Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ijskoude voeten bij veel stilstaan, tips?

 
Profiel   

Ik denk dat die te smal zijn, brede kuiten.
En anders toch eens UGG proberen. Marktplaats staat er vol mee alleen even zien hoe ik echte herken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:49 



 
Profiel   

Muze schreef
Ik zie wel goede reviews ook bij de sokken van decathlon dus die zijn het proberen wel waard


Echt proberen! Ik liep namelijk met bevroren tenen, heb mijn voeten toen in magnetron sloffen opgewarmd en daarna met nog 'vochtige' voeten (door die sloffen/warmte) die sokken aangetrokken en daarna naar stal gegaan en 50 minuten op m'n paard gereden en kon met warme voeten afstijgen. Voeten zijn die hele dag warm gebleven, ondanks dat ik een half uur op een bus moest wachten (stilstaan) en nog eens 20 minuten naar huis moest lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 00:04 



 
Profiel   

Hoe anders zijn de sokken van de decathlon dan tov andere merinowollen sokken?
Ik heb ook al alles geprobeerd qua sokken en schoenen maar na een lange dag op stal krijg ik toch natte koude voeten ook met uggs.
De voetverwarmers heb ik wel liggen maar nog niet geprobeerd. Door alles wat erop staat ben ik steeds bang dat ze mijn laarzen beschadigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 07:32 



 
Profiel   

Wat ook wel helpt is zorgen dat je schoeisel écht droog is, en niet een beetje vochtig nog.
Ik heb ook muckboots gehad, als ik er mee liep was het super warm, met zweetvoeten tot gevolg, als je daarmee stil gaat staan heb je heel snel koude voeten..

Ik heb zelf van Decathlon een laarzenwarmer, (voor mn andere schoeisel, niet mn muckboots die heb ik niet meer) waardoor je dat beetje vocht ook nog weer weg krijgt, dat maakt ook een groot verschil.

TS als je een stukje gaat lopen, heb je dan wel warme voeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 08:14 



 
Profiel   

Leren schoenen /laarzen met bont- of wollen voering en zo'n voetverwarmer doet de trick voor mij. En niet rechtstreeks op de koude grond gaan staan, maar een opstapje of desnoods een stuk karton of stro ter isolatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 09:00 



 
Profiel   

siskeh schreef
Wat ook wel helpt is zorgen dat je schoeisel écht droog is, en niet een beetje vochtig nog.
Ik heb ook muckboots gehad, als ik er mee liep was het super warm, met zweetvoeten tot gevolg, als je daarmee stil gaat staan heb je heel snel koude voeten..

Ik heb zelf van Decathlon een laarzenwarmer, (voor mn andere schoeisel, niet mn muckboots die heb ik niet meer) waardoor je dat beetje vocht ook nog weer weg krijgt, dat maakt ook een groot verschil.

TS als je een stukje gaat lopen, heb je dan wel warme voeten?


Ja, alleen gisteren waren ze zo koud geworden tijdens massage en mijn eigen pony poetsen dat ik daarna gewoon geen warme voeten meer kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 09:16 



 
Profiel   

Muze schreef
Ik denk dat die te smal zijn, brede kuiten.
En anders toch eens UGG proberen. Marktplaats staat er vol mee alleen even zien hoe ik echte herken


Zitten veters in dus past altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 09:24 



 
Profiel   

Het probleem met lang stilstaan is dat je bloedsomloop ook “lui” is. Ik heb wintertenen en onwijs veel baat bij Stox sokken. Die stimuleren de bloedsomloop.
Ik denk dat deze geschikt zijn voor jou, met Meriono wol https://www.stoxenergy.com/nl/daily-soc ... -lila-wit/
Wel prijzig maar echt het geld waard.
Deze sport sokken zijn voor sporten bij mij favoriet: https://www.stoxenergy.com/nl/sports-so ... lauw-roze/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 09:31 



 
Profiel   

SusanH schreef
Muze schreef
Ik denk dat die te smal zijn, brede kuiten.
En anders toch eens UGG proberen. Marktplaats staat er vol mee alleen even zien hoe ik echte herken


Zitten veters in dus past altijd.

Klopt, maar dan staat het bij mij waarschijnlijk heel wijd open. Dan kies ik liever een andere laars/ schoen.
Kijk nu ook naar Panama Jack met voering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 09:59 



 
Profiel   

Ruime schoenen en 100% wollen sokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 10:06 



 
Profiel   

Wollen sokken maakten voor mij echt wel veel verschil. De wandelsokken van smartwool vind ik erg lekker zitten en zijn er in meerdere diktes.
Heb ook 100% merinowollen sokken bij de bever vandaan. https://www.bever.nl/p/alpaca-socks-mer ... 00008.html Ze zijn vrij dun en ik heb ze vooral voor gewoon normaal gebruik, dus niet per se hele dagen buiten.
Heb ook alpaca socks trouwens, die zijn wat grover maar zijn wel echt lekker warm. https://www.bever.nl/p/alpaca-socks-sok ... olour=4248

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 12:01 



 
Profiel   

Ik heb deze verwarmde sokken op accu. Draag ze 's winters altijd met lesgeven. Zijn echt super fijn!
https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrisch- ... -bEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 12:07 



 
Profiel   

Merinowollen sokken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 12:41 



 
Profiel   

Alpacawol houdt ook alles lekker warm en is niet zo zwaar/dik.

Maarre... hele andere tip: heb je een goede warme muts op? Je verliest de meeste warmte via je hoofd. Hou je daar de warmte binnen met een goede muts, dan blijven je voeten en handen ook makkelijker warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 13:23 



 
Profiel   

Goeie tip. Gisteren geen muts op. Ik heb meestal wel oorwarmers of een muts ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 13:30 



 
Profiel   

Mijn ariats (wythburn) zijn erg warm,
En als ik andere schoenen aan heb echte wollen sokken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 13:30 



 
Profiel   

Smartwool sokken bestaan zelden uit 100% wol en ik heb gemerkt dat dat echt minder goed werkt.
Beenwarmers kunnen trouwens ook helpen om de voeten warm te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 14:15 



 
Profiel   

Maar 100% wol is wel sneller kapot en kriebelt volgens
Mij ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 19:03 



 
Profiel   

Muze schreef
Maar 100% wol is wel sneller kapot en kriebelt volgens
Mij ook?

Teennagels kort houden en niet sloffen dus wel ruime schoenen vooral bij de voorvoet maar wel vast bij de hiel/enkel, dan blijven ze prima. Ik loop eerder/sneller schoenen stuk dan mijn sokken.
Qua kriebel ligt het aan de wol. Ik vind de sokken van Joha heel fijn.

Edit: ik heb smartwool sokken die na een paar keer dragen al gingen slijten plus dat ik na een halve dag koude voeten krijg. Bij de Joha sokken heb ik dat niet, die kan ik als ik ze 's nachts laat luchten ook nog een tot 2 dagen dragen zonder koude voeten te krijgen. Wel wassen met speciaal wolwasmiddel (met lanoline) met hand of wolwasprogramma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 19:46 



 
Profiel   

rayoow schreef
Mijn ariats (wythburn) zijn erg warm,
En als ik andere schoenen aan heb echte wollen sokken :D


Hier ook

Gekocht met black friday. Beste aankoop 2021


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 21:29 



 
Profiel   

Mijn ervaring met gevoerde schoen is dat het voor een tijdje prettig is maar dat die voering daarna tegen gaat werken omdat je schoenen alleen kunt luchten en niet wassen. Mijn keus is dus tegenwoordig ongevoerde schoenen en de juiste (wasbare) sokken.
Als het droog is trek ik ook in de winter af en toe barefoot (dunne zool) schoenen aan en met de juiste sokken gaat dat prima, zelfs als ik een uurtje ongeveer op dezelfde plek sta. Daarbij draag ik wel een warme gevoerde broek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 21:38 



 
Profiel   

Misschien heb je daar idd gelijk in..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 21:52 



 
Profiel   

herr_balou alle voeringen worden slechter met de tijd, ook die van leren wandelschoenen, met een leren binnenvoering. Hoe vaak ik al niet gehad heb bij dure Hanwags of Lowa's dat ze bij de hak aan de binnenkant een gaatje krijgen, waar het dunne leer om gaat krullen en voor blaren zorgt. Dat is helaas niet te repareren, en komt gewoonweg door gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 08:12 



 
Profiel   

Dit klinkt voor mij meer als een gebrek aan goede doorbloeding. Dat ga je denk ik niet oplossen door andere schoenen of dikkere sokken. Ik zou eens kijken naar kousen die druk geven zodat er niet te veel bloed in je voeten blijft staan. Ik heb sportkousen die dat doen en dat helpt een heel eind. Perfect is het niet. Maar zonder beweging is niks dat denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 08:24 



 
Profiel   

SusanH schreef
herr_balou alle voeringen worden slechter met de tijd, ook die van leren wandelschoenen, met een leren binnenvoering. Hoe vaak ik al niet gehad heb bij dure Hanwags of Lowa's dat ze bij de hak aan de binnenkant een gaatje krijgen, waar het dunne leer om gaat krullen en voor blaren zorgt. Dat is helaas niet te repareren, en komt gewoonweg door gebruik.

Ja, bij elke schoen slijt de binnenkant. Hoewel ik tegenwoordig sneller (1 tot 2 jaar) de buitenkant stuk heb en dat zijn geen goedkope schoenen. Maar voering (als in (nep)vacht/wol) is bij mij binnen enkele maanden niet versleten als kapot maar werkt niet meer, ik krijg dan zelfs koude voeten als het niet eens echt koud is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 08:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen