Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:09

Ik vind hem niet glad. Ik heb best een ruim zadel maar schuif niet.

irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:11

Ayasha schreef:
irisdepony schreef:
Van IR is een hele fijne !
Vind eht sowieso wel een fijn merk en niet zo duur !


https://www.ej.nl/rijlegging-imperial-r ... orId=10041

Deze heeft siliconen op de knie

Surelee: die ziet er fijn uit. Is ie erg glad?


Tja wat is heel glad. Ik zou zeggen: gemiddeld !

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 15:29

Ayasha, de compression van Maya Delorez is er nu in het zwart geheel zonder silicone.
Mij helpt deze broek bij pijn in botten en spieren. Fijne stof en de compressie doet me goed.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 21:41

Ik zag vandaag van uhip voorbij komen dat zij een model legging zonder siliconen uitbrengen, heel benieuwd naar!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 10:27

Ik ga de nieuw genoemde broeken eens bekijken. Ik heb nu flexars besteld, ze lijken erg fijn alleen was de zwarte vuil (stoffig) en was het etiket er uit geknipt. := Heb contact opgenomen met waar ik ze besteld heb. Niet dat het een ramp is maar wel apart. :+
De kleinste maat zit bij mij niet heel nauwsluitend, iemand enig ide of ze nog wat krimpen in de was?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:32

Flexars krimpen iets als je ze in de droger gooit haha.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 10:35

mooney schreef:
Flexars krimpen iets als je ze in de droger gooit haha.

ja het hoeft niet veel maar ze zijn nét te los aan de knie zeg maar. :+

Suliko

Berichten: 4318
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:13

De flexars xs passen bij mij goed aaneengesloten, maar alsnog krult het bij de knie op tijdens het rijden waardoor ik last heb van de naden... als ze bij jou bij de knie al loszitten, zou ik het eigenlijk niet doen. Voor mij was de broek een miskoop helaas.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 12:16

Alles krult op bij mij aan de knie. := Als ik alle rijbroeken die dat doen moet weg doen moet ik in mijn ondergoed rijden. :o Toen ik mailde dat ie aan gekomen is met het etiketje er uit kreeg ik terug dat "als het etiketje er toch al uit is" ik hem dan kon proberen te wassen. Nu weet ik niet of dat betekent dat ik sowieso geen geld ga terug krijgen zou ie niet comfortabel zitten of dat ik soort van toestemming heb om het te testen... Heb even gemaild voor alle duidelijkheid. Als ze retour kunnen gaan ze gewoon zo retour, als de zwarte niet meer retour mag dan probeer ik het met wassen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-05-22 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Berichten: 4318
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:18

Ja, een beetje opkrullen bij de knie is normaal als ik er zo over nadenk, je knie moet natuurlijk beweeglijk kunnen zijn. Maar de stof die tussen je knie en het zadel zit, maakt dan wel het verschil of het schuurt of niet. En de naden van de flexar zijn dan net te dik en stug bij mij.

En wat een aparte reactie... niet echt netjes >;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 12:23

Ja heb even gemaild voor meer duidelijkheid. Wellicht interpreteer ik het verkeerd en wil ze zeggen dat ik de zwarte mag proberen te wassen en drogen om te kijken of ze dan wel passen en indien alsnog retour sturen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 14:48

Ik mag hem wassen en als ie dan nog te ruim blijkt mag ik hem terug sturen. :j Hele mooie service dus!

Suliko

Berichten: 4318
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:50

Oh fijn dat het verhelderd is! Dan is juist een hele nette, maar iets te open voor verschillende interpretaties, reactie!

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:19

Ik ben sinds een paar dagen heel bij met mijn maximilian sculpt legging. Sluit gewoon netjes aan en is lang genoeg. Veel stretch. Bestelling was binnen een paar dagen in huis en hij valt ongeveer hetzelfde als de Ariat leggings qua omvang maar in de lengte is ie gelukkig langer. Voor de winter is ie te koud maar voor nu perfect. (voor de volgende persoon die net als ik nergens siliconevrije broeken kan vinden en twijfelt over maten etc.)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:29

Ik vind die rare gaten onderaan de pijpen echt heel vervelend bij de sculpt.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:57

Lisa_22 schreef:
De rijleggings van de Decathlon zijn heel prettig! Ze hebben een leren kniestuk en een zakje op je dijbeen om je telefoon in te doen.


Nou! Die heb ik ook gekocht. Verrassend fijn en goedkoop zijn die.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 15:58

mooney schreef:
Ik vind die rare gaten onderaan de pijpen echt heel vervelend bij de sculpt.

Dat is voor ze zo luchtig mogelijk te maken in die lederen laarzen gok ik... Ik vind ze wel erg mooi, jammer dat ze die niet in het wit hebben.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 16:03

_Zsazsa_ schreef:
Lisa_22 schreef:
De rijleggings van de Decathlon zijn heel prettig! Ze hebben een leren kniestuk en een zakje op je dijbeen om je telefoon in te doen.


Nou! Die heb ik ook gekocht. Verrassend fijn en goedkoop zijn die.

Geloof het of niet, ik ben dus helaas echt een heel smal dingetje. :x (Ik eet voldoende maar darmziekte icm een lichaam dat veel werk heeft met ontstekingen maken dat ik niet bijkom zelfs niet met shakes om bij te komen bovenop mijn gewone maaltijden.) maar ook die zitten dus los bij mij. :x heb zo eentje... Thuis vind ik het niet zo erg maar vooral als ik les ga rijden wil ik gewoon netjes zijn. :o
Heb er een paar van horseware die me wel mooi zitten overigens maar die wil ik nu zoveel mogelijk sparen want ze verkopen ze niet meer en als deze nu "versleten" zijn dan heb ik geen meer die netjes zitten. :o

Tenzij de nieuwe voldoende krimpen. Ze worden wel heel fancy geleverd trouwens, in een mooi stevig zakje. :j

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:03

Snap ik, maar 99% van de tijd dat ik in rijbroek loop heb ik geen lederen laarzen aan :P dus bij mij ligt die zonder hem te gebruiken in de kast als nood-broek (als ik echt te lui met de was ben geweest :') ).
Stofje vind ik ook een beetje dunnig, maar je betaald ook niet de hoofdprijs dus prijs-kwaliteit is prima.

Ik ben gezwicht voor toch maar kniegrip, ik leef momenteel in maya delorez. Mijn flexars ben ik bij de paarden ook heel happy mee maar die stof vangt de lange haren van mijn hond ontzettend dus als ik die heb geknuffeld ben ik een soort yeti.
Vind de flexar wel mooier blijven, maya delorez pilt soms een beetje. Maar MD zit weer als een tweede huid, echt heel fijn. Als er goede korting is wil ik ook de zwarte zonder grip.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:06

Heb je de XXS geprobeerd. Ik ben 1.70 en 50 kg dus ook echt smal en ze passen mij perfect. Ik heb zelfs de XS.
Vooral bij de knie/onderbenen zitten ze goed strak. Sluit echt heel mooi aan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 16:09

mooney schreef:
Snap ik, maar 99% van de tijd dat ik in rijbroek loop heb ik geen lederen laarzen aan :P dus bij mij ligt die zonder hem te gebruiken in de kast als nood-broek (als ik echt te lui met de was ben geweest :') ).
Stofje vind ik ook een beetje dunnig, maar je betaald ook niet de hoofdprijs dus prijs-kwaliteit is prima.

Ik ben gezwicht voor toch maar kniegrip, ik leef momenteel in maya delorez. Mijn flexars ben ik bij de paarden ook heel happy mee maar die stof vangt de lange haren van mijn hond ontzettend dus als ik die heb geknuffeld ben ik een soort yeti.
Vind de flexar wel mooier blijven, maya delorez pilt soms een beetje. Maar MD zit weer als een tweede huid, echt heel fijn. Als er goede korting is wil ik ook de zwarte zonder grip.

Ik ben op het punt dat ik op zich geen moeite heb met wat geld uit geven voor goede kwaliteit. Heb nu wel een sculpt gekocht om te testen.
Hoe "glad" zijn ze zonder grip? Ik begreep dat de flexar enige "grip" heeft en zoals ik hem net bekeek heeft ie idd op de knieën een stofje dat veel weg heeft (kwa gevoel) van suede. Het is geen suede maar het lijkt er op.
En hoe vallen de maten van de MD? Ik zie dat ze ook een XXS hebben maar dan ga ik altijd twijfelen want in gewone leggings is XXS vaak net te klein. :+ Terwijl bij de flexar de XS dus net te ruim is. :roll:

ZsaZsa: Ik heb de XXS :j En toen ik hem pas had pastte ie mooi maar ben sinds helaas terug wat af gevallen en nu dus niet meer. Ik hoop er wel weer in te groeien maar voor nu is ie kwa uitzicht echt alleen geschikt voor thuis. := (moet hem ook regelmatig op trekken omdat ie te los zit dus da's in een les ook niks)
Tis dus niet dat ie niet bruikbaar is, ik rijd er graag mee, maar op wedstrijd of in een les wil ik gewoon graag netjes uit zien... Heb zo'n foto van een teamkampioenschap waar iedereen netjes in d strakke rijbroek zit behalve ik. :+

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:27

Ik heb van MD de function in XS en de performance in XXS. Had eerst performance in XS maar die zakte van m'n kont. De function zit wel prima in XS bij mij.

De flexar is voor mij ook net wat lang voor mijn benen/ruim bij de knie in XS maar niet zo erg dat het stoorde.

Even voor het beeld (sorry voor de gekke beelden, heb niet vaak mezelf compleet op de foto) foto 1 en 4 MD function en foto 2 en 3 flexars. Ik ben 1.61 en tenger.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:30

Is een kindermaat dan niks? Ik heb zelf een paar rijbroeken in maat 164 en die gaan prima, al zijn ze iets kort voor mij. Voor jou een bijkomend voordeel misschien :p

Met een vrouwenlijf erin ziet niemand dat ze voor kinderen bedoeld waren (ff opletten met motiefjes eventueel).

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 16:32

:j Heel vaak koop ik idd een kindermaat maar vaak gaan ze dan maar tot 11 jaar (zoals flexar bv. )

De zwarte flexar is netjes gekrompen. :j Hij zit nog steeds niet super strak maar wel oke nu... Heb hem nu op 30° gewassen. Weet niet of ze bij 40°C meer zouden krimpen. :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 17:38

mooney schreef:
Ik heb van MD de function in XS en de performance in XXS. Had eerst performance in XS maar die zakte van m'n kont. De function zit wel prima in XS bij mij.

De flexar is voor mij ook net wat lang voor mijn benen/ruim bij de knie in XS maar niet zo erg dat het stoorde.

Even voor het beeld (sorry voor de gekke beelden, heb niet vaak mezelf compleet op de foto) foto 1 en 4 MD function en foto 2 en 3 flexars. Ik ben 1.61 en tenger.
[ [url=m/uAqL0J.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iIXUY0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rZ9nzn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MIX7m3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stoort de naad jou bij het rijden?
De naad is nu de enige reden die me doet twijfelen of ik ze terug stuur of houd...
Ben op deze site terecht gekomen:
https://bohoriders.com/collections/the-bohemian-horse

En nu weet ik het niet meer. :+