Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Warme modderproof laarzen, welke?

 
Profiel   

Momenteel loop ik rond op Greenwich laarzen, maar helaas na een jaar gebruik zijn deze niet meer waterdicht. Ook heb ik ze flink uitgelopen waardoor ze ook nog eens makkelijk in de modder blijven steken.

Laat het nu zo zijn dat mijn paard sinds de zomer op een 24/7 buiten stukje staat, we hier zelf mesten en je op sommige stukjes flink in de modder weg zakt..

Nu ben ik opzoek naar de ideale laarzen waar je langere tijd op kan lopen, waterdicht, modderproof, warm (om wintertenen te voorkomen), stevig en het liefst met uitneembare zool zodat mijn eigen zolen er in kunnen.
Er mee kunnen rijden hoeft niet, maar het zou wel een pluspunt zijn als het wel kan.

Het liefst in een normale prijsklasse, zeker als er niet mee gereden kan worden.

Wie heeft DE tip. Waar lopen jullie op in deze modderbende?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:15 



 
Profiel   

Goede Dunlop laarzen? misschien niet de mooiste maar wel duurzaam en functioneel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:28 



 
Profiel   

Ik lees even mee.
al heb ik de moeilijkheid dat er ook nog een zooltje in moet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 11:46 



 
Profiel   

Ja, die zoek ik ook. Ik volg. Ik twijfelde al om een topic erover te openen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 12:04 



 
Profiel   

Ik had de dunlop laarzen van de welkoop met voering die mijn voeten warm en comfortabel hebben gehouden de laatste twee jaar. Helaas toch met een scheur uit de berging gekomen. Nu heb ik even, tijdelijk misschien, laarzen bij de Decathlon vandaan en voor die 15,- ben ik niet ontevreden. De waterdichte voet is alleen niet heel hoog, hoe diep is de modder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 12:09 



 
Profiel   

Dublop blizzard. Kosten weinig en zijn warm en waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 12:16 



 
Profiel   

Ik koop altijd van die leren werklaarzen. Zijn gevoerd, waterdicht en je kan er mee in stroom staan haha. Hebben ook een dikke zool en daardoor vind ik ze heel comfortabel lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 13:31 



 
Profiel   

Werklaarzsn!

Hier altijd koude voeten. Heb nu deze. Kunnen tot -20 en ze staan buiten maar voeten erin en het is warm. Goed waterdicht. Spuit ze elke x af. En wat ik zelf ook fijn vind is dat ie van boven dicht kan zodat er niks in kan gaan.
En elke dag in de modder dus.

https://www.engelbert-strauss.nl/veilig ... 4-490.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 13:35 



 
Profiel   

Ik liep voorheen op werklaarzen met stalen neus, helaas waren die na bijna 10 jaar gewoon helemaal op :') Dus ik heb een tijdje geleden muck boots gekocht (in de aanbieding), ben ik ook heel blij mee. Nog geen enkele keer koude voeten gehad (gaan tot -40 graden). Ik heb het model met grove zool genomen dus kan er heel goed mee door moddergedeeltes/gladde oppervlaktes lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 13:42 



 
Profiel   

Mijn muckboots zijn súper warm :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 13:45 



 
Profiel   

Ik heb nu van zo'n soort Uggs van HKM zijn ze, maar dan voor op stal. Normaal overal ijskoude poten in maar in deze heb ik met een dunne sok aan nog heerlijk warme voetjes, echt ik hou van die dingen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 14:30 



 
Profiel   

De dunlopps zijn fijn, maar gaan hier idd maar 1 winter mee omdat er dan een scheur op de bal van de voet zit. Al het zoveelste paar.

De waterdichte hkm laarsjes heb ik ook.
Maar toen ik lang nat gras liep had ik toch een heel klein beetje natte tenen.
Maar voor even in gazon of een waterplas prima.

Ik heb nu al voor het tweede jaar winter/sneeuw laarzen van de Cranenbroek, waterdicht blijven ze goed, maar absoluut niet warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 15:17 



 
Profiel   

Leren outdoor laarzen, goed invetten :D

Heb zowel NAM laarzen (leren veiligheidslaarzen) als gewone outdoor laarzen. Met beiden droge voeten, zelfs met werken in het bos in de bagger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 15:26 



 
Profiel   

Mijn ZOO laarzen blijven waterdicht als ik ze goed onderhoud. En ik loop momenteel echt in modder met water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 15:27 



 
Profiel   

RianneH schreef
Ik had de dunlop laarzen van de welkoop met voering die mijn voeten warm en comfortabel hebben gehouden de laatste twee jaar. Helaas toch met een scheur uit de berging gekomen. Nu heb ik even, tijdelijk misschien, laarzen bij de Decathlon vandaan en voor die 15,- ben ik niet ontevreden. De waterdichte voet is alleen niet heel hoog, hoe diep is de modder?


Ik heb hele slechte ervaringen met dunlop laarzen. De voering kwam mee om hoog bij de hak. 1x al in de eerste week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:06 



 
Profiel   

Ik heb werk laarzen (bij proforto gekocht) en die bevallen echt goed. Paarden aan huis dus heb ze dagelijks urenlang aan en ben er echt blij mee. Stevig en warm en lopen goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:08 



 
Profiel   

[RUI] Raden jullie deze laars aan?

misschien staan er wat tips in mijn laatst geopende topic? Veel goede opties daar! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:19 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Ik heb nu van zo'n soort Uggs van HKM zijn ze, maar dan voor op stal. Normaal overal ijskoude poten in maar in deze heb ik met een dunne sok aan nog heerlijk warme voetjes, echt ik hou van die dingen :')


@tarzan, moet je ze inlopen of blijft t model hetzelfde? Ik heb deze op aanraden gekocht en moest ze eerst al omruilen omdat de 38 ( veel ) te groot was en ik kreeg gisteren de 37 binnen ( die ik eigk iets te klein vind maar mn hiel glipt nog steeds tijdens het lopen ) maar ik vind ze zo stug. Wordt dat minder na verloop van tijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:22 



 
Profiel   

Ik heb deze... top laarzen.

Edit:
Link erbij is handig :')
https://www.drunensruiterhuis.nl/outdoo ... oUvD_BwE#3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:22 



 
Profiel   

Ik heb gevoerde waterdichte laarzen van sixton. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:32 



 
Profiel   

Allerlei merken heb ik geprobeerd naar altijd weer koude voeten zeker op het hondenveld met veel staan en de kou.
Nu als test een paar muckboots gekocht en ik ben fan wat zitten ze heerlijk en m'n voeten waren nog nooit zo lekker warm zelfs met vries kou heb ik heerlijke warme tenen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 19:35 



 
Profiel   

Ik heb al zoo boots. Ze slijten wel snel bij echt zwaar gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 20:14 



 
Profiel   

De mijne zijn gewoon van de Decathlon, bevallen prima voor de prijs. Moet misschien iets vaker vervangen worden maar blijven prima waterdicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 13:13 



 
Profiel   

De thermolaarzen van Bisgaard.
Zijn in feite gewoon regenlaarzen maar dan met wol gevoerd. Ze zijn echt heerlijk warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 13:16 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ik heb deze... top laarzen.

Edit:
Link erbij is handig :')
https://www.drunensruiterhuis.nl/outdoo ... oUvD_BwE#3

Zijn deze echt waterdicht tot ruim boven de enkel? En hoeveel marge zit er in de veters? Ik heb best forse kuiten.
Ze ogen ideaal voor het speuren in de polder. Daar kan het water in deze tijd best hoog zijn, maar rubberen laarzen geven mij niet voldoende steun aan de enkel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen