Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor jas past bij een lange rijrok?

 
Profiel   

En zoiets? Strak en simpel?

https://www.loveforrain.nl/regenjack/95 ... zwart.html
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:56 



 
Profiel   

MarjanB schreef


Ja een gewone strakke regenjas zou ook kunnen inderdaad. Zou die er dan in gedragen moeten worden of er overheen? Denk dat eroverheen weer minder elegant is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 09:05 



 
Profiel   

Ik zou voor onderstaande jas gaan:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-accessoires/seizoenscollectie/jas-anky-technical_23908.html?colorId=10142

Geen hele dikke jas, wel behoorlijk warm. En dan gewoon de rits van onder openen en dan over de rok heen dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 09:14 



 
Profiel   



Dit ziet er elegant genoeg uit vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 09:14 



 
Profiel   

Er over denk ik dan.

Als het regent en je hebt je jas bij je rok in dan lekt het dus naar binnen en word je drijfnat onder je rok. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
Je draagt iets voor het comfort toch? Als het dan ook mooi lijkt is dat meegenomen maar zou niet mijn eerste gedachte zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 09:16 



 
Profiel   

Celebi schreef
MarjanB schreef


Ja een gewone strakke regenjas zou ook kunnen inderdaad. Zou die er dan in gedragen moeten worden of er overheen? Denk dat eroverheen weer minder elegant is.


Als ie net te lang valt gewoon naar binnen omslaan? Denk dat je dan een heel eind komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 09:17 



 
Profiel   

dierliefde schreef
Ik zou voor onderstaande jas gaan:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-accessoires/seizoenscollectie/jas-anky-technical_23908.html?colorId=10142

Geen hele dikke jas, wel behoorlijk warm. En dan gewoon de rits van onder openen en dan over de rok heen dragen.


Zoiets heb ik van Busse inderdaad, ook met zo'n rits van onder!

Edit: ik denk dat het lastige hem zit in dat ik heel klein ben en die rok dus eigenlijk aan de lange kant is voor mij. Ik draag de rok dus vrij hoog. Zoals die op bovenstaande foto zit bij de lillentheshire, zo valt ie bij mij dus niet. Hij duwt m'n hele jas opzij, wat wel gaat met de rits open, maar dat bevordert de waterdichtheid ook niet helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 09:41 



 
Profiel   

Guys, ik heb intussen een heleboel gepast en ik kom met wat adviezen.. :+

Een simpel goedkoop regenjasje, wanneer je deze in de rok stopt en een beetje omhoog trekt zodat deze wat blousend wordt, ziet er best leuk uit! Doordat de regenjas wat uitstaat denk ik ook niet dat alles inregent. Enige vraag die ik me stelde was of ik er warm genoege kleding onder kon aantrekken voor de echte winterse kou. Hele dikke trui en een thermoshirt maar eens proberen van de winter!

Verder heb ik wat baselayers en een fleece vest van Kramer binnen gekregen. In de rok gedragen staat dat ook prachtig. Het vest heeft een dubbele rits en die kan er dus eventueel ook fijn overheen.

Een echte winterjas dus nog niet gevonden, maar wel alvast wat alternatieven!

Maar, nu komt de keerzijde. Toen ik dit topic aanmaakte was ik één cruciaal ding echt totaal vergeten.. Ik heb een airbag body protector en die moet over alles heen. Kan ik wel heel modieus gaan doen met korte jasjes of blousende regenjassen, maar daar ga je niets van zien te paard. |( _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 09:18 



 
Profiel   

Haha sukkel :')

Maar goed naast t paard moet je er ook leuk uit zien toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 10:25 



 
Profiel   

Haha zeker, dus de zoektocht stopt niet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 10:32 



 
Profiel   

https://www.ruitergoed.nl/Webwinkel-Pro ... k-Sky.html
zoiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 10:48 



 
Profiel   

Celebi schreef
@Dioxide ook zo'n magisch account inderdaad. Helaas zijn de Noorse jassen en truien die ze draagt echt onbetaalbaar hier.

@Lukasje hier nog zo'n koukleum! Thermolaarzen en echt goede thermohandschoenen maken het best te doen hoor!


Het hoort niet meteen hier in dit topic maar mag ik vragen welke thermolaarzen en -handschoenen je hebt? Ik heb nog niets gevonden waarmee ik en kan rijden, en mijn tenen en vingers warm kan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 22:01 



 
Profiel   

Ik houd trouwens deze nog gevonden:
https://www.asadventure.com/nl/p/fjaell ... gLnxfD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 22:05 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Het hoort niet meteen hier in dit topic maar mag ik vragen welke thermolaarzen en -handschoenen je hebt? Ik heb nog niets gevonden waarmee ik en kan rijden, en mijn tenen en vingers warm kan houden.


Zeker! Gezien ik een aantal jaar geleden gewoon winterse strandritten bleef maken op de stal waar ik toen stond had ik denk ik wel de goede spullen. We waren dan gewoon 3 uur onderweg in de kou. :+

Ik heb jarenlang gereden met leren Mondoni handschoenen met een fleecevoering. Die heb ik ook gebruikt op de fiets en tijdens het wandelen. Waren geweldige dingen. Helaas werd de voering na een aantal jaar wel wat minder en ik moet daar nu een vervanging voor hebben. Ik heb bij de EJ een paar simpele handschoenen gehaald met (nep)bont voering en een zachte leerlaag omdat deze veel flexibeler zijn dan de Mondoni die ik had, maar of ze echt even warm zijn heb ik afgelopen winter niet kunnen testen (kon geen ritten maken dit jaar).

Qua schoenen heb ik jaren gewoon met simpele thermo jodphurs gereden. Zo'n dik log model waar je dan ook met ski sokken in kon. Heerlijk! Afgelopen jaar heb ik eindelijk thermo laarzen gevonden die ik pas (korte beentjes) waardoor ik nu ook warme onderbenen heb. Die zijn van Steeds en komen bij Kramer vandaan.

Verder had ik dan altijd een thermo legging onder mijn rijbroek en boven in ieder geval een thermo shirt en dan nog een paar lagen met minimaal een fleecevest/trui en een ski jas. Die ski jas heb ik afgelopen winter vervangen door een jas van Busse en dat is mijn beste aankoop ooit geweest. Super licht, maar ontzettend warm, maar tegelijkertijd ook goed ademend waardoor ik het tijdens trainingen nooit warm had. Echt ideaal. Speciaal gemaakt voor het rijden ook en waterafstotend. Zo'n jas maakt onwijs veel verschil.

Alleen waren mijn bovenbenen altijd koud en daarom hoop ik dat deze rijrok mijn buitenrijseizoen optimaal kan verlengen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 07:45 



 
Profiel   

Zo iets? https://www.decathlon.nl/p/ruiterjas-vo ... 93&c=BLAUW

Ze hebben ook andere rij jassen, wind en waterdicht en lekker warm. En kort model :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 08:36 



 
Profiel   

SusanH schreef
Zo iets? https://www.decathlon.nl/p/ruiterjas-vo ... 93&c=BLAUW

Ze hebben ook andere rij jassen, wind en waterdicht en lekker warm. En kort model :j


Ziet er mooi uit! Maar dat is wel een tussenjas staat erbij. Denk een beetje te koud voor als je een rijrok gaat gebruiken tegen de kou. Ga ook even kijken bij hun andere jassen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 11:13 



 
Profiel   

Ik heb zelf een dun fleecevest van decathlon, met de warme winterpolo er dan onder als ik rij. Dat is voor mij met rijden 9 van de 10 keer voldoende tenzij het echt rond het vriespunt is. Mijn dochter heeft een jas van hun, die licht blauwe. Die valt ook mooi kort en lijkt mij heel warm. Die is ook wind en waterdicht. Met een fijne hoge kraag tegen de kou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 11:46 



 
Profiel   

Zou die wel meer geschikt zijn voor rond het vriespunt? Want dat zijn nou het de momenten dat ik mijn rok ga dragen denk ik zo. :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:09 



 
Profiel   

Ik had deze nog ontdekt. Ik vind het mooie producten voor een eerlijke prijs. Ik heb er een vest en kousen gekocht. Ik ben benieuwd! Nu nog mijn rijrok bestellen en hopelijk heb ik dan minder kou in de winter.

https://www.wolnatuurlijk-shop.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:32 



 
Profiel   

Qimm schreef
Haha herkenbaar :') ik heb vorige week mijn klesarven binnengekregen en ben ook aan het orienteren 'wat draag je erop' Na de rib uit m'n lijf na de rijrok gaat me dat nog even te ver haha.


welk type rijrok heb jij bij Klesarven gekocht want ik merk dat er 2 verschillende wollen rokken zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:35 



 
Profiel   

Er zijn 3 verschillende in totaal. De Mathilde, heel warm (100% wol). De Sonya (heb ik, 40% wol), midden warm. En de Emma, katoen en heel licht.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:00 



 
Profiel   

Qimm schreef
Er zijn 3 verschillende in totaal. De Mathilde, heel warm (100% wol). De Sonya (heb ik, 40% wol), midden warm. En de Emma, katoen en heel licht.


[ [url=m/g9CBIl.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja, maar ik twijfel tussen die jij hebt en de volledig wollen. Die laatste is natuurlijk het warmst maar ik vraag me af of die niet te zwaar is wanneer ik hem zou dragen bij het wandelen.
De jouwe blijft ook mooi liggen tijdens het rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:35 



 
Profiel   

Beetje een domme vraag misschien, maar kun je dan ook "normaal" op je paard zitten? Of is dat bedoeld om in dameszit te rijden? Het is mij niet zo duidelijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:44 



 
Profiel   

Ik heb hem nog maar 1x kort gebruikt, maar daar bleef hij goed bij liggen. En het was FLINK warm haha. Ik denk dat die voor Nederlande winters warm zat zal zijn om eerlijk te zijn.

sevke schreef
Beetje een domme vraag misschien, maar kun je dan ook "normaal" op je paard zitten? Of is dat bedoeld om in dameszit te rijden? Het is mij niet zo duidelijk...


Je zit gewoon, de rok heeft een split aan de voorzijde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:44 



 
Profiel   

Ik schop mij topic even omhoog hoor. :+

Ik heb intussen nog geen jas gekocht, ik denk dat ik eerst even een keer moet gaan rijden ermee om te kijken hoe het nou echt allemaal zit en welke dikte jas nodig is. Maar, het is nog niet koud genoeg. _O- Heb een hekel aan de winter, maar toch zit ik nu te wachten op koud weer. :')

Voor de rokken dragers: lopen jullie hier ook mee op stal rond? Ik merk dat ik wel een soort drempel ervaar om 'm aan te trekken. Sta op een stal met een hoop andere mensen en die lopen allemaal netjes in rijbroeken en rijjassen. Voel me meteen zo.. anders. _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 13:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen