Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ijskoude voeten bij veel stilstaan, tips?

 
Profiel   

Omdat ik oa masseer en daarbij best veel stil sta krijg ik het op een dag zoals vandaag echt ijskoud.
Op aanraden van veel mensen muck boots gekocht. Arctic weekend. Fijn, maar alsnog ijsklompen.
Moet ik het nu zoeken in andere sokken ( wat dan) of ander schoeisel?
Moeten echt heel warm zijn, goed comfort en ook nog enigzins netjes/ fatsoenlijk.
Geen hele hoge laarzen want dat is met veel bukken niet prettig en ik heb korte benen.
Ik zoek dus iets wat ook warm is bij stilstaan!!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:25 



 
Profiel   

Dikke zolen en goed passende sokken in niet te krappe schoenen is de truc. Ik heb bij koud weer twee keuzes. Ouderwetse snowboots. Geen koude voeten. Of mijn heel dikzolige wandelschoenen.

Voor je eigen comfort zou ik zelf de optie moet charmant/netjes staan weg laten vallen. Warme voeten zijn belangrijker dan elegante schoenen. Als je ze schoon houdt staat het al gauw ok.

Wat voor sokken draag je nu?


Laatst bijgewerkt door karuna op 11-12-21 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:26 



 
Profiel   

Sokken op batterijen. Die bestaan echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:27 



 
Profiel   

Ik heb de hkm davos... En nog geen koude voeten in gehad. En voor de prijs het proberen waard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:27 



 
Profiel   

Het enige wat echt voor warmte zorgt bij mij zijn van die dingen die je kan "knakken" en dan onder je sok kan plakken. Maar moet je dan wel regelmatig vervangen uiteraard. Ik kan mijn voeten nog zo inpakken met vanalles en nog wat, enige resultaat is dat ik dan zweetvoeten krijg maar alsnog ijskoud :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:33 



 
Profiel   

karuna schreef
Dikke zolen en goed passende sokken in niet te krappe schoenen is de truc. Ik heb bij koud weer twee keuzes. Ouderwetse snowboots. Geen koude voeten. Of mijn heel dikzolige wandelschoenen.

Voor je eigen comfort zou ik zelf de optie moet charmant/netjes staan weg laten vallen. Warme voeten zijn belangrijker dan elegante schoenen. Als je ze schoon houdt staat het al gauw ok.

Wat voor sokken draag je nu?


Met elegant bedoel ik meer geen lompe snowboots ofZo. Moet er wel veilig mee kunnen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:36 



 
Profiel   

Ik gaf altijd les op de hondenclub en zweer bij gewoon wandel schoenen van glad leer( bijna waterdicht makkelijk schoon te houden ) ik heb die van moutainpeak niet super duur maar voldoen voor mij voldoende eerst even in leer oli en dan gebruiken en lekker lopen en stilstaan en nooit koude voeten tot dat ik ze uit doe .. dan snel andere sokken aan en klaar weer( heb helaas zweet voeten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:45 



 
Profiel   

Ik heb mountain peaks Idd. Heerlijke schoenen maar koude voeten. Maar wellicht moet ik gewoon iets met m’n sokken doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:48 



 
Profiel   

Probeer eens zilversokken. Dat zorgt voor betere doorbloeding, wat (vaak) de oorzaak is van koude voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:56 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Ik gaf altijd les op de hondenclub en zweer bij gewoon wandel schoenen van glad leer( bijna waterdicht makkelijk schoon te houden ) ik heb die van moutainpeak niet super duur maar voldoen voor mij voldoende eerst even in leer oli en dan gebruiken en lekker lopen en stilstaan en nooit koude voeten tot dat ik ze uit doe .. dan snel andere sokken aan en klaar weer( heb helaas zweet voeten)


Heb de schoenen zelf ook gehad maar zelfs met mijn volledig leren Lowa wandelschoenen krijg ik koude voeten. Ik heb voor de winter Uggs en dat helpt tot nu toe nog het beste. Alhoewel ik zelfs hierin koude voeten kan krijgen. Ik zou naar iets op zoek gaan wat gevoerd is met schapenwol en wellicht zelfs een maatje groter zodat je er nog een extra dikke sok in aan kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:12 



 
Profiel   

Ja had de davos genomen maar die waren net wat te ruim. En vind ze denk ik ook net wat slap rondom de paarden..
Ja iets gevoerd met schapenwol kan. Maar geen idee welke dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:17 



 
Profiel   

Deze zijn fantastisch. Verwarmde zooltjes. Ik doe ze in mijn schoenen als ik een buitenrit ga maken. Ze zijn wel vrij dik.
https://www.comfort-producten.nl/nl/hea ... lYQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:18 



 
Profiel   

Ik zweer bij deze, zelfs met -10 op de scooter waarbij het sneeuw zich ophoopte bij mijn schoenenneuzen had ik warme voeten. Dikke smartwool sokken erin en gaan :) :
“ariat extreme h20 isolated lace paddock boots“

Je hebt ze in rits en veters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 15:25 



 
Profiel   

Geen schoenen, maar ik kan je deze sokken van de decathlon echt aanraden! https://www.decathlon.nl/p/warme-wandel ... 10&c=GRIJS

Ze zijn echt(!) warm en niet heel dik, ik paste er makkelijk mee in mijn laarzen en geen koude tenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 16:04 



 
Profiel   

Ik denk dat vooral goed ademend materiaal belangrijk is. Sommige schoenen en sokken zijn super dik maar niet ademend, dan krijg je zweetvoeten en dan worden ze ijskoud.
Vooral van die gevoerde sokken kan ik helemaal niks mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 16:38 



 
Profiel   

Nee ik had gisteren wat warmere wandelsokken aan, koude voeten.vandaag daar een paar gewone sokken onderaan en ook koude voeten.
Dus wellicht iets met wol eens proberen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 16:49 



 
Profiel   

Inlegzolen van wol?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 17:38 



 
Profiel   

Echt wollen sokken. Wat mij ook hielp is dunne sokjes. Dan boterhamzakje om je voet en daarover heen wat dikkere sokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 17:43 



 
Profiel   

Inleg zolen nu op m’n kerst lijstje staan en ga ook wollen sokken erbij zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:08 



 
Profiel   

Zolang je met inlegzolen je schoen niet te krap maakt. Tenen moeten ruimte hebben. Die Ariat hebben bij mij heel stevige ruime neus (geen staal maar kunstof).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:13 



 
Profiel   

M’n mucks hebben daar ruimte voor.
Tenzij ik er ook nog hele dikke sokken in ga doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:17 



 
Profiel   

Ik volg! Doe nu altijd dikke sokken aan, maar helpt voor geen meter... kan ook niet want Ik krijg mijn laarzen nauwelijks uit, wat niet handig is met een onlangs herstelde beenbreuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:49 



 
Profiel   

Ik zie wel goede reviews ook bij de sokken van decathlon dus die zijn het proberen wel waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 19:38 



 
Profiel   

Voor mijzelf heb ik sinds vorig jaar de oplossing gevonden, vooral met fietsen altijd steenkoude voeten. Vorig jaar dit gekocht:" 24 paar voetwarmers "Heat Feet" warmtezolen schoenwarmers zool voetverwarming voetverwarming 8 uur warmte " via Amazon (link werkt blijkbaar niet). Zijn hele dunne zooltjes en blijven zeker wel 8 uur warm. Ze passen bij mij tot nu toe in alle schoenen en laarzen zonder te knellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 19:40 



 
Profiel   

Ariat Wythburn? Ik heb ook altijd snel koude voeten. In deze laars nergens last meer van. Heerlijk warm, en zitten ook lekker.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen