Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Smartwatch & Hartslagmeter paard

 
Profiel   

Lijkt me zó super gaaf om meer te verdiepen in het trainen met een hartslagmeter tijdens paardrijden.

Op dit moment heb ik een een smartwatch onder de 70 euro van amazfit. Heb veel lol van dit ding. Met name de stappenteller, hartslagmeter en de slaap analyse gebruik ik elke dag. Overigens kan ik niet goed tegen het horloge bandje. Krijg daar uitslag van.

Wil daarom wel investeren in een wat duurder/kwalitatief beter horloge én een hartslagmeter voor het paard.

Tijdens mijn oriëntatie ben ik redelijk de weg kwijt geraakt. Volop keus in smartwatches, maar qua paardenhartslagmeters niet echt volgens mij. Beetje keuze stress :+

Nu heb ik dit setje op het oog:
[ img ]
[ img ]

Polar Vantage M2
En een polar Equine Belt H10

Omstandigheden waar ik het wel gebruiken:
- dressuur in binnenbak
- veel buitenritten onder zadel
- menlessen
- longeren

Zelf wil ik ook graag afstanden, aantal stappen, slaap en gezondheid analyses etc. Ik hoef niet met de telefoon te bellen, berichten te ontvangen of muziek te luisteren.

Is bovenstaande set passend?
Wat hebben jullie? Wat zijn jullie ervaringen?
Nog tips? Suggesties?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:17 



 
Profiel   

Gaat al lekker… verkeerde plek op forum gepost…

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:19 



 
Profiel   

Ik heb een simpele m400 met harstalgmeter. Het werkt prima, maar met longeren en mennen zou ik me afvragen of de verbinding stabiel is. Meen dat die volgens bluetooth verloopt en betwijfel of de reikwijdte groot genoeg is. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Misschien kan ik longeren morgen wel eens testen. Mennen doe ik helaas niet. Fietsen lukt iig wel qua afstand, horloge links en paard rechts of achter.

In de endurance wordt veel hiermee gewerkt, dus wellicht kan je via een fb groep of subfora op bokt daar wel antwoorden vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:22 



 
Profiel   

De afstand zou wel eens een dingetje kunnen zijn inderdaad Caily.

Als het met longeren lukt, lukt het vast ook met mennen. Dan zit je er dichter bij dan met longeren. Als je het zou willen testen een deze dagen: ben heel benieuwd!

Hoe ziet jouw hartslagmeter voor paard eruit? Ook zo’n band die helemaal om het paard gaat?

Goede tip wat betreft endurance fora etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:26 



 
Profiel   

Die band had een oud stalgenootje en werkte erg fijn. Omdat ik voornamelijk amateur ben heb ik gekozen voor tweedehands. Die van mij ziet er iets anders uit, maar werkt volledig hetzelfde. Ik zal eens kijken of het lukt morgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:29 



 
Profiel   

VSW -> RUI

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 12:36 



 
Profiel   

Hier ook de m400 2de hands via marktplaats. Batterij gaat niet heel lang mee maar ik hoef mij niet druk te maken over krassen of viezigheid omdat ik nog geen 40 euro heb betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:28 



 
Profiel   

Ik heb een Garmin horloge met bijbehorende hartslagsensor en een setje elektrodes voor het paard van V-max (https://www.goedhard.nl/nl/voor-het-paa ... 4-20000009 )

Ik gebruik de hartslagmeter tijdens trainingen voor endurance en tijdens wedstrijden.
Aangezien ik nu al een tijdje niet fanatiek train, heb ik m al een tijdje niet gebruikt.

Longeren doe ik er niet mee, geeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Ik kijk vnl naar hoe snel de hartslag zakt na een stuk galop of draf, dus het herstel.
Wat de hartslag tijdens een bepaalde constante gang is, vind ik minder interessant.

Wat wel grappig was om te zien was hoe mijn paard op de kamelen naast de oprit van stal reageert.
Hij vindt die echt enorm stom.
Keer met hartslagmeter om erlangs.
Voor we het pad op gaan was de hartslag 85, richting kamelen 135, zodra we er voorbij waren, 85.
Op de terugweg precies hetzelfde, hij was al een hele tijd 85 tijdens het uitstappen, schiet naar de 135 en zodra we 1 m voorbij de wei van de kamelen zijn zakt die weer naar 85 _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 20:31 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een relaxte gedachte Anton, want nieuw is het allemaal wel erg prijzig.

Marije, wat grappig dat je die reactie via de hartslagmeter zo duidelijk kunt zien! Wat laat ze op dat moment qua gedrag zien?

Kende jou systeem nog niet (V Max) zal me erin verdiepen!

Dankjewel voor jullie reacties.
Wou het als kadootje voor kerst aanschaffen maar ben er nog steeds niet uit, dus ik snuffelen en oriënteer nog flink verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 23:08 



 
Profiel   

Ik heb ook de m400 en losse elektrodes. Ik gebruikte het wel met longeren en had nooit het probleem dat de bluetooth niet ver genoeg kon. Wel had ik veel moeite om de elektrodes op de plek te houden. Met echogel werkte dat het beste, maar het bleef bloedirritant hoe vaak dat los ging.
Heb zo’n band ook wel gebruikt, maar ook daarbij bleef de verbinding niet goed.

Het horloge vond ik lomp groot en voor mij met te weinig mogelijkheden (achteraf). Heb nu een applewatch en dat bevalt veel beter.

De polar gebruik ik nu niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 08:57 



 
Profiel   

Hij wil er niet graag langs, wil of omdraaien of keihard erlangs rennen, als het aan hem ligt. Ik vond altijd datie zich niet zo aan moest stellen.
Maar nadat het met blijven oefenen niet beter werd en ik dus de hartslag zie stijgen zodra ik richting oprit rijd, weet ik nu dat hij ze echt echt echt heel stom vindt.
Nu rijd ik meestal aan de andere kant ons erf af en een klein stukje om naar het bos, dan beginnen we veel relaxter aan onze bosrit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 09:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen