Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Warme modderproof laarzen, welke?

 
Profiel   

Dorus schreef
c_alsemgeest schreef
Ik heb deze... top laarzen.

Edit:
Link erbij is handig :')
https://www.drunensruiterhuis.nl/outdoo ... oUvD_BwE#3

Zijn deze echt waterdicht tot ruim boven de enkel? En hoeveel marge zit er in de veters? Ik heb best forse kuiten.
Ze ogen ideaal voor het speuren in de polder. Daar kan het water in deze tijd best hoog zijn, maar rubberen laarzen geven mij niet voldoende steun aan de enkel.


Ik heb deze nu een paar weken en werken goed tot nu toe in plus 5 en regen (ga dan wel niet diepe plassen in) en ook met min 12 en diepe sneeuw geen koude voeten of lekken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 13:38 



 
Profiel   

Ik zat laatst tot mijn kuit vast in de modder in de paddock :') en ook toen nog droge voeten.
Ik doe ze wel altijd goed sprayen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 13:56 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ik heb deze... top laarzen.

Edit:
Link erbij is handig :')
https://www.drunensruiterhuis.nl/outdoo ... oUvD_BwE#3

die zijn mooi, veels te zonde om mee door de modder te banjeren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 14:14 



 
Profiel   

Ik zweer echt bij mijn outdoorlaarzen van Zoo Adventure :j zijn wel wat duurder maar het dubbel en dwars waard. Je hebt ze gevoerd en niet gevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 14:49 



 
Profiel   

Je kan er niet met rijden, maar ik vind laarzen van blackfox wel heel leuk om mee door de modder te gaan en zijn voordelig van prijs

https://www.detuinwinkelonline.nl/tuin- ... ox-laarzen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 14:53 



 
Profiel   

Ben ik de enige met Zoo laarzen die het profiel zo belabberd vindt? Glij alle kanten op als ik door een beetje modderig gebied loop...


Laatst bijgewerkt door tanec_meisje op 17-12-21 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 14:54 



 
Profiel   

Die laarzen waar elke boer op loopt haha. Ik heb ze nu ook. Waterdicht en altijd warme voeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 15:03 



 
Profiel   

tanec_meisje schreef
Ben ik de enige met Zoo laarzen die het profiel zo belabberd vindt? Glij alle kanten op als ik door een beetje modderig gebied loop...


Dat heb ik ook, vind ze erg glad. En ook laat de rand bij de zool snel los en dan zijn ze niet meer waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 15:37 



 
Profiel   

Mdrf schreef
tanec_meisje schreef
Ben ik de enige met Zoo laarzen die het profiel zo belabberd vindt? Glij alle kanten op als ik door een beetje modderig gebied loop...


Dat heb ik ook, vind ze erg glad. En ook laat de rand bij de zool snel los en dan zijn ze niet meer waterdicht.


Doe je ze wel uit met zo’n laarzenknecht? Daardoor blijft de zool langer goed. Ik heb ze nu al 1,5 jaar en inprinciepe elke dag aan. Behalve in de zomer dan, en nog niks beschadigd/los en volledig waterdicht.
Profiel is inderdaad wel minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 16:00 



 
Profiel   

de zool laat los bij de bal van de voet, niet achterop. Dus daar heeft een laarzenknecht geen invloed op. Gebruik ze nu voor "net" in de winter, maar bij de paarden vind ik ze echt niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 16:02 



 
Profiel   

Ik heb ook Zoo Adventures gehad maar ik vond de pasvorm zo afschuwelijk. Het bloed stond elke keer in mijn laarzen vanwege de blaren (je hak/hiel gaat op en neer, de laars beweegt niet mee). Wat een drama. En ja, echt getracht goed in te lopen maar na de 5e keer bloedende hielen heb ik het opgegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 16:07 



 
Profiel   

Inlopen tot bloedends toe lijkt me eigenlijk niet de bedoeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 16:15 



 
Profiel   

Ik heb gevoerde jachtlaarzen van de decathlon die ik erg fijn vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 16:26 



 
Profiel   

FrNo schreef
Inlopen tot bloedends toe lijkt me eigenlijk niet de bedoeling.

Maar voor €250,— wil je best een beetje je best doen.
Ze zijn echt goddelijk warm en zacht (ik had de winter editie gekocht) maar had er niet op gerekend dat ze ‘ruk’ lopen.
Ik vrees dat het aan mijn bouw ligt/lag want verschillende reviews gaven aan dat ze als slofjes lopen. Ik vond het draken van laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 20:45 



 
Profiel   

Ik heb ze meteen vanaf dag 1 de hele tijd aan gehad. Nergens last van gehad en zaten meteen heerlijk. Heb daarna wel nog de ongevoerde versie besteld en die vond ik wel minder zitten moet ik zeggen. Misschien is er door het gevoerde toch een beetje een afwijking aan de maat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:31 



 
Profiel   

Ik ben heel blij met mijn Muckboots. Warm en ze lopen heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 23:05 



 
Profiel   

De Muck Boot Colt Ryder. Wel stijf, maar je kunt er ook redelijk goed mee rijden. Warm en 100 % waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 00:56 



 
Profiel   

Mijn ZOO laarzen zitten heerlijk en zijn waterdicht maar ik loop er veel mee, ook over bv een antislip vloer en ze zijn onder helemaal glad gelopen. Laatst moest ik in een modderig wortelveld lopen en het was me een show.

Nu aan het kijken voor muckboots maar is nog niet makkelijk. Zo wil ik geen zwart of grijs en eigenlijk maar halfhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 05:54 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
c_alsemgeest schreef
Ik heb deze... top laarzen.

Edit:
Link erbij is handig :')
https://www.drunensruiterhuis.nl/outdoo ... oUvD_BwE#3

die zijn mooi, veels te zonde om mee door de modder te banjeren :D


Je spoelt ze af en ze zijn weer schoon :j ik heb de lage variant. Echt warm, en droge voetjes. Heb ook muck boots, wel droge voeten. Maar niet warm. En dunlop ook ooit gekocht maar die vind ik echt niet lekker zitten. En na een tijdje toch koude voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 07:58 



 
Profiel   

Misschien van engelbert straus?
Zijn beetje replica van muck boots met iets vriendelijkere prijs. En iedereen die ik ken is mega tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 08:17 



 
Profiel   

Muck boots, maar wel het juiste model kiezen: eentje met arctic in de naam. Die kan volgens hun tot -30, ik heb ze tot -18 getest en had nog warme voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 08:22 



 
Profiel   

callippo schreef
Muck boots, maar wel het juiste model kiezen: eentje met arctic in de naam. Die kan volgens hun tot -30, ik heb ze tot -18 getest en had nog warme voeten.

Bedankt voor de tip


Gaan muck boots lang mee? Voor een of twee seizoenen vind ik ze te duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 08:50 



 
Profiel   

Muck boots liep ik altijd erg snel stuk. Heb er nooit meer dan 2 winters mee gedaan.
M'n collega's trouwens ook niet.

Ik heb nu deze nep Mucks van ±€35, bevallen me tot nu toe goed. Wel een maat groter nemen en niet geschikt voor brede kuit en hoge wreef.

https://www.agradi.nl/covalliero-laarze ... art-41.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 09:38 



 
Profiel   

FrNo schreef
Gaan muck boots lang mee? Voor een of twee seizoenen vind ik ze te duur.

Mijn eerste paar heb ik 4 jaar gebruikt en toen in goede staat aan een vriendin gegeven omdat ik toch een lichter model wilde.

Nu het 2 jaar met mijn arctic weekend en zie nog geen slijtage.

Maar heb inderdaad ook gehoord dat ze op de knik bij de teen kunnen scheuren. Afspoelen na stalwerk (ivm ammoniak) en niet in de zon zetten helpt om het rubber goed te houden.
Ik heb nog geen andere laars gevonden die zo warm houdt én lekker loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:19 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ik heb deze... top laarzen.

Edit:
Link erbij is handig :')
https://www.drunensruiterhuis.nl/outdoo ... oUvD_BwE#3


Deze heb ik ook. Ik ben er zooo blij mee. Ik heb alleen de lichtere bruine variant.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen