Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Ijskoude voeten bij veel stilstaan, tips?

 
Profiel   

Hoe strak trek je je veters aan? Als ik de veters van mijn schoenen flink strak aantrek, zit het heerlijk om mee te lopen, maar als ik dan een tijd lang stil sta, worden mijn voeten ook koud. Sterker nog: in huis draag ik sloffen, geen schoenen. Met schoenen krijg ik koude voeten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 09:09 



 
Profiel   

herr_balou schreef
SusanH schreef
herr_balou alle voeringen worden slechter met de tijd, ook die van leren wandelschoenen, met een leren binnenvoering. Hoe vaak ik al niet gehad heb bij dure Hanwags of Lowa's dat ze bij de hak aan de binnenkant een gaatje krijgen, waar het dunne leer om gaat krullen en voor blaren zorgt. Dat is helaas niet te repareren, en komt gewoonweg door gebruik.

Ja, bij elke schoen slijt de binnenkant. Hoewel ik tegenwoordig sneller (1 tot 2 jaar) de buitenkant stuk heb en dat zijn geen goedkope schoenen. Maar voering (als in (nep)vacht/wol) is bij mij binnen enkele maanden niet versleten als kapot maar werkt niet meer, ik krijg dan zelfs koude voeten als het niet eens echt koud is.


Dat heb ik tot nog toe alleen gehad bij goedkopere merken, als HumanNature van de ANWB. In het begin lekker warm, maar toch al snel koude voeten. Bij duurdere merken blijft dit veel langer goed is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 09:42 



 
Profiel   

Malenka schreef
Dit klinkt voor mij meer als een gebrek aan goede doorbloeding. Dat ga je denk ik niet oplossen door andere schoenen of dikkere sokken. Ik zou eens kijken naar kousen die druk geven zodat er niet te veel bloed in je voeten blijft staan. Ik heb sportkousen die dat doen en dat helpt een heel eind. Perfect is het niet. Maar zonder beweging is niks dat denk ik.


Absoluut! Alleen zullen meer mensen dit herkennen lijkt me? Therapeute, tandartsen, instructeurs… ben dan benieuwd hoe die dit aanpakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:22 



 
Profiel   

tjaakje schreef
Hoe strak trek je je veters aan? Als ik de veters van mijn schoenen flink strak aantrek, zit het heerlijk om mee te lopen, maar als ik dan een tijd lang stil sta, worden mijn voeten ook koud. Sterker nog: in huis draag ik sloffen, geen schoenen. Met schoenen krijg ik koude voeten.


Op dit moment draag ik muckboots, zonder veter.
Het was echt zaterdag ( en vrijdag) toen hier de temperatuur rond het vriespunt bleef hangen en het ook mistig en dus vochtig was.
Vandaag zou bijvoorbeeld een prima dag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 10:24 



 
Profiel   

SusanH schreef
herr_balou alle voeringen worden slechter met de tijd, ook die van leren wandelschoenen, met een leren binnenvoering. Hoe vaak ik al niet gehad heb bij dure Hanwags of Lowa's dat ze bij de hak aan de binnenkant een gaatje krijgen, waar het dunne leer om gaat krullen en voor blaren zorgt. Dat is helaas niet te repareren, en komt gewoonweg door gebruik.


Ik heb dit gewoon laten repareren door de wandelschoen-schoenmaker..
Nieuw leertje over de hak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 11:09 



 
Profiel   

Mijn voeten worden ook heel erg snel koud. De enige schoenen die mijn voeten echt warm houden zijn de UGG ADIRONDACK. Het is een uitgave, maar ik heb ze al 8 jaar en zijn nog heel goed. Mochten ze ooit stuk gaan dan koop ik gewoon weer een nieuw paar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 11:54 



 
Profiel   

Die heb ik ook maar maakt bij mij niks uit haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 12:22 



 
Profiel   

Ja ik dacht dus ook al aan UGG ivm echte wol maar dan kan ik beter wollen sokken proberen denk ik… iets goedkoper

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 12:33 



 
Profiel   

Deze laarzen zijn echt super warm!
Ik gebruik ze elke dag. Ze staan buiten onder een afdak.
Ik doe ze aan en het is meteen warm. Kunnen tot -20 en ze zijn echt warm
En ik had echt altijd en altijd koude voeten. Nu dus nooit meer
https://www.engelbert-strauss.nl/veilig ... 4-490.html

Edit:
Ze hebben er ook een korte versie van, lees nu net dat je geen lange wilt.

Hier de korte
https://www.engelbert-strauss.nl/veilig ... 2-490.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 21:41 



 
Profiel   

Heb ondertussen de quecha sokken besteld.
Vond ook nog een paar sokken terug, echt wol maar wel enorm “ ruw” gebreid. Warm, maar met lopen dan weer niet fijn omdat het onder m’n voet zo ruw is.
Geen idee welk soort wol t is overigens, lijken van die Noorse sokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 19:57 



 
Profiel   

Ik heb een poos van die outdoorlaarzen van de epplejeck gehad, super fijne laarzen! Lekker warm en waterdicht, zijn nu helaas te klein :(
Als het echt koud is trek ik lekker mn uggs aan naar stal, geweldig die dingen (ziet er alleen echt niet uit met die grote voeten van mij maar koude voeten is ook niks)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 20:43 



 
Profiel   

Muze schreef
Heb ondertussen de quecha sokken besteld.
Vond ook nog een paar sokken terug, echt wol maar wel enorm “ ruw” gebreid. Warm, maar met lopen dan weer niet fijn omdat het onder m’n voet zo ruw is.
Geen idee welk soort wol t is overigens, lijken van die Noorse sokken

Die ruwe sokken vind ik ook niet fijn.
Gisteren had ik mijn Joha sokken met dunne barefoot schoenen aan bij het wandelen, ging prima ondanks kou. Meer dan een paar minuten stilstaan is met die dunne zooltjes minder goed te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 10:46 



 
Profiel   

Ik heb zelf gevoerde, waterdichte Panama Jack laarzen voor bij de paarden. Met mn zooltjes en lekkere dikke ski sokken als het erg koud is. Ze moeten dan niet te krap gaan zitten met de dikke sokken en zooltjes. Maar let op dat het ook niet te ruim zit allemaal. Daarnaast moet ook de rest van je lichaam niet te koud worden. Zet zeker een muts op je hoofd, ik kan niet zonder in de winter, je verliest veel warmte anders via je hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 16:39 



 
Profiel   

Merino wollen sokken zijn dun, soepel maar warm. Je kan ze soms beter in 2 lagen combineren of als ondersokken aan doen als daar ruimte voor is.

Verwarmde sokken of zooltjes is ook te koop bij de betere wintersportzaak. Duur maar wel het overwegen waard.

Mijn vader heeft altijd koude voeten en om die reden inmiddels in zijn fietsschoenen en ski schoenen verwarmde zolen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 16:43 



 
Profiel   

Ik merk dat echt leer mij minder koud houdt dan zaken als rubber ( zoals muckboots.)
Heb de warmste sokken van quecha/ decathlon met een deel wol. Verder zooltjes. Twee paar sokken red ik eigenlijk niet, dan zit alles snel weer te krap.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen