draag je je sokken over of onder je broekspijpen?
over 66%  66%  [ 468 ]
onder 18%  18%  [ 130 ]
varieert 10%  10%  [ 72 ]
één paar onder onder en één paar over 2%  2%  [ 16 ]
anders... 0%  0%  [ 4 ]
sokken zijn een illusie 1%  1%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 699

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sokken over of onder je broekspijpen?

 
Profiel   

Zowel met gewone sokken als paardrijsokken erboven. Ik ben te lang voor alle broeken dus wil graag het stuk huid bedekken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:46 



 
Profiel   

Matheno schreef
HopeMyDay schreef
Onder, ik heb nog vervelende herinneringen aan de klittenbandjes die aan de zijkant van de broek tegen je been gingen schuren als je je sokken over de broek heen deed.


Dit inderdaad. Ik draag ze ook gewoon onder mijn rijbroek.


Ik had juist dat dat klittenband open ging als ik sokken eronder had en laarzen aantrok. Dus eroverheen en dan bleef alles vast en ook geen schurend klittenband. Misschien omdat ze bij mij heel strak moesten :')

En idd stukje been bedekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:56 



 
Profiel   

Ik dacht tot voor kort dat iedereen een gewoon paar sokken onder de rijbroek droeg en een paar rijsokken over de broek.. maar ik zie dat ik tot nu toe de enige ben die op deze optie gestemd heeft :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:00 



 
Profiel   

Debbie schreef
Ik dacht tot voor kort dat iedereen een gewoon paar sokken onder de rijbroek droeg en een paar rijsokken over de broek.. maar ik zie dat ik tot nu toe de enige ben die op deze optie gestemd heeft :')


Vroeger wel in de winter. :') thermobroek, daarover normale sokken, rijbroek en daarover rijsokken. Nu kan dat niet, dan pas ik niet in laarzen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:02 



 
Profiel   

Varieert van de rijbroek en de sokken.
Uiteraard draag ik mijn sokken onder een jodphurrijbroek. En verder is het eigenlijk paardrijsokken over mijn rijbroek en gewone sokken eronder tenzij het nog een broek met velcro is, deze gaat open en dan kruipt mijn broek omhoog gezien ik meestal zonder laarzen of chaps rij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:07 



 
Profiel   

Over omdat rijbroeken me altijd te kort zijn :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:12 



 
Profiel   

In de zomer draag ik van die baby sokken dus eronder, aangezien die niet verder dan de enkel komen. Anders met gewone sokken erover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:17 



 
Profiel   

Met mijn laarzen in de winter draag ik ze altijd er over, blijft veel beter zitten.
De laatste tijd draag ik eigenlijk alleen maar jodhpurs en dan draag ik ze er onder:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:20 



 
Profiel   

Allebij niet. Ik rij met enkelsokken dus ze raken m'n broek niet.

In de winter heb ik wel is van die pluizge sokken aan, dan heb ik ze er wel overheen. Meer omdat er onder niet past

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:23 



 
Profiel   

Erover natuurlijk!
a) Anders zie je niets van die leuke motiefjes (en dat is uiteraard heel belangrijk)
b) De enkelafsluiting is bij nagenoeg alle broeken te wijd en met de kousen erover kan ik dat netjes strak omvouwen en fixeren. Anders krijg ik daar een hele rare bultige toestand in de laarzen en dat is pijnlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:24 



 
Profiel   

Neon schreef
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van paardrijsokken is :+

Ik heb eens gelezen dat dat handiger was om in leren rijlaarzen te kunnen komen, dat stamt nog uit de tijd dat die dingen geen ritsen of veters hadden denk ik. Dan wel de sok over de broek heen, zodat de broek niet omhoog kruipt tijdens het aantrekken van de laars

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:26 



 
Profiel   

Altijd erover. Ook als ik met een gewone broek naar stal ga. Anders gaan mijn schoenen irriteren tegen mijn enkels :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:28 



 
Profiel   

Over, maar vroeger meestal onder, vanwege de klittenbandjes inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:28 



 
Profiel   

Altijd over. :j Ik heb zowel "echte paardrijsokken" als "gewone" sokken. Maar beide gaan er over. Het houdt de (ietwat versleten) klittenband mooi dicht. Mijn te lange broeken kan ik omplooien en het blijft toch mooi zitten en het houdt op die manier alles gewoon meer op zijn plek. Ik heb heule leuke sokken met monstertjes en eenhoorns op. (ja echt. :)) ) dus als mijn laarzen/chaps uit gaan dan heb ik coole sokken. _O- (Ik heb een hekel aan ruiters die zichzelf te serieus nemen dus ik heb altijd monstertjes of eenhoorns of iets dergelijks op mijn sokken als ik zonder laarzen loop en heb daar tot op heden altijd leuke reacties op gekregen. Op wedstrijd was het ooit zo dat ik in de het snel zijn een paar "gewone" sokken genomen had. En toen zei de één na de ander: "hé! Waar zijn je monstertjes?" _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:32 



 
Profiel   

Ik had eronder gekozen, daarna zag ik pas dat het om paardrijbroek ging. Absoluut erover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:49 



 
Profiel   

Sokken er onder natuurlijk, mijn onderbroek daarintegen draag ik wel over mijn paardrijdbroek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:06 



 
Profiel   

Over. Vind het ook mooi staan in mijn stalschoenen. Heb ook een brede collectie.
Ze houden mijn broek ook op hun plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:10 



 
Profiel   

Ik heb gewone sokken aan en deze gaan onder mijn rijbroek.

Vroeger toen ik nog rijsokken droeg, gingen ze over mijn rijbroek, maar dat vind ik zo niet lekker in mijn rijlaars zitten (wordt strakker) dat ik blij ben met rijbroeken zonder klittenband.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:15 



 
Profiel   

Zowel onder als boven. Ik heb een moeilijke voet die temperatuurwisselingen niet leuk vind dus isolatie is fijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:21 



 
Profiel   

Neon schreef
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van paardrijsokken is :+

Dat vraag ik me bij paardrij-shirts en -truien ed ook af :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:30 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Neon schreef
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van paardrijsokken is :+

Dat vraag ik me bij paardrij-shirts en -truien ed ook af :+

De paardrijsokken die ik heb zijn over het algemeen wat langer en hebben veelal een "dikkere stof" rond de voet. In laarzen en stalschoenen vind ik dat eigenlijk wel fijn. Het nut van paardrij shirts (en zeker die polo's. :=) begrijp ik ook niet maar dat zal wel liggen aan het feit dat ik met mijn bouw nooit een polo vind die past. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:36 



 
Profiel   

Altijd erover, ik heb dan ook een hele collectie met sokken die weer combineren met zo leuke polo/trui of jas :')

Als alles klopt kan ik daar heel blij van worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:41 



 
Profiel   

Nooit speciale paardrijsokken gehad, maar altijd eronder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:44 



 
Profiel   

Neon schreef
Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van paardrijsokken is :+


Mijn broek beschermen tegen de rits van m'n (leren) laarzen. Heb de rits voor en als ik de tong niet recht heb, beschadigt m'n broek. Maar dat ook maar zo mijn eigen lompigheid zijn.

Sokken, in zo gek mogelijke kleur en/of patroon dus over mijn broek. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:51 



 
Profiel   

Hoge sokken (paardrijsokken, skisokken) over de paardrijbroek. Gewone sokken onder de paardrijbroek.

Als ik in een gewone broek stallen mest, gaan de sokken ook over mijn broek. Iets met gekriebel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen