Wie heeft er ook een paardrij overall?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 15:50

Na lang twijfelen (want :$ :$ :$ ) toch overstag gegaan en een overall gekocht, en wat zit dat heerlijk! Hij kwam vandaag aan en ik heb m meteen uitgeprobeerd op buitenrit in de miezerregen. Absoluut niet glad in het zadel, geen “michelin mannetje effect” en heerlijk warm zonder een zweetcabine te worden. Heerlijk!

Dit is m dan: de HGG coldy in het zwart *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding


Wie heeft er nog meer een paardrij overall? Show ze gerust!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:33

Dat lijkt me inderdaad heel comfortabel. Hij is dus ook echt goed waterdicht?

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 16:49

balance schreef:
Dat lijkt me inderdaad heel comfortabel. Hij is dus ook echt goed waterdicht?


Ik ben in ieder geval niet nat geworden en ook de spetters van het bit schoonmaken liepen gewoon als parels ervanaf.

Marizi

Berichten: 451
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:34

Dat is handig! Wat hoe is ie bij de binnenkant bij je benen dan? Zit daar een kunstlederen zitvlak of siliconen zitvlak o.i.d.? Oftewel, wat maakt dat ie niet glad is/wordt op ‘t zadel?

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 17:37

Marizi schreef:
Dat is handig! Wat hoe is ie bij de binnenkant bij je benen dan? Zit daar een kunstlederen zitvlak of siliconen zitvlak o.i.d.? Oftewel, wat maakt dat ie niet glad is/wordt op ‘t zadel?


Blijkbaar is het "cordura", dus niet het typische kunstleer of siliconen. Ik vind het moeilijk te beschrijven... Beetje tussen jeans en kunstleer in?


Afbeelding

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:38

Ja, is dit toch fijner dan je rijrok? Ik heb er geen maar het lijkt me ook niet direct fijn.. Je kunt moeilijk laagjes uit of aan doen denk ik

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 17:45

Sintara schreef:
Ja, is dit toch fijner dan je rijrok? Ik heb er geen maar het lijkt me ook niet direct fijn.. Je kunt moeilijk laagjes uit of aan doen denk ik


Ik heb geen rijrok, aangezien ik mijn merrie niet scheer en verschillende ervaringen hoorde waarbij het paard onder de rijrok het te warm kreeg. Ik heb nog meer dan plek genoeg voor een dikke trui of ander thermo spul eronder, maar bij de temperaturen van vandaag waren een tshirt met lange mouwen, een dun vest, en mijn waterdichte rijbroek genoeg. Ik wist niet dat het vandaag al op stal aangekomen was, vandaar de waterdichte broek eronder.

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:13

Ik zou er in de toekomst graag 1 aan willen schaffen, zijn alleen zo duuuuuurr |(

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 18:18

DreamB schreef:
Ik zou er in de toekomst graag 1 aan willen schaffen, zijn alleen zo duuuuuurr |(


Volgens de eigenaar komen er enkele dingen in de aanbieding nu met Black Friday. Ik was alleen te ongeduldig en was bang dat ze dan te snel uitverkocht zouden zijn. Op Ebay Kleinanzeigen (Duitse Marktplaats) kom je ze ook nog wel eens voor een redelijke prijs tegen.

rollyjogered

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:10

jaaa ik heb die van karlslund, zo fijn <3 onder de 10 graden rij ik er mee. afgelopen winter met dat dik pak sneeuw was die ook fijn voor stalwerk.

Brimi_Disa

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:25

Ik heb ook die van Karlslund, heerlijk bij weer onder het vriespunt.
Anders vind ik hem te warm :')

criollo_yess

Berichten: 1073
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:31

Oh geweldig topic, ik volg even. Zou de overall vooral voor het mennen willen gebruiken. Op het paard blijf ik wel warm, maar mennen is toch veel stilzitten en langzaamaan steeds kouder worden :brr: .

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:36

Dit lijkt me nou echt ideaal, alleen heb ik zo'n moeilijke maat.. Ben 1.83 lang, heel smal met lange benen. Is dit ook ergens te passen, Decathlon oid?

Toushie

Berichten: 7264
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:51

Wat fijn dat je er zo blij mee bent. Hier ook al wel aan gedacht , waar komt deze vandaan?

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 19:52

MalaQ schreef:
Dit lijkt me nou echt ideaal, alleen heb ik zo'n moeilijke maat.. Ben 1.83 lang, heel smal met lange benen. Is dit ook ergens te passen, Decathlon oid?


Je kunt bij HGG verschillende maten laten komen, en emailen voor de perfecte maat. Ook hebben ze ze in +5 en +10cm in de lengte en ook nog verschillende breedtematen.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:53

criollo_yess schreef:
Oh geweldig topic, ik volg even. Zou de overall vooral voor het mennen willen gebruiken. Op het paard blijf ik wel warm, maar mennen is toch veel stilzitten en langzaamaan steeds kouder worden :brr: .



Dit was ook mijn gedachte.. :))

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:08

Bij horze is nu een model te koop voor ik geloof 110 euro met alle kortingen erbij.
Moet zelf alleen even minderen met mijn aankopen :$ :')

DWitzel

Berichten: 372
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:17

Ik heb er net toevallig vorige week 1 van een bokker overgenomen. Is van het merk 66°North uit IJsland. Super blij mee, gaat aan op de menwagen en eventueel als het erg koud wordt met rijden maar dan denk ik vooral zonder zadel of met Barebackpad.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:29

Nala schreef:
Sintara schreef:
Ja, is dit toch fijner dan je rijrok? Ik heb er geen maar het lijkt me ook niet direct fijn.. Je kunt moeilijk laagjes uit of aan doen denk ik


Ik heb geen rijrok, aangezien ik mijn merrie niet scheer en verschillende ervaringen hoorde waarbij het paard onder de rijrok het te warm kreeg. Ik heb nog meer dan plek genoeg voor een dikke trui of ander thermo spul eronder, maar bij de temperaturen van vandaag waren een tshirt met lange mouwen, een dun vest, en mijn waterdichte rijbroek genoeg. Ik wist niet dat het vandaag al op stal aangekomen was, vandaar de waterdichte broek eronder.

Ahh dan haal ik je door de war met een andere blokker, sorry :o

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:00

In ijslander-land is dit echt de normaalste zaak van de wereld :D Ideaal vind ik, heb er een van karlslund, moet alleen de rits even laten maken...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wie heeft er ook een paardrij overall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:05

Dit lijkt mij zo fijn op de wagen!
Nu ben ik al blij met m'n skibroek, die ik nu al heel regelmatig aan heb.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:17

Uiteraard. :D Ik heb ook de Coldy van HGG. Vorig jaar was er trouwens ook een Black Friday actie bij HGG.

Afbeelding

Ze hadden mij express de roze gegeven om te passen. _O- Dan passen we die toch? Was alleen wel hoogzomer met 28 graden op het WK IJslandse paarden 2019 in Berlijn. Niet echt ideale temperaturen om rij overalls te gaan passen. :=

Afbeelding

Hier nog een ander topic met destijds een overzicht met alle modellen rij overalls.

[RUI] Brrrr... Het vriest, welke rij overall moet ik hebben?
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 15-11-21 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:20

Ik heb een aantal jaar geleden via de Bokt Markt een Maddox - rijoverall kunnen overnemen. Splinternieuw, in de winkel 199 euro, maar voor de helft van de prijs (incl. verzending) gekocht. En al heel veel plezier van gehad tijdens het mennen.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:26

Ik heb hem eigenlijk alleen aan als het rond het vriespunt is of kouder. Ik heb er dan meestal t-shirt en longsleeve van merinowol onder en ook legging van merinowol. Ik kan er dan altijd nog trui/vest/bodywarmer onder bij stoppen voor als het echt serieus koud wordt. Afgelopen winter ook onderweg naar stal nog even pitstop gemaakt om te schaatsen en zo door naar stal. Hahaha.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:29

Kaatje_S schreef:
In ijslander-land is dit echt de normaalste zaak van de wereld :D Ideaal vind ik, heb er een van karlslund, moet alleen de rits even laten maken...


Hahaha. Dat dus. :D Dan heb je naast een IJslander ook een IJslander sticker op je auto en je laptop, een lopapeysa en een rijoverall. #check