Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 17:31

Ik heb nu the bohemian horse leggings. :) Die zitten erg fijn en zitten mij als gegoten. Die hebben een soort "stroever stofje" maar niet in die zin dat je vast zit. Alleen geen spandex zeg maar. :+ Dat zijn mijn favoriete rijbroeken geworden. Ze zitten als leggings. := daar kan de horseware niet tegen op kwa comfort. heb er dus ook de witte van.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:53

Roulette_ schreef:
Heerlijk, meer mensen die niet van siliconen op rijbroeken houden. Dramatisch om iets te vinden zonder, dus ik neem ook genoegen met ‘plakt heel slecht’. In die laatste categorie heb ik veel van PS of Sweden, wel grip (knie, full of hybrid), maar niet heel sterk en het wast er ook wel af gelukkig.
Helaas hebben zij geen witte legging, dus moest ik toch bij andere merken shoppen. Ben na alle tips hier geëindigd met een Maximilian die helaas wel grip heeft, maar ook aanvoelt alsof de grip snel gaat slijten.
Aparte is, in de vier winkels waar ik geweest ben geeft het personeel mij groot gelijk dat ik zonder wil, roepen ze hoe slecht het voor je zadel is… en toch hebben ze vervolgens alleen maar plak-grip liggen.


https://www.ej.nl/rijbroek-montar-2091- ... gISD_D_BwE
Misschien deze?

wonanda
Berichten: 354
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:56

Ik geef hem even weer een schopje :D
Zijn er nog meer fijne broeken? Net bij de Decathlon geweest, maar die gaan uit het assortiment helaas

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:23

Oh een topic naar mijn hart!
Ik rij met de 'ouderwetse' rijbroeken met nog dat suède achtige zitvlak. Lang naar gezocht maar toch nog een paar kunnen scoren laatst!

Ik krijg namelijk uitslag van de rijbroeken met siliconen. Ik heb geen allergie ervoor (denk ik) maar ik denk dat door de wrijving de uitslag komt. Met als gevolg dat ik enorm pijnlijke plekken op mijn benen heb.

Met dit weer zijn echter de rijbroeken met dat suède echt te warm dus ik zoek ook nog leggings...

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:32

Geen legging, maar ik heb deze laatst gekocht en bevalt me heel prima: https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... vlak-Aspen. Genoeg ruimte voor telefoon en bij trailerritten de autosleutels. Wel met zitvlak maar die is ook heel soepel. En nog goed te doen met de huidige temperaturen.

Verder zag ik dat Uhip een legging heeft zonder siliconen. Misschien is dat nog iets. Helaas wel weer alleen zwart.

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:50

wonanda schreef:
Ik geef hem even weer een schopje :D
Zijn er nog meer fijne broeken? Net bij de Decathlon geweest, maar die gaan uit het assortiment helaas


Gaan de decathlon leggings eruit?? |(

wonanda
Berichten: 354
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:58

Lisa_22 schreef:
wonanda schreef:
Ik geef hem even weer een schopje :D
Zijn er nog meer fijne broeken? Net bij de Decathlon geweest, maar die gaan uit het assortiment helaas


Gaan de decathlon leggings eruit?? |(


Ja, mijn maat was er niet meer en dus ook niet meer bestelbaar helaas

Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:27

Ik woon in de zwarte compression van MD zonder siliconen :j
En als ik in een hele rare bui ben dan doe ik de grijze of de beige aan met kniegrip om me vervolgens tijdens het rijden weer te herinneren waarom ik een hekel heb aan siliconen, en dan loop ik weer continu in zwart, met 30+ graden... 8)7

wonanda
Berichten: 354
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:31

Bielsje schreef:
Ik woon in de zwarte compression van MD zonder siliconen :j
En als ik in een hele rare bui ben dan doe ik de grijze of de beige aan met kniegrip om me vervolgens tijdens het rijden weer te herinneren waarom ik een hekel heb aan siliconen, en dan loop ik weer continu in zwart, met 30+ graden... 8)7


Heb je daar een linkje naar?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:53

Bielsje schreef:
Ik woon in de zwarte compression van MD zonder siliconen :j
En als ik in een hele rare bui ben dan doe ik de grijze of de beige aan met kniegrip om me vervolgens tijdens het rijden weer te herinneren waarom ik een hekel heb aan siliconen, en dan loop ik weer continu in zwart, met 30+ graden... 8)7

Haha dat heb ik ook, al heb ik de zwarte function en performance zonder grip. Ik heb ook kleurtjes, maar die zijn niet zonder grip te krijgen en die draag ik dus vooral als ik niet (intensief) ga rijden :+

Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 00:07

wonanda schreef:
Bielsje schreef:
Ik woon in de zwarte compression van MD zonder siliconen :j
En als ik in een hele rare bui ben dan doe ik de grijze of de beige aan met kniegrip om me vervolgens tijdens het rijden weer te herinneren waarom ik een hekel heb aan siliconen, en dan loop ik weer continu in zwart, met 30+ graden... 8)7


Heb je daar een linkje naar?


Zeker! Maar zoals Mooney zegt is de function er ook zonder siliconen, die is ietsjes dunner :j

https://www.mayadelorez.com/nl/product/ ... n-breeches

Kunnen we geen petitie starten dat ze alle kleuren ook zonder moeten aanbieden? :+
Ik heb het al vaak gevraagd maar blijkbaar zonder succes....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 00:13

Ik ben fan geworden van maximillian. Heb nu een zadel met wat stroever leder en met die broeken behoud ik mijn bewegingsvrijheid.

De bohemians zijn ook nog steeds favoriet. Heb een reserve witte besteld uit Zweden (en een grijze en zwarte) en die kwamen snel aan al bij al.

Twototango
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-06-23

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 03:17

Ik zet even een stipje! Echt heel fijn al deze tips bij elkaar.

ogidni
Berichten: 458
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 08:37


LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:32

Van de week heb ik een Decathlon legging besteld en gelijk maar uitgeprobeerd op buitenrit. Heerlijk zit hij! Lekker ademende stof en met een telefoonzak op het been. Voor dat geld perfect.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 15:18


Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 16:10

billy3105 schreef:
Ik heb vandaag een beetje tegen mijn principes in toch een siliconen legging getest omdat deze een dubbele laag heeft. En wauw wat zit ie als gegoten! Tekent ook mooi af en heeft 2 ruime dijbeen zakken. en snelle verzending. Zondag avond besteld en woensdag binnen https://sgcinternational.shop/product/r ... -midnight/
Ze hebben hem ook zonder siliconen https://sgcinternational.shop/product/r ... -midnight/

Als je verder op de site kijkt kom je m ook in het blauw tegen

De dubbele laag beschermd je zadel niet vermoed ik en veranderd ook niets aan het feit dat je muurvast in je zadel zit. Het topic is juist voor mensen die dat niet willen. :=

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:00

Maar die zonder grip is ook niet duur, dus zou een optie kunnen zijn ;)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 15:05

Ayasha schreef:
billy3105 schreef:
Ik heb vandaag een beetje tegen mijn principes in toch een siliconen legging getest omdat deze een dubbele laag heeft. En wauw wat zit ie als gegoten! Tekent ook mooi af en heeft 2 ruime dijbeen zakken. en snelle verzending. Zondag avond besteld en woensdag binnen https://sgcinternational.shop/product/r ... -midnight/
Ze hebben hem ook zonder siliconen https://sgcinternational.shop/product/r ... -midnight/

Als je verder op de site kijkt kom je m ook in het blauw tegen

De dubbele laag beschermd je zadel niet vermoed ik en veranderd ook niets aan het feit dat je muurvast in je zadel zit. Het topic is juist voor mensen die dat niet willen. :=


Rustig aan, ik vermeld juist de zonder siliconen, die heb ik niet zelf getest maar lijkt mij wel net zo lekker te zitten :D

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:27

Ik ben ook opzoek naar een rijlegging zonder grip of met iig heel weinig of wat er gauw afwast.
Ik heb meerdere gepast maar wil echt een high waist die niet afzakt en een zakje op je boven been voor telefoon.
de harry’s horse equitight full grip is als model en materiaal echt super fijn maar plakt als de neten dus die wordt hem niet.

Heeft iemand nog een goede tip kwa echte highwaist modellen?
Liefst wil ik passen want ben echt een zeikerd met broeken blijkt maar weer :')

Hier bij de ruitersportzaak niet kunnen slagen maar rijdt van de week nog even langs 2 andere ruitersportzaken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57949
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 13:44

Ik heb eerlijk gezegd in ruitersportzaken al een tijd geen broek zonder siliconen meer gevonden.

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 13:55


pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:18

@lisa: daar staat met zitvlak.

@cinniz: die rijlegging hebben 'geen' pasvorm. Als je er in past, past ie ;)

De maximilian Pro heeft high waist en heel beschaafde plakkers (knee). Die zijn minder plakkerig dan de Maya Delorez plakkers. De zakken lijken hoog te zitten. Maar dat is alleen de ingang. het zijn heel diepe zakken. Je telefoon zelf zit echt op je bovenbeen.

En Maya delorez heeft de function ook zonder plakkers. Die is ook high waist. Maar hebben ze volgens mij alleen in zwart.

Ik woon in beide broeken en volgens mij voldoen ze beide aan je criteria.

Overigens heeft equililbre van Kramer inderdaad ook rijbroeken met alleen knee patch. En die siliconen zijn ook heel beschaafd aanwezig. Dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Blijven ook perfect hoog zitten zonder ooit te hijsen.

_karin_

Berichten: 3916
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:22

Ik ben groot liefhebber van deze broek (geen legging maar doet er niet voor onder wat mij betreft)! Geen plakkerige kniestukken, net wat steviger dan mijn maximilian en ariat en wel even flexibel: https://www.ej.nl/rijbroek-quur-qsenna- ... 60193.html . Hij mist wel zo'n fijne telefoonzak, dus de ultieme broek is het wat mij betreft nog niet.

De Ariat legging zakt trouwens bij mij af al is hij kwalitatief wel beter dan de Maximilian, dat ben ik wel met anderen eens.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 15:56

pol013 schreef:
@lisa: daar staat met zitvlak.

@cinniz: die rijlegging hebben 'geen' pasvorm. Als je er in past, past ie ;)

De maximilian Pro heeft high waist en heel beschaafde plakkers (knee). Die zijn minder plakkerig dan de Maya Delorez plakkers. De zakken lijken hoog te zitten. Maar dat is alleen de ingang. het zijn heel diepe zakken. Je telefoon zelf zit echt op je bovenbeen.

En Maya delorez heeft de function ook zonder plakkers. Die is ook high waist. Maar hebben ze volgens mij alleen in zwart.

Ik woon in beide broeken en volgens mij voldoen ze beide aan je criteria.

Overigens heeft equililbre van Kramer inderdaad ook rijbroeken met alleen knee patch. En die siliconen zijn ook heel beschaafd aanwezig. Dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Blijven ook perfect hoog zitten zonder ooit te hijsen.


Hmmz je zegt geen pasvorm maar er zit wel degelijk verschil in hoogte kwa banden en trekken bij je bovenbenen waardoor het gaat zakken.
Ben net weer terug van 2de ruitersport en tot nu toe zat de hh het lekkerste kwa naja hoog sluitende band en niet trekken/afzakken.
Maar heb ook gemerkt dat ik de stofjes ook wel heel veel vind verschillen.
Tot nu toe die lekker zitten zit spandex is maar volgens de verkoopster is dat onzin.

Misschien dan toch maar online proberen..