Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk rijjasje mooi bij stevig bovenlichaam?

 
Profiel   

Ik wil binnenkort na een wedstrijdstop van 7 jaar (en het krijgen van 2 kinderen) weer gaan starten. Nu is mijn probleemgebied mijn buik en zoek ik een jasje dat wat langer is, zodat de laagste knoop net over mijn buik/op ritshoogte valt. Dit is heel lastig op de foto's te beoordelen.

Iemand een tip qua rijjasje om mijn probleemgebied wat te verbloemen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:21 



 
Profiel   

Zoek vooral ook iets van wat steviger materiaal, dat valt mooier. Die moet ik ook nog vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:32 



 
Profiel   

Getup schreef
Zoek vooral ook iets van wat steviger materiaal, dat valt mooier. Die moet ik ook nog vinden..


Ja, dat softshell is sowieso niets voor mij, dat tekent teveel.

Ik heb nu een Anky (wel mooie en stevige stof), maar de onderste knoop komt op mijn navel. Dat is gewoon niet mooi, tekent teveel bij mijn onderbuik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:39 



 
Profiel   

Pikeur heeft ook lengtemaat. Misschien kun je daar zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:43 



 
Profiel   

Is het niet makkelijker een corrigerende slip te pakken om de buik wat te verbloemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:46 



 
Profiel   

Nou, die jasjes zijn tegenwoordig ook steeds korter .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:47 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad een Anky, niet een te dunne stof. Maar een pikeur in lengtemaat besteld.
Zelfde probleem als jou. En nee, corrigerend ondergoed werkt niet voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:51 



 
Profiel   

Misschien voor een mannenjasje kijken? Die zijn ook wat langer

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:15 



 
Profiel   

Bij mannenjasjes zit je vaak dat de borstomvang krapper is, want..ja...je snapt waarom (*)(*) :D

Weet natuurlijk niet wat je budget is, maar misschien zou je er gewoon een kunnen laten maken door iemand die goed overweg kan met de naaimachine/een kleermaker??

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 21:19 



 
Profiel   

Zo'n ouderwetse Pikeur, die verhullen een groot deel van de buik. Zijn nog altijd mooie rij-jassen, al zijn ze hopeloos uit de mode kennelijk.

Ik heb er nog 2 hangen in ruime maat, als je interesse hebt, pb maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 23:39 



 
Profiel   

Ja pikeur inderdaad. Ik snap niet waarom ze uit de mode zijn want echt mooi en tijdloos. Mooie stevige stof en niet zo idioot kort

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 06:11 



 
Profiel   

Zit je buik (en navel) al niet in de rijbroek? Ik had altijd dat de rijjasjes te lang waren, ze lagen op mijn bovenbeen toen ik jonger was. En er zijn ook lengtematen tegenwoordig denk ik? Ik had altijd een Kentucky. Een mooi scheerwollen jasje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 07:14 



 
Profiel   

Een dreigende slip zit niet lekker als je rijdt en zeker niet op wedstrijd. Ook al heb je een buikje dan mag je toch ook wel lekkere kleding dragen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 07:48 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Een dreigende slip zit niet lekker als je rijdt en zeker niet op wedstrijd. Ook al heb je een buikje dan mag je toch ook wel lekkere kleding dragen? :)

Dat zit toch prima?

Je hebt ze prima naadloos. Ts wil zelf de boel verbergen immers.

Maar wat hierboven gezegd wordt je broek zit er toch al over? Als het dan nog zo'n probleem is zou ik inderdaad een corrigerende slip aantrekken. Ook de langere jasje verbergen niet alles immers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:22 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Een dreigende slip zit niet lekker als je rijdt en zeker niet op wedstrijd. Ook al heb je een buikje dan mag je toch ook wel lekkere kleding dragen? :)


Comfort komt bij mij op een gedeelde plaats, net zo belangrijk als hoe het eruit ziet. Eigenlijk nog belangrijker met een maatje meer. Je moet je kleding niet voelen. Ik zou niet kiezen voor knellend/strak ondergoed tijdens een wedstrijd.

Ik droeg vroeger ook altijd pikeur vanwege flinke borsten. Duur, maar je zag het er wel aan af. Voelde me er ook prettig in. Heb ook nog een jasje in de kast hangen, 25 jaar oud inmiddels :D

Ik zou trouwens wel een jasje over de buik in witte rijbroek hebben hangen. Die witte stof doet de zaak nu niet bepaald goed, corrigerend broekje of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:01 



 
Profiel   

Dat corrigerende ondergoed zou ik kunnen proberen, goede tip.

Pikeur-jasje ga ik naar kijken. Ik heb lang geleden een Pikeur diana gehad en die viel inderdaad wat lager.

Mijn rijbroek zit ook hoog, maar juist in die witte rijbroek vind ik mijn onderbuik zo tekenen. Ik heb geen strakke buik en je ziet dan zo een bolling (vetrol) onder het jasje. Dat vind ik lelijk. Dus als het jasje daar overheen valt, is het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:19 



 
Profiel   

Inderdaad pikeur. Ik heb een aantal jaar geleden zo'n ouderwetse pikeur in de uitverkoop gekocht, mensen willen andere stoffen en modellen tegenwoordig. Ik vind die langere jassen fijner en dat softshell echt niks. Ik ben erg slank, maar alsnog vind ik het niet staan, het tekent idd. En ik wil ook dat broekrand en rits bedekt is, staat mooier vind ik.

Ik moet die pikeur alleen nog een keer wat laten aanpassen :+

Op marktplaats zie ik die oude modellen veel langskomen. Maar volgens mij is pikeur sowieso wat langer, behalve de springmodellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:23 



 
Profiel   

Uppojono schreef
Dat corrigerende ondergoed zou ik kunnen proberen, goede tip.

Pikeur-jasje ga ik naar kijken. Ik heb lang geleden een Pikeur diana gehad en die viel inderdaad wat lager.

Mijn rijbroek zit ook hoog, maar juist in die witte rijbroek vind ik mijn onderbuik zo tekenen. Ik heb geen strakke buik en je ziet dan zo een bolling (vetrol) onder het jasje. Dat vind ik lelijk. Dus als het jasje daar overheen valt, is het prima.

Dan zou ik zeker corrigerend ondergoed pakken en je broek ook niet te klein doen als je de taille heel strak hebt dan komt daaronder echt zo'n bolling. Je zou ook kunnen kijken naar een broek met een brede taillerand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:25 



 
Profiel   

Ik draag nog steeds mijn mooie scheerwollen Pikeur jasje, is inmiddels ook al zeker 20 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:35 



 
Profiel   

zelf heb ik dus de Pikeur Klea Vario, maar even bij Hypostore gekeken en daar hebben deze 4 jasjes allemaal een lengtemaat:
https://hypostore.nl/ruiter/wedstrijdkl ... ngmaat=650

Misschien zit er wat voor je tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:45 



 
Profiel   

Ik heb hele grote borsten en zoek dus ook altijd een wat langer jasje.
Ben toen erg goed geslaagd bij de Kramer in Duitsland. De jasjes vielen sowieso wat ruimer bovenin, dus ik kan me voorstellen dat het dan ook wat meer flatterend is bij een wat groter buikje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:02 



 
Profiel   

Heb je een rijbroek met een hoge brede band? Dat zal ook al schelen denk ik? Pikeur heeft ook nog steeds mijn voorkeur. Mijn jasje van vroeger is nog steeds super mooi. Zal denk ik mijn leeftijd ook zijn, dat ik daar een voorkeur voor heb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:07 



 
Profiel   

Qua corrigerend ondergoed heb je ook van die hele bodies die een knoop/haak stukje bij je kruis hebben zodat je wel kunt plassen enz. Dan heb je dus op je lichaam geen vervelende naden die ergens drukken en/of aftekenen . Koop daarbij een mooie extra hoge wedstrijd broek en dan is je buik al een heel stuk verborgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:12 



 
Profiel   

Absolem schreef
Qua corrigerend ondergoed heb je ook van die hele bodies die een knoop/haak stukje bij je kruis hebben zodat je wel kunt plassen enz. Dan heb je dus op je lichaam geen vervelende naden die ergens drukken en/of aftekenen . Koop daarbij een mooie extra hoge wedstrijd broek en dan is je buik al een heel stuk verborgen.


Zou dit niet zeer doen met rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:22 



 
Profiel   

Absolem schreef
Qua corrigerend ondergoed heb je ook van die hele bodies die een knoop/haak stukje bij je kruis hebben zodat je wel kunt plassen enz. Dan heb je dus op je lichaam geen vervelende naden die ergens drukken en/of aftekenen . Koop daarbij een mooie extra hoge wedstrijd broek en dan is je buik al een heel stuk verborgen.

En dan je kruis open rijden? :') #)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen