Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke handschoenen hebben jullie?

 
Profiel   

Ik kan mn handschoenen echt niet meer vinden en heb nu echt besloten nieuwe te kopen. Nu heb ik al Roeckls maar ze zijn wel aan de prijzige kant in tegenstelling tot sommige anderen.

Ben daarom benieuwd wat andere Bokkers voor handschoenen hebben en of je er tevreden mee bent. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 08:52 



 
Profiel   

Ik heb jaren Roeckls gedragen maar die waren echt zo snel kapot..
Dan heb ik een paar van BR gehad, ook zeer tevreden over! Momenteel heb ik Uvex en die zijn toch wel mijn favoriet :j
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 08:54 



 
Profiel   

Ik heb deze van Kingsland. Ik zweer echt bij deze handschoenen! Ik mest ermee uit en rijden gaat echt super fijn. Ik vind ze ook niet heel duur (zelfs afgeprijsd nu bij de ej zie ik haha) en gaan best even mee.

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... gJiF_D_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 09:28 



 
Profiel   

Ja Roeckl handschoenen gaan idd nogal snel kapot. Best zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 09:40 



 
Profiel   

De Roeckl slijten heel snel, maar gingen bij mij niet echt kapot.

Ik heb nu de Uvex en die gaan al een heel stuk langer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 09:48 



 
Profiel   

ELT van de welkoop.
Doen het hier beter dan de Roeckl

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 09:56 



 
Profiel   

2 stemmen voor Uvex tot zoverre. Ben benieuwd of er uiteindelijk een favoriet uitkomt of dat uiteindelijk iedereen iets anders fijn vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 13:57 



 
Profiel   

[ img ]

Deze.... 50 cent per paar ongeveer en gaan weken mee. Heb 20 paar in een keer gekocht en kan hier jaren mee vooruit. Veel grip en weinig slijtage.
Ik heb helemaal zwarte.

Voor mij echt geen dure handschoenen meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:01 



 
Profiel   

In het verleden altijd rijhandschoenen van BR gehad en moest ze +/- jaarlijks vervangen. Het laatste paar is van Roeckle en daar zit nu na 1.5j gebruik een gaatje in. Dus ik klaag niet over de kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:05 



 
Profiel   

ik heb roeckl polartecs en die gaan al jaren mee. Na een paar jaar is de grip wel wat minder dus heb ik nieuwe gekocht :Y) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:17 



 
Profiel   

Roeckl micro mesh. Gaan ongeveer een jaar mee. Ik vind ze vooral in de zomer heel fijn. niet zo heet. Als het echt koud wordt, heb ik een paar winterhandschoenen, ook van Roeckl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:25 



 
Profiel   

De forclaz van de Declathon die ik cadeau ooit kreeg van ruiters. Heerlijk warm, erg sterk en super om mee paard te rijden terwijl het eigenlijk gewoon handschoenen zijn om mee te wandelen. Ik werk er ook mee en heb ze altijd aan want ben koukleum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:45 



 
Profiel   

Ik had altijd Roeckl, maar die gingen steeds snel kapot. Nu heb de handschoenen van Samshield, veel betere kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:47 



 
Profiel   

Ik heb al jaren Roeckl handschoenen.
Wat ik heb gemerkt is dat het ook aan het soort teugels ligt die je hebt.
Ik rijd nu al tijdje met leren teugels en dan slijten mijn handschoenen minder.
Ik heb al ruim een jaar reserve handschoenen liggen, maar ze nog niet nodig gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:48 



 
Profiel   

Roeckl light grip.. die zijn toch wel echt het fijnste. Ze slijten wel wat, maar echt stuk gaan ze niet zo snel. Voor de zomer had ik nog een dunnere versie en voor de winter een dikkere. Ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:48 



 

Ik heb verschillende handschoenen geprobeerd. Vele gingen na enkele weken al kapot. Nu rijd ik net zoals PSvanLot met zulke werkhandschoenen. Ze hebben voldoende grip voor te rijden en slijten niet heel snel. En zijn veel goedkoper dan rijhandschoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:05 



 
Profiel   

Ik begrijp de verhalen over het kapot gaan van Roeckl nooit zo, bij mij zijn ze echt onverslijtbaar. Ze worden wel kaal, maar er vallen nooit gaten in, en dat is inclusief blijven hangen aan singelstoten, haakjes en andere onhandige dingen. Hebben jullie dan wel de goede maat?
Ik heb overigens de light&grip, die is er ook met fleece.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:07 



 
Profiel   

MacWet handschoenen. Had altijd Roeckl en sinds anderhalf jaar de Macwet en die zijn zo fijn en gaan een stuk langer mee. Voordeel is dat ze bij nat worden, hun grip niet verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:11 



 
Profiel   

ik heb deze. https://www.etsy.com/nl/listing/7362604 ... er_profile

Ik ben er heel tevreden mee. Het leer heeft wel wat onderhoud nodig. (Plat liggend of hangend laten drogen na gebruik, zoutkristallen wegvegen met heel weinig vocht en regelmatig heel licht invetten.) En het haakwerk op de rug moet je af en toe schoonmaken met een vochtige spons. Anders wordt het snel groezelig.
Ze ademen goed en zijn niet te warm. Maar het is genoeg om te zorgen dat de koude lucht niet bijt. Als je niet erg intensief traint of met echt koud weer gaat rijden zou een iets warmere handschoen beter zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:24 



 
Profiel   

De softshell van Steeds (van Kramer) gaan bij mij relatief lang mee (gezien het dagelijkse stalgebruik) en zijn warmer dan je zou denken (ik ben een koukleum). En kosten geen drol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:32 



 
Profiel   

Sheran schreef
Ik begrijp de verhalen over het kapot gaan van Roeckl nooit zo, bij mij zijn ze echt onverslijtbaar. Ze worden wel kaal, maar er vallen nooit gaten in, en dat is inclusief blijven hangen aan singelstoten, haakjes en andere onhandige dingen. Hebben jullie dan wel de goede maat?
Ik heb overigens de light&grip, die is er ook met fleece.


Bij mij gaan ze vooral sneller kapot omdat de lengte van mijn vingers niet helemaal hetzelfde is verdeeld als bij de handschoenen, waardoor de druk op bijv mijn ringvinger en wijsvinger best hoog is en daar snel een gaatje komt.

Ben tevreden over Roeckls maar vindt ze ook niet van langdurige topkwaliteit. Heb ook het idee dat ik ondertussen steeds minder grip heb, dat ze toch wat 'glad' worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:15 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
De forclaz van de Declathon die ik cadeau ooit kreeg van ruiters. Heerlijk warm, erg sterk en super om mee paard te rijden terwijl het eigenlijk gewoon handschoenen zijn om mee te wandelen. Ik werk er ook mee en heb ze altijd aan want ben koukleum.


Dit zijn mijn oudste en werk handschoenen. Ik was foto vergeten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:16 



 
Profiel   

Ik heb de handschoenen van Harry Horse :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:41 



 
Profiel   

Mijn roeckls worden ook steeds kaal, maar ze gingen ook steeds stuk langs de binnenkant van mijn vingers. Niet enkel tussen mijn pink en ringvinger, gewoon overal.

Ik heb nu waterafstotende van uvex, en daar ben ik echt heel blij mee:
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:50 



 
Profiel   

Ik heb 3x samshield gehad maar daar had ik na een jaar echt de gaten in, alsnog mijn favoriete handschoen maar voor deze prijs en zo snel stuk.. nee dat doe ik niet meer.
Heb nu de uvex ongeveer half jaar en super tevreden over, amper slijtage op te zien!
Deze heb ik
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 02:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen