Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Raden jullie deze laars aan?

 
Profiel   

Ik weet niet zeker of het hier goed staat.
Ik heb in de winter altijd heel veel last van koude voeten en tenen, dus zoek ik een goede laars, voor een goede prijs. Nu kwam ik deze tegen:

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... gIr2fD_BwE

Raden jullie deze aan? Zo nee, welke dan?
vereisten:
klittenband. Vanwege een vroegere beenbreuk kan ik niet aan mijn laars en dus been lopen trekken.
Waterdicht. De bak (zwart zand) is een grote, diepe modderpoel.
Betaalbaar. liefst onder de 70 euro.
warm... duh :j
oh ja, en er moeten warme sokken in kunnen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 19:56 



 
Profiel   

Wat in de beschrijving staat: Waterdichte voet, dat betekend dat er een klein gedeelte waterdicht is, de rest niet. Met jou beschrijving klinkt dat niet passend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 19:58 



 
Profiel   

siskeh schreef
Wat in de beschrijving staat: Waterdichte voet, dat betekend dat er een klein gedeelte waterdicht is, de rest niet. Met jou beschrijving klinkt dat niet passend.


Klopt, maar het is bijna onmogelijk om een goede laars te vinden die helemaal waterdicht is, en klittenband heeft. Een rits in de modder wordt hem ook niet :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 19:59 



 
Profiel   

Wil je er mee rijden? Dan absoluut niet. Je zal niet de eerste, en zeker niet de laatste zijn die met zulk soort laarzen van zn paard gaat en blijft hangen. Het is me zelf overkomen vroeger, en het is niet lollig :D

Ik heb ze verboden toen ik nog manegelessen gaf. Mee lopen prima, maar je komt er niet mee op een paard bij mij in de les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:03 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Wil je er mee rijden? Dan absoluut niet. Je zal niet de eerste, en zeker niet de laatste zijn die met zulk soort laarzen van zn paard gaat en blijft hangen. Het is me zelf overkomen vroeger, en het is niet lollig :D

Ik heb ze verboden toen ik nog manegelessen gaf. Mee lopen prima, maar je komt er niet mee op een paard bij mij in de les.


Nee hoor! Ik heb daar andere laarzen voor. En dat is... niet zo fijn nee :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:05 



 
Profiel   

Met een beugel die openklapt is die kans klein.

Waterdicht. Lelijke dunlopps.
Die zijn ruim aan de kuiten. Dan is aan en uit trekken toch wel makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:08 



 
Profiel   

Het ligt eraan hoe diep je modderpoel is. De laarzen zijn waterdicht tot de plastic rand afloopt die je op de foto ziet. Dus dat zal 10 a 15 cm zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:08 



 
Profiel   

Ik heb niet helemaal letterlijk deze, want ik heb ze al heel wat jaar. Ik vind ze prima! Nu wordt de voering wat platter door de jaren, maar nog steeds lekker warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:09 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Het ligt eraan hoe diep je modderpoel is. De laarzen zijn waterdicht tot de plastic rand afloopt die je op de foto ziet. Dus dat zal 10 a 15 cm zijn?


30cm diep ongeveer, maar niet overal. ik denk dat ik er wel langsheen zou kunnen gaan op een bepaalde manier.. maar dan moet ik wel bijzondere dingen gaan doen _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:12 



 
Profiel   

Is dit niet iets voor je?
https://www.welkoop.nl/ds-aniek-gevoerd ... wIQAvD_BwE

Oooh ik lees nu klittenband. Dus dan is dit niets voor je :(


Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 11-12-21 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:14 



 
Profiel   

Als je ermee wilt rijden, niet doen, verder vind ik het een vervelende laars. De plastic rand voel je continu, de voet alsnog koud en hij is alleen maar tot het plastic randje waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:21 



 
Profiel   

Even voor de dieptes: mijn bovenrand voet / net onder de enkel is 6,5 cm, en dat is ongeveer tot hoever ze waterdicht zijn zo te zien.
30 cm is water tot halverwege je kuiten (ongeveer tot eenna-bovenste klittenband), dat is echt diep. Dan zijn alleen rubberen laarzen volgens mij zinnig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:25 



 
Profiel   

Gewoon naar de welkoop gaan voor een groene winter laars water dicht warm en lopen prima ( liep er op stage geiten bedrijf hele dagen op )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:38 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Als je ermee wilt rijden, niet doen, verder vind ik het een vervelende laars. De plastic rand voel je continu, de voet alsnog koud en hij is alleen maar tot het plastic randje waterdicht.


nee hoor, ik hoef niet te rijden! En oke, dan weet ik het ook niet :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:38 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Gewoon naar de welkoop gaan voor een groene winter laars water dicht warm en lopen prima ( liep er op stage geiten bedrijf hele dagen op )


Maar.. hebben die klittenband?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:39 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Even voor de dieptes: mijn bovenrand voet / net onder de enkel is 6,5 cm, en dat is ongeveer tot hoever ze waterdicht zijn zo te zien.
30 cm is water tot halverwege je kuiten (ongeveer tot eenna-bovenste klittenband), dat is echt diep. Dan zijn alleen rubberen laarzen volgens mij zinnig.


ja klopt. Oke, dan moet ik een manier vinden om er langsheen te gaan denk ik haha!

iedereen,
als het niet aan de waterdichtheid ligt, zou dit wel een goede laars zijn denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:40 



 
Profiel   

Ik had deze laarzen! :)

Ik bagger ermee door de blubber en ik houd droge en warme voeten. Maar is geen blubber tot over je enkels waar ik in loop. Ik vond dit zeer fijne laarzen, reed er alleen mee zonder zadel of met pad, nooit met zadel.

Heb nu deze laarzen;
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... hermolaars

Iets duurder maar kan je wel evt mee rijden. Ik vind ze heeeel makkelijk aan en uit te trekken, ondanks dat er maar 1 klittenbandje zit en een rits

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:42 



 
Profiel   

Luusje_Kviek schreef
Ik had deze laarzen! :)

Ik bagger ermee door de blubber en ik houd droge en warme voeten. Maar is geen blubber tot over je enkels waar ik in loop. Ik vond dit zeer fijne laarzen, reed er alleen mee zonder zadel of met pad, nooit met zadel.

Heb nu deze laarzen;
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... hermolaars

Iets duurder maar kan je wel evt mee rijden. Ik vind ze heeeel makkelijk aan en uit te trekken, ondanks dat er maar 1 klittenbandje zit en een rits


Heel erg bedankt voor je reactie! oo ja, die zien er ook goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:53 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
snorkel1986 schreef
Gewoon naar de welkoop gaan voor een groene winter laars water dicht warm en lopen prima ( liep er op stage geiten bedrijf hele dagen op )


Maar.. hebben die klittenband?

Nee maar vermoed dat ze gewoon passen gezien ze niet aansluitend zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:44 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Nee maar vermoed dat ze gewoon passen gezien ze niet aansluitend zijn


ja oke, bedankt. Dat wordt hem helaas niet omdat ik nog voorzichtig wil doen met het aan en uit trekken, maar alsnog bedankt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:49 



 
Profiel   

En bijvoorbeeld zoiets?
Geen ervaring mee en ze zijn niet heel hoog, maar wel waterdicht en gemakkelijk aan te trekken.
https://www.decathlon.nl/p/warme-waterd ... MkQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:56 



 
Profiel   

Selina schreef
En bijvoorbeeld zoiets?
Geen ervaring mee en ze zijn niet heel hoog, maar wel waterdicht en gemakkelijk aan te trekken.
https://www.decathlon.nl/p/warme-waterd ... MkQAvD_BwE



Wel handig, maar ik denk dat hogere laarzen dan warmer zouden zijn! Ik ben ook wel zo een persoon die kerstsokken aandoet... dat is bij kortere laarzen erg opvallend denk ik :')
wel een goed idee, staat op het 'misschien' lijstje haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:59 



 
Profiel   

Of je nou rijsokken boven je schoenen aan hebt of kerstsokken, ik zie het probleem niet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 22:44 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
snorkel1986 schreef
Nee maar vermoed dat ze gewoon passen gezien ze niet aansluitend zijn


ja oke, bedankt. Dat wordt hem helaas niet omdat ik nog voorzichtig wil doen met het aan en uit trekken, maar alsnog bedankt! :)


In die laarzen die je in de OP zet zit wel klitteband, maar die laars gaat niet aan de zijkant compleet open. Het word gewoon wat wijder. Dan kan je misschien beter naar een rits kijken die wel de hele zijkant openritst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 12:35 



 
Profiel   

ik heb er van scapino 39,95 euro en lekker warm
bestand tegen diepe modderpoelen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 12:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen