Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Stukrijden op zitbeenknobbels, wie heeft de oplossing?

 
Profiel   

Pallatin schreef
Ik ‘voel’ minder wat er onder me gebeurt met een zadelbontje, mijn paard is beter met zithulpen te rijden dan op been en dat komt met zo’n bontje wat minder goed door… ;)

Doorrijden is niet alleen een vrouwenprobleem. Met een heel dun bontje nergens last van, goed gevoel, zithulpen komen prima door en het vel op de zitbeenknobbels blijft heel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:39 



 
Profiel   

Voordat je een nieuwe garderobe en zadel koopt.
Hoe recht is jouw paard? Kan het zijn dat hij lichtelijk compenseert in z’n lijf waardoor 1 kant iets meer belast wordt?
Dat was in het verleden bij mij de reden van doorrijden. Het paard in kwestie bleek wat last te hebben van z’n SI gewricht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:01 



 
Profiel   

Ik plakte altijd blarenpleisters erop tot het goed genezen en een string aan en broeken die echt strak zitten dus glad om je billen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:07 



 
Profiel   

Ik had hetzelfde probleem, ik heb de acavallo gel seatsaver aangeschaft en nu nergens meer last van. De zithulpen komen hetzelfde door als zonder seatsaver maar het zit echt lekkerder en je rijdt jezelf ook niet open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:12 



 
Profiel   

Ik heb het ook gehad en naast dat ik een hele tijd met bontje gereden heb, heb ik idd andere rijbroeken en ondergoed aangeschaft. Ik moet dus juist geen pijpen aan ondergoed en geen naden. Dus naadloos ondergoed, liefst zelfs strings en opletten dat naadloos echt naadloos is. Had hiervoor naadloos van de Hema, maar daar zat toch nog een naad in waar ik me op open reed. Of niet eens altijd open, maar wel enorm pijnlijk.
Het moet bij mij echt goed aansluiten, iets te los lijkt wel meteen daar dubbel te vouwen. Kon ook soms een kwartier rijden en dan ineens enorm pijn gaan doen.

Met bontje heb ik gereden tot het echt hersteld was, plus de nieuwe garderobe. Ik had het echt op elk zadel, de ene wel erger als de andere maar zodra het opkwam maakte het niet meer uit. Dan voelde ik het zelfs op stoel bij wijze van. Ook paard maakte geen verschil :')

*klopt af* ik heb er nu al langere tijd geen last meer van. Rijd ook niet meer met bontje op zadel, maar mijn zadel heeft wel een zachte zit. Bontje was idd prettig voor kont, maar voelde toch anders met rijden en wilde ik wel vanaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:47 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Voordat je een nieuwe garderobe en zadel koopt.
Hoe recht is jouw paard? Kan het zijn dat hij lichtelijk compenseert in z’n lijf waardoor 1 kant iets meer belast wordt?
Dat was in het verleden bij mij de reden van doorrijden. Het paard in kwestie bleek wat last te hebben van z’n SI gewricht.

Tja, ook mijn paard is niet helemaal recht natuurlijk en ik ook niet, dus dat helpt zeker niet, maar ik heb op dit paard probleemloos gereden op zijn eerste zadel, een Bates. Hij was toen 4 en heb toen hij een jaar of 6 was het maatzadel gekocht waardoor de problemen zijn ontstaan omdat er een bobbel in de zitting zat… Als hij al ergens last van heeft dan toont hij dat niet, maar omdat ik natuurlijk wel anders ga zitten als ik pijn heb kan dat nooit goed zijn voor zijn lopen. Nu ik fijner en rechter zit in dit leenzadel (want niet meer op rechts ga zitten) kan hij makkelijker lopen. Ik ben bang dat een nieuw zadel en een rijbroek erbij dus een noodzaak is. Op een zadel waar je pijn op hebt kun je een paard ook niet beter rechtrichten ben ik bang. Buitenritjes zijn minder een probleem door het vele rechtuit gaan, bakwerk daarentegen… :')

Interessant dat meerdere van jullie strings adviseren, ik neem die tips ook mee. Dat seamless shortje wat ik gister aan had kroop idd in m’n kruis, dus ook niet echt fijn…dacht daarom aan iets met pijpjes…ik zag dat equestrian derriere ook een broekje heeft met pijpjes en ook wielerbroekjes heb ik bekeken, maar dat is pas wat voor het moment dat ik het bontje weer weg durf te laten.

Het is iig een opluchting dat ik niet de enige ben met dit vervelende probleem, zelfs mannen dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:09 



 
Profiel   

Als de naad van je ondergoed niet op de naad van je rijbroek valt, maakt wat voor ondergoed je draagt niets uit.
Ik persoonlijk vind pijpjes heel vervelend, die kruipen op, zeker met een strakke rijbroek. Je hebt naadloze strings, die zijn wel fijn idd :j maar gewone strings vind ik ook echt heel vervelend. Ik heb het liefst een gewone slip. Dat gezegd hebbende, ik heb een Bates Innova en dus dat probleem ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:16 



 
Profiel   

Voor mij maakt dat dus wel uit, ook al vallen ze niet op dezelfde naad. Een slip gaat bij mij nooit bijvoorbeeld, ik heb er iig nog geen 1 kunnen vinden. Verschillende mensen, verschillende oplossingen of oorzaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:22 



 
Profiel   

Je vroeg welk zadel ik nu heb, dat is Frank Baines Omni. Die is voor mijn paard super en voor mij echt heel zacht, nooit meer stukgereden daarna. Zo blij! Daarvoor kon ik uitsluitend nog rijden met een bontje.
Je rijbroek moet ook strak zitten inderdaad.
Een groter zadel (meer inch) dan nodig zou ik juist niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:19 



 
Profiel   

Rubs schreef
Je vroeg welk zadel ik nu heb, dat is Frank Baines Omni. Die is voor mijn paard super en voor mij echt heel zacht, nooit meer stukgereden daarna. Zo blij! Daarvoor kon ik uitsluitend nog rijden met een bontje.
Je rijbroek moet ook strak zitten inderdaad.
Een groter zadel (meer inch) dan nodig zou ik juist niet doen.


Gut, het probleem is juist bij mij ontstaan op een Frank Baines zadel…. :') Maar dan een pirouette….ik heb gewoon enorme pech gehad dat daar de zitting een bobbel kreeg, vanaf dat moment ging het fout…

Ik heb van de week met een broekje met pijpjes gereden en geen pijn gehad (behalve dat daarbij een naad over het kruis loopt dus ook niet ideaal :+ . Ik ben dus nog even zoekende naar geschikt ondergoed. De wijde rijbroeken zijn allemaal weg, dus nog 1 broek en 1 legging over. Nieuwe broek is onderweg. Maar…ik rijd nog wel met bontje…

En de opmerking van Sjonniez is toch ook terecht: ik moet ook mijn paard gerichter trainen en meer werken aan het rechtrichten, ik rijd liever in het bos dan in de bak maar daar maak ik hem niet perse rechter mee…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen