Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Mijnwerkerslampje voor op stal.

 
Profiel   

Mijn paarden zijn aan het hoofdlampje gewent,toen er een nieuw paard bijkwam schrok hij zich een hartverzakking toen ik in het donker binnenkwam :(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 16:22 



 
Profiel   

Hoofdlampje van Decathlon, oplaadbaar met USB kabel. Heb er standaard 1 in de auto liggen en 1 in de opslag op de wei. Superhandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 17:59 



 
Profiel   

Dit is het andere hoofdlampjes topic.

[VSW] uitmesten wei met een hoofdlampje

Ik ben zelf wel fan van de hoofdlampjes van Fenix. Stof- en waterdicht, oplaadbaar via telefoonlader/powerbank en ruim voldoende licht om uit te mesten en dingen op/rond wei/stal te doen. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 20:44 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Dit is het andere hoofdlampjes topic.

[VSW] uitmesten wei met een hoofdlampje

Ik ben zelf wel fan van de hoofdlampjes van Fenix. Stof- en waterdicht, oplaadbaar via telefoonlader/powerbank en ruim voldoende licht om uit te mesten en dingen op/rond wei/stal te doen. +:)+


Ik heb er inderdaad ook een paar van Fenix overwogen. De HM23 en de HL50. Allebei zeer robuust ontworpen. Maar de HM23 kan maar 2-3 minuten aaneengesloten echt fel licht beloven. Daarna zou die terug schakelen om af te koelen. En de HL50 zou nogal een batterijenvreter worden bij 170 lummen op een AA batterij. Anders moest ik naar een nog duurder model. Maar dat vond ik toch te dol worden voor een handigheidje op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:05 



 
Profiel   

De techniek gaat inderdaad heel hard. Is de HM50R V2 niet wat voor jou?

https://www.fenixlight.com/product/deta ... php?id=164

Hoeveel licht heb jij nodig voor jouw werkzaamheden? Mijn ervaring is dat ergens iets van 150 - 400 Lumen meestal voldoende is om gewoon uit te kunnen mesten. Meer lumen is wel fijn als je bijvoorbeeld op zoek bent naar verloren ijzer in de wei enzo. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:19 



 
Profiel   

Heel fel licht lijkt mij niet prettig voor de paarden en andere dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:32 



 
Profiel   

senna21 schreef
Heel fel licht lijkt mij niet prettig voor de paarden en andere dieren.


Inderdaad. Hij moet ook zacht kunnen of op rood licht kunnen. En natuurlijk niet anderen en paarden recht in de ogen schijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:40 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
De techniek gaat inderdaad heel hard. Is de HM50R V2 niet wat voor jou?

https://www.fenixlight.com/product/deta ... php?id=164

Hoeveel licht heb jij nodig voor jouw werkzaamheden? Mijn ervaring is dat ergens iets van 150 - 400 Lumen meestal voldoende is om gewoon uit te kunnen mesten. Meer lumen is wel fijn als je bijvoorbeeld op zoek bent naar verloren ijzer in de wei enzo. _O-



Qua specificaties wel ja. Maar €60 vind ik toch te dol. Ik heb nu de NiteCore besteld. Die zal vast prima voldoen. Ik wilde ook vooral een lamp met een stevig ogend kantelsysteem. Het zou stom zijn als het scharnier lam werd en de lamp opeens ondersteboven op m'n neus hing. :+ De NiteCore lijkt wat dat betreft niet zo robuust als de Fenix maar toch steviger dan het gros van de lampen in dezelfde prijsklasse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:52 



 
Profiel   

Nitecore is volgens mij ook heel fijn. +:)+ Ik heb er geen hoofdlampjes van, maar wel paar andere lampjes en lader.

Ja die hoofdlampjes gaan tot best duur. Haha. Die nieuwe HM70R van Fenix kost rond de 100 euro, maar wel een kleine overkill om alleen mee uit te mesten. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 22:05 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Kan de muts met licht ook in de was?

Ja lampje kan je eruit halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 08:03 



 
Profiel   

Ikheb er al jarig 3 1 via wish kost bijna niks en doet het nog prima ( gebruik hem om te paard naar de manege te gaan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 08:18 



 
Profiel   

Ik heb al denk ik 9 jaar dezelfde, eentje van het merk mammoet. Top ding, kan niet zonder. Enige dat er nu gebeurt is dat de hoofdband iets gaat flubberen. Het ding woont hele jaren pp stal in een laatje dus niet warm binnen. Net weer uit het stof gekomen en de batterijen waren wat zwak dus vervangen. Ik kan niet zonder in de winter, mesten voeren alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 08:57 



 
Profiel   

Ik heb er 1 van Black Diamond van 200 lumen voor 3 tientjes bij een outdoorzaak gekocht. Ideaal! Heel handig voor uitmesten en lopen in het donker. Ook blind hoeven uitkrabben en donkere zadelkast is verleden tijd.
Zijn er ook mensen die in het donker rijden met zo’n ding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 08:59 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Ik heb al denk ik 9 jaar dezelfde, eentje van het merk mammoet. Top ding, kan niet zonder. Enige dat er nu gebeurt is dat de hoofdband iets gaat flubberen. Het ding woont hele jaren pp stal in een laatje dus niet warm binnen. Net weer uit het stof gekomen en de batterijen waren wat zwak dus vervangen. Ik kan niet zonder in de winter, mesten voeren alles.

Na 9 jaar mag je hem toch wel vervangen? Jij hebt nog een oude met niet oplaadbare batterijen of niet oplaadbaar met powerbank/lader van mobiel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:17 



 
Profiel   

Waarom zou ik hem vervangen als hij het nog super goed doet? Ik gebruik 1x per seisoen nieuwe batterijen. Er kunnen oplaadbare of gewone aaa in.

Ik ga niet iets weggooien dat nog prima werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:18 



 
Profiel   

Marigo schreef
Ik heb er 1 van Black Diamond van 200 lumen voor 3 tientjes bij een outdoorzaak gekocht. Ideaal! Heel handig voor uitmesten en lopen in het donker. Ook blind hoeven uitkrabben en donkere zadelkast is verleden tijd.
Zijn er ook mensen die in het donker rijden met zo’n ding?


Ik heb een Fenix mount op mijn 2e cap geplakt. Daar kan ik een Fenix hoofdlamp inschuiven. Echt ideaal om buiten te rijden en met een bak licht. Voor buiten rijden vind ik 500 - 1000 lumen wel prettig om beetje goed zichtbaar te zijn voor de rest van het verkeer.

Maar mijn oma wordt een dagje ouder dus eigenlijk rijden we nog maar weinig in het donker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:19 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Waarom zou ik hem vervangen als hij het nog super goed doet? Ik gebruik 1x per seisoen nieuwe batterijen. Er kunnen oplaadbare of gewone aaa in.

Ik ga niet iets weggooien dat nog prima werkt.

Dat jij zei de hoofdband inmiddels wel beetje uitgerekt is? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:20 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Dat jij zei de hoofdband inmiddels wel beetje uitgerekt is? :=


Oh zo bedoel je! Hij blijft nog zitten, dus ik zing het nog even uit. Dan zet ik er denk ik eerder een nieuwe hoofdband aan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:21 



 
Profiel   

Zolang hij inderdaad niet van je hoofd zakt. Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:36 



 
Profiel   

Ik doe het net iets anders. Ik heb een zaklamp met magneet aan de achterzijde. Zaklamp van de Lidl of BigBazar, dat weet ik niet meer precies, maar hij is oplaadbaar. En ik heb een ijzeren kruiwagen. Dus zaklamp met magneet klik ik aan de voorkant en zo heb ik een kruiwagen met koplamp. Voordeel is dat ik die kruiwagen dan neerzet en zo een heel stukje verlicht heb en makkelijk de mest kan wegscheppen, t.o.v. een hoofdlampje wat ook weer wegdraait als je zelf ook wegkijkt. Je moet met zo'n hoofdlampje wel preciezer schijnen. Mijn 'kruiwagenkoplampje' vind ik zelf wat fijner werken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen