Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

 
Profiel   

Ik heb de horseware rijleggings zonder siliconen gekocht, deze:
https://www.agradi.nl/horseware-rijlegg ... wart-s.htm
Deze dus.

Ze zitten heerlijk en hebben op de knieën een stuk stof dat enigszins "weerstand" geeft (dus ook niet extreem glad).
Nu zou ik graag weten of er nog meer rijleggings zijn die zo zijn?

Ik wil dus, voor alle duidelijkheid, absoluut geen siliconen,ook niet matte siliconen of "siliconen die echt je zadel niet beschadigen". Gewoon geen siliconen. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:45 



 
Profiel   

De rijleggings van de Decathlon zijn heel prettig! Ze hebben een leren kniestuk en een zakje op je dijbeen om je telefoon in te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:03 



 
Profiel   

De Flexars.
https://www.equismart.nl/nl/flexars-112197371.html
Heerlijke broeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:05 



 
Profiel   

Flexars heb ik zitten bekijken maar wat voor stof hebben ze aan de binnenkant? Is dat een enigszins "antislip" stof (dus zoals bv suede of een ander type stof dat enige frictie geeft?

Lisa: klopt, zo eentje heb ik en die bevalt inderdaad erg maar is wel heel erg dun in de winter. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:10 



 
Profiel   

Ahh top, de eigenaresse van mijn verzorgpaarden draagt er nu een thermolegging onder, dat ga ik binnenkort ook proberen dus dat is misschien een optie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:13 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Flexars heb ik zitten bekijken maar wat voor stof hebben ze aan de binnenkant? Is dat een enigszins "antislip" stof (dus zoals bv suede of een ander type stof dat enige frictie geeft?

De hele broek is van 1 stof. Zit niet heel stroef in het zadel maar ook zeer zeker niet glad. Ik heb hem zelf in 3 kleuren :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:18 



 
Profiel   

Lisa_22 schreef
Ahh top, de eigenaresse van mijn verzorgpaarden draagt er nu een thermolegging onder, dat ga ik binnenkort ook proberen dus dat is misschien een optie!

dat zou inderdaad een optie zijn maar ik moet toegeven dat ik onder mijn dikke rijbroeken al een thermolegging draag, dus ga het wel proberen maar als ik een dikkere variant vindt dan ben ik daar altijd voor in. :))
De horsewares zijn iets dikker. Zitten zo mogelijk nog fijner in mijn mening.
Ogidini: misschien toch eens eentje bestellen om te testen. :j hoe vallen ze kwa lengte? Ik ben nl een uk. De horseware is ook iets te lang al stoort dat minder met leggings ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:21 



 
Profiel   

Ze vallen vrij lang maar dat komt ook doordat ze heel veel rek hebben (Ik heb juist erg lange benen en vind het heerlijk dat ze juist geen hele specifieke kniestukken hebben, die dingen zitten bij mij meestal op de verkeerde plek). Ondanks dat ze zo veel rek hebben zitten ze erg goed qua pasvorm en loop je niet steeds je broek op te hijsen.
Maar ik heb echt geen aandelen hoor. Alleen maar blij dat ik weer eens een rijbroek heb zonder maatwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:31 



 
Profiel   

Hier de eigenaresse met thermolegging onder de legging van de decathlon :D
Bevalt erg goed moet ik zeggen. Beb wel een hele dikke thermolegging van de primark eronder.
Daarnaast heb ik nog een thermo legging van Horze. Maar die zie ik nu niet meer op de site staan helaas. Ik wil ook echt niets met siliconen dus ik volg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:35 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Hier de eigenaresse met thermolegging onder de legging van de decathlon :D
Bevalt erg goed moet ik zeggen. Beb wel een hele dikke thermolegging van de primark eronder.
Daarnaast heb ik nog een thermo legging van Horze. Maar die zie ik nu niet meer op de site staan helaas. Ik wil ook echt niets met siliconen dus ik volg.

Ik ben dus ook anti siliconen en krijg de laatste tijd enorm last van de naden van mijn gewone rijbroeken. :\ En rijleggings zonder siliconen lijken al helemaal eenhoorns te zijn. (gewone rijbroeken vind je nog wel).
Ik begrijp de populariteit niet maar goed. :+

De horseware kan ik je dus iig wel aanraden. :j wil wel een close up sturen van de "knie stukken" als je wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:40 



 
Profiel   

Thanks! Ik heb wel een idee hoe dat eruit ziet. Ik houd hem zeker wel in gedachten voor het voorjaar. Ik heb nu op zich wel genoeg broeken voor de winter. In de winter draag ik ook vaak de Kipwarm van de Decathlon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:58 



 
Profiel   

Irideon riding wear heeft hele fijne! Ik heb ze met zakjes op je bovenbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:18 



 
Profiel   

Bismarck schreef
Irideon riding wear heeft hele fijne! Ik heb ze met zakjes op je bovenbeen.

Waar koop jij deze als ik dat vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:46 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort een winterlegging van Kerrits, gekocht bij Outdoor Riding. Zit erg fijn, zonder siliconen, maar wel kniestukken. Afgelopen weekend warm genoeg om in rond gelopen, nog niet uitgeprobeerd op buitenrit. Kost wel iets meer, maar ik hoop dat het dat waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:09 



 
Profiel   

Ik vind de Flexars ook heel fijn, draag ze bijna alleen nog maar sinds ik ze heb.
Jammer dat ze nog geen winter uitvoering hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:50 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Bismarck schreef
Irideon riding wear heeft hele fijne! Ik heb ze met zakjes op je bovenbeen.

Waar koop jij deze als ik dat vragen mag?


Bij outdoor riding ze heeft toen een niet endurance versie die wat warmer is voor mij besteld. Ik heb ook de endurance versie maar die is erg dun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:14 



 
Profiel   

Ik heb ook de flexar. Qua stof en pasvorm erg fijn, ook wel dubbel gevoerd zeg maar (dus niet een enkel stofje waar je snel doorheen kijkt). Het blijft natuurlijk een legging dus echt warm zijn ze niet.
Het enige nadeel is dat ze voor mij wel erg lang zijn, waardoor ik dus wel wat aan het hijsen ben omdat ze door de ‘vele’ stof wat naar beneden trekken. Ik zelf ben 1.68. Wel zit de tailleband lekker hoog en stevig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:59 



 
Profiel   

Ik vind het juist heel fijn dat ze lang zijn, voor mij zijn veel rijbroeken te kort

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 06:27 



 
Profiel   

Ik lees ook even mee. Ik vind al dat geplak op dat zadel drie keer niks. Een legging lijkt me ideaal, maar die zijn in de reguliere winkels bijna niet te vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:58 



 
Profiel   

Die van Horseware heb ik, maar ik kon ze steeds nergens vinden, bedankt dus voor het linkje!
Die van Flexar zien er ook wel erg mooi uit. Zeker als ze wat lang vallen. Is dat een soort standaardassortiment, of kunnen ze binnenkort weer verdwijnen? (Nu ik zwanger ben pas ik er waarschijnlijk toch niet in, maar daarna kan ik wel weer een nieuwe broek erbij gebruiken...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:37 



 
Profiel   

happypaardje schreef
Die van Horseware heb ik, maar ik kon ze steeds nergens vinden, bedankt dus voor het linkje!
Die van Flexar zien er ook wel erg mooi uit. Zeker als ze wat lang vallen. Is dat een soort standaardassortiment, of kunnen ze binnenkort weer verdwijnen? (Nu ik zwanger ben pas ik er waarschijnlijk toch niet in, maar daarna kan ik wel weer een nieuwe broek erbij gebruiken...)

Is standaard assortiment maar ik denk dat je ze nog vrij lang door kan dragen tijdens de zwangerschap. Ze zijn flink hoog in de taille en er zit veel rek in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:28 



 
Profiel   

Rijleggings zonder grip zijn toch ook gewone sportleggings? Paardrijleggings zonder grip zijn er echt bijna niet omdat het vaak te glad is voor in het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:41 



 
Profiel   

Sportleggings hebben bijna altijd een naadje tussen je benen. Rijlegging hebben dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:51 



 
Profiel   

Ik heb een flexar, maar vind die eigenlijk het minst fijn, heb een maat xs en hij past goed. Maar de legging heeft best veel naden rondom de knie die bij mij opbollen als ik rij en bij flinke afstanden gaat dat irriteren. Een thermolegging past er bij mij ook niet goed onder.

Ik rij het liefst in mijn Takooha endurance legging, die heeft alleen een knievlap (geen siliconen). Die zit echt heerlijk, met een hele fijne zachte binnenstof. Daar gaat ook goed een thermolegging onder. Heb daar al meerdere trektochten in gereden zonder ook maar ergens last van te krijgen.

Verder vind ik de winter hardlooplegging van Kalenji (decathlon) erg relaxt, die heeft alleen een naad aan de buitenkant en is verder naadloos. Goedkoop en gaat inmiddels al 4 jaar mee met intensief gebruik! Is wel een gladde stof aan de buitenkant, maar met een zadelbontje schuif ik niet.
https://www.decathlon.nl/p/warme-hardlooptight-voor-dames-run-warm-zwart/_/R-p-307361?mc=8552601&c=ZWART, dit is 'm, al heb ik een oudere versie. Wel een thermolegging onder doen in de winter, hij is licht gevoerd, maar wel zo dat je het niet te warm krijgt met hardlopen, met paardrijden krijg je het dan natuurlijk wel koud :+

En ik heb hele goede verhalen gehoord over de kerrits leggins! Die hebben best een aantal zonder siliconen, zoals deze https://kerrits.com/collections/riding-breeches/products/flow-rise-knee-patch-performance-tight, die staat nog hoog op mijn verlanglijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:26 



 
Profiel   

Damelza schreef
Rijleggings zonder grip zijn toch ook gewone sportleggings? Paardrijleggings zonder grip zijn er echt bijna niet omdat het vaak te glad is voor in het zadel.

Er mag grip op zitten maar geen siliconen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen