Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stukrijden op zitbeenknobbels, wie heeft de oplossing?

 
Profiel   

Pijnlijk probleem; sinds een jaar of 2 rijd ik me stuk op m’n linkerzitbeenknobbel (overgang bil bovenbeen zeg maar). Ik rijd al ruim 30 jaar en in allerlei zadels en heb tot die 2 jaar terug nooit last gehad. De ellende begon vermoedelijk toen ik een prachtig maatzadel aanschafte (ja, ironisch he :') ). Na een poosje ontstond er op de zitting een bobbel. Later bleek dat het foam onder het leer daar dubbel was geklapt en ik reed me daar dus op stuk. Het hielp niet dat het zadel een tikje naar rechts trok waardoor er dus meer druk kwam op dat plekje links. Ik heb ondertussen met meerdere andere zadels gereden maar ik blijf last houden. Ik heb afgelopen weken met een lamswollen bontje over de zitting gereden zodat het goed kon genezen en gister weer eens zonder….pffff, huid verdikt rauw en bijna stuk -O- het lijkt wel alsof er littekenweefsel oid zit…

Ik hoop op de gouden tip, ik heb het bontje er nu maar weer op gedaan en leukopor tape op de plek die nu stuk is, maar verder kom ik niet..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:45 



 
Profiel   

Vervelend probleem, ik heb het in sommige zadels ook wel gehad

Waarom laat je het bontje er niet gewoon op zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:02 



 
Profiel   

Wat een rotprobleem. Dan sta je later lekker moe onder de douche en krijg je fik in de billen, au au
Bij de drogist of de apotheek hebben ze kamferspiritus. Als je dat op je huid smeert word je huid wat dikker en taaier. Misschien is dat net wat je nodig hebt zodat je niet meer doorrijd en de boel kan normaliseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:06 



 
Profiel   

Ik heb het ook bij bepaalde zadels, het oppervlak van de zitting is dan te breed (en te hard :P ) voor mijn derriere :D