Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe laarzen, te kort?

 
Profiel   

Hi!

Vandaag eindelijk nieuwe rijlaarzen binnen gekregen :wow:
Helemaal gelukkig, alleen twijfel ik over de lengte.
Helaas zijn de laarzen er niet langer, en op maat laten maken zit er helaas financieel niet in.

Hoopte dus eigenlijk hier wat meningen van jullie te kunnen krijgen, kan dit of echt niet?
En/of zijn er ook andere argumenten waarom je beter geen te korte laarzen kan nemen?

Rij normaal met chaps, maar wilde eigenlijk overstappen naar laarzen :)
Dank alvast!!!!!
[ img ]


Laatst bijgewerkt door kampioen2be op 13-11-21 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:49 



 
Profiel   

Ik zie geen foto? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:50 



 

Foto zou handig zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:50 



 
Profiel   

Ging even mis! Hier nog een, misschien wat duidelijker

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:53 



 
Profiel   

Ik zou ze persoonlijk te kort vinden. Ze gaan nog inzakken tijdens het dragen/rijden. Dus hou er rekening mee dat ze nog zeker een paar cm inzakken. Ze mogen in het begin tot bijna in je knieholte komen. Dan zakken ze vanzelf tot het mooi is.

Maar goed het is ook net wat je zelf fijn en mooi vindt. Voor dressuur kan het meestal niet hoog genoeg zijn. Terwijl springlaarzen vaak wat lager vallen volgens mij.


Laatst bijgewerkt door Annem84 op 13-11-21 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:57 



 

Jep, absoluut te kort. Ze moeten echt in je knieholte zitten en zakken dan vanzelf in. Als ze nu in gaan zakken rond je enkels worden ze alleen maar lager. Ik durf niet te zeggen of het- buiten het beeld en hoe de laars dan aanvoelt - negatieve effecten heeft in gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:57 



 
Profiel   

Ze zijn eigenlijk te laag. De voorkant hoort net onder de knieschijf te zitten en de rits in de knieholte. Ze zakken ook nog paar cm. Wat zijn jouw maten en budget? Cavallo Linus heeft veel maten. Dat was het enige wat ik pastte. Verder was voor mij alles te laag of de kuit te smal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:59 



 
Profiel   

Jep echt te laag voor het mooie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 20:30 



 
Profiel   

Ja, te laag.
Sluiten ze verder wel goed aan, zou bijna denken dat ze bij je kuit wat "lucht" hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 20:37 



 
Profiel   

Ik vind het er keurig uit zien.
Ik vind die hele hoge laarzen er juist vreemd uit zien. Een beetje als een loden/houten soldaatje met een scharnier in de knie.
Dus een belangrijkere vraag... zitten ze prettig?
Het enige wat ik vervelend zou vinden is een laars die zo laag is dat ie aan de zweetbladen blijft haken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 20:46 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Ik vind het er keurig uit zien.
Ik vind die hele hoge laarzen er juist vreemd uit zien. Een beetje als een loden/houten soldaatje met een scharnier in de knie.
Dus een belangrijkere vraag... zitten ze prettig?
Het enige wat ik vervelend zou vinden is een laars die zo laag is dat ie aan de zweetbladen blijft haken.

Als dit de uiteindelijke positie zou zijn, dan zou het imo okay zijn, hoewel ik ze bij de kuit niet mooi vind zitten omdat ze nu eigenlijk al te laag zijn. En deze laarzen zijn nieuw en gaan nog inzakken.

Stel je deze laarzen 2 cm lager voor, dat is gewoon echt te laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:04 



 
Profiel   

Ja helaas te laag... ik heb ook de busse laval laarzen en ik heb met mijn redelijk korte pootjes ook al de hoogste optie moeten kiezen


Laatst bijgewerkt door FleurSandro op 13-11-21 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:07 



 
Profiel   

Tsjah, als ze verder lekker zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:08 



 
Profiel   

Die zijn echt te laag idd, ze zakken zeker nog 3-5 cm in, en dan zit de boog dus echt halverwege je been. Naast dat het er gek uitziet, verlies je ook de functie en steun die een goed passende laars bied, en is het dus eigenlijk geldverspilling tov een goed passend paar jophurs met chaps

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:19 



 
Profiel   

Wat een mooie laarzen. Welke Merkus dit? Ik denk dat ze voor jou wel te laag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:27 



 
Profiel   

Dank voor alle antwoorden! Ze liggen alweer in de doos, klaar om terug gestuurd te worden!
@Lindor92 ik heb maat43-40/47 (hoewel ik nu vrijwel zeker ben dat dit 50 is)
Dus lastige maten, is altijd een gokje wanneer ik spullen bestel.

Ik ga denk ik nog maar een keer alles laten opmeten, maar denk dat het een lange zoektocht zal gaan worden. Nu wil ik natuurlijk ook weer bruin met veter, maar zal mijn zoekopdracht wat gaan aanpassen ;)

Het is inderdaad zonde als ze zullen zakken, dan maar wat meer gaan investeren in goede laarzen!
Mocht iemand tips hebben voor goede merken (die ook leuk de lengte ingaan, maar niet perse uitgaat van super dunne kuiten), dan hoor ik het graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:31 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Wat een mooie laarzen. Welke Merkus dit? Ik denk dat ze voor jou wel te laag zijn.


Busse Laval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:32 



 
Profiel   

Kijk eens naar de mountain horse sovereign high rider en dan dan de tall regular of tall narrow. Die zijn er namelijk wel in 43 hoogte 51 en kuit 40-43 of 43 en hoogte 52 en kuit 37-40 en ook 2 soorten bruin.
https://hypostore.nl/mountain-horse-sov ... laars.html

Ik heb ook moeilijke maten en tot nu toe zitten ze top! Blijven ook netjes als je zand hapt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:40 



 
Profiel   

kampioen2be schreef
Dank voor alle antwoorden! Ze liggen alweer in de doos, klaar om terug gestuurd te worden!
@Lindor92 ik heb maat43-40/47 (hoewel ik nu vrijwel zeker ben dat dit 50 is)
Dus lastige maten, is altijd een gokje wanneer ik spullen bestel.

Ik ga denk ik nog maar een keer alles laten opmeten, maar denk dat het een lange zoektocht zal gaan worden. Nu wil ik natuurlijk ook weer bruin met veter, maar zal mijn zoekopdracht wat gaan aanpassen ;)

Het is inderdaad zonde als ze zullen zakken, dan maar wat meer gaan investeren in goede laarzen!
Mocht iemand tips hebben voor goede merken (die ook leuk de lengte ingaan, maar niet perse uitgaat van super dunne kuiten), dan hoor ik het graag :)


De Cavallo Linus die ik eerder al noemde. Ik heb zelf ook lengte en geen dunne kuiten. Petri, ariat, mountain horse passen allemaal niet. Cavallo wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:24 



 
Profiel   

Ik heb standaardmaat van petrie en op maat en de standaardmaat is mss een halve cm lager dan de op maat. Weet niet wat je budget is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:32 



 
Profiel   

Mijn dochter heeft ook de Cavallo linus,
Ze heeft normaal schoenmaat 42,5 of 43 neigt meest naar 43, van Cavallo linus heeft ze echter schoenmaat 7-7,5 die zitten haar perfect, wel de verkleinzool eruit halen.
Dochter heeft smalle kuitmaat 36 en hoogte 49.

De linus is er niet met veters, maar cavallo heeft wel laarzen met veters zag ik, hoe die vallen geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 00:12 



 
Profiel   

Linus jump is met veter :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 09:01 



 
Profiel   

Ik vind ze ook te kort voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 09:32 



 
Profiel   

Lindor92 schreef
Linus jump is met veter :j


Ja klopt die heeft mijn dochter ook, maar volgens mij zoekt de TS laarzen met veters tot boven aan toe, en die zijn er niet in de versie Linus. :)

De Cavallo Primus is met veter tot boven aan toe, maar weet niet in welke prijsklasse deze vallen en of die ook zo'n uitgebreide maten heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 21:21 



 
Profiel   

Als het dure laarzen zijn, dan zijn ze absoluut te laag. Gaat het om een paar van 100 euro voor erbij, ach, je kunt er mee rijden.
Maar eigenlijk zijn ze echt veel en veel te laag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 09:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen