentje. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 23:31 



 
Profiel   

Check even op Insta: Lillen the Shire. Zijn eigenaresse rijdt veel in traditioneel Noorse kleding en rijrokken, maar heeft ook diverse jassen er op aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 06:32 



 
Profiel   

Ik kende het niet qua gebruik. Ja, van fotoshoot maar ik dacht dat het om het mooie ging. Het is dat ik ook graag buiten rijd maar brr, ik ben ook zo’n koukleum. Lijkt me idd lekker warm. Enkel die tenen en vingers nog. Daar helpt maar weinig tegen. Ik blijf volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 07:35 



 
Profiel   

@Dioxide ook zo'n magisch account inderdaad. Helaas zijn de Noorse jassen en truien die ze draagt echt onbetaalbaar hier.

@Lukasje hier nog zo'n koukleum! Thermolaarzen en echt goede thermohandschoenen maken het best te doen hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 07:53 



 
Profiel   

Mooie rok! Ik denk of een mooie lange elegante jas die wijder uitloopt aan de onderkant mooi kan zijn, of een wat kortere maar wel met duidelijke taille en die ook een beetje 'uitwaait' aan de onderkant zodat het mooi aansluit.

Celebi schreef
Jeetje ik schrok een beetje van de prijzen van die Noorse truien. Die zijn niet voor mij weggelegd. _O-


Noorse truien zou je ook tweedehands kunnen kijken. Dan is het nog steeds geen habbekrats, maar het scheelt een hoop geld en het zijn onwijs fijne en warme truien die hun kwaliteit behouden als er netjes mee omgegaan is. Als het erg regent dan zul je misschien alsnog last hebben van nattigheid, maar dan zou je bijv een wind/waterdichte jas erbij kunnen hebben die niet per se gevoerd of gewatteerd is. Dat is misschien wel wat eleganter dan een dikke winterjas maar je houdt jezelf wel lekker warm en droog bij guur weer.

Qua schoenen moet ik meteen denken aan van die geveterde outdoorlaarzen, bv ariat wythburn die zijn ook lekker warm. Hoewel dat natuurlijk ook een rib uit je lijf is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:05 



 
Profiel   

En een poncho? Maar dan een waterdichte? Je hebt tegenwoordig 1001 soorten poncho’s van modieus met tierelantijntjes tot standaard dingen :D .

Zelf heb ik een poncho-jas vroeger bij de H&M gekocht, bordeaurood en redelijk lang waterdicht maar de mouwen zijn wel 3/4 natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:11 



 
Profiel   

Mooi hoor ! Elegant en toch stoer. Hou er wel van.
Zou je iets kunnen vinden in de ski-kleding ? En dan vooral in de vintage (stijl). Kort, gesneden en, als het te vinden is, een mooi printje.
[ img ]

of zoiets
https://www.vintage-jassen.nl/product/6 ... -in-black/

of een jasje a la model spijker- of biker-jas
Succes met het vinden (leuke zoektocht <3 )


Laatst bijgewerkt door jibberjabber op 07-10-21 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:14 



 
Profiel   

jibberjabber schreef
Mooi hoor ! Elegant en toch stoer. Hou er wel van.
Zou je iets kunnen vinden in de ski-kleding ? En dan vooral in de vintage (stijl). Kort, gesneden en, als het te vinden is, een mooi printje.
[ [url=m/CoNoQB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die vind ik wel heel mooi erbij :D waar heb je die gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:16 



 
Profiel   

Ik heb een hele fijne winterjasjas van Busse gekocht vorig jaar en daar woonde ik op een gegeven moment in. Zwart, zelfde kleur als mijn rok en getailleerd, maar iets langer tot op de kont. Helaas vond ik het samen met de rok er toch echt niet uitzien. Werd er een propje van en die rok zag er opeens heel lelijk uit zo onder die jas vandaan. Baalde ik wel van. Toen ik de jas eronder gepropt had (was geen doen natuurlijk) zag het er stukken beter uit, dus ik denk dat iets wat kort en slank is het beste werkt. Maar echte cropped modellen zijn er niet te vinden in sport winterjassen volgens mij.

Ik ga nog wel even kijken bij de ski jassen! Daar had ik nog niet gekeken maar die zijn natuurlijk ook goed waterdicht. :j

Super leuk al deze reacties trouwens. Dank! De rijrokken zijn nog niet heel populair dus wel heel leuk om daarover een beetje te kunnen sparren. Vind het ook best spannend om er voor de eerste keer mee op stal te gaan rondlopen. Het is toch een beetje.. anders. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:22 



 
Profiel   

jibberjabber schreef
Mooi hoor ! Elegant en toch stoer. Hou er wel van.
Zou je iets kunnen vinden in de ski-kleding ? En dan vooral in de vintage (stijl). Kort, gesneden en, als het te vinden is, een mooi printje.
[ [url=m/CoNoQB.jpg]Afbeelding[/url] ]

of zoiets
https://www.vintage-jassen.nl/product/6 ... -in-black/

of een jasje a la model spijker- of biker-jas
Succes met het vinden (leuke zoektocht <3 )

De foto's op die website zijn gewoon schaamteloos van TopVintage gepakt :=.

Maar, het zijn wel mooie jassen. Ik heb een Collectif Molly jacket, die zou ook wel heel gaaf zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:36 



 
Profiel   

Ik draag met dit regenweer mijn regenjas op mijn klesarven rok, de dag dat deze foto genomen was wat het wel echt aan het gieten dus regenjas was echt wel nodig, anders als het droge dagen zijn in de herfst heb ik een stuk of 3 gebreide truien en 1 uit noorwegen dus die houden me dan wel lekker warm.

Als je geen echte noorse trui hebt maar gewoon 1 uit de winkel kan je eronder ook altijd een thermische trui aandoen en dan de trui erover.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:43 



 
Profiel   

@AcbleToDream dat ziet er netjes uit! Toch gewoon een kort modelletje, liefste in de rok als ik het zo zie.

Ik zat zelf nog te denken aan zoiets als hieronder, maar zelfs dat is misschien nog iets te lang en ik twijfelde over de waterdichtheid van zo'n mode jasje. Inmiddels is mijn maat er niet meer dus helaas. :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:51 



 
Profiel   

Kan je er geen softshell jas op dragen? Die zijn vaak wel warm en waterdicht maar niet zo heel dik. Dan kan een jas misschien toch bij in de rok en hoeft hij niet zo cropped te zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen