Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Problemen bij samshield?

 
Profiel   

Hoi!
10 augustus heb ik bij een winkel hier in de buurt een samshield samengesteld. Niet teveel speciaals, een vrij simpel model.
Ze hebben toen aangegeven dat de levertijd wat langer is ivm vakantie bij samshield zelf.
Goed geen enkel probleem, ze zeiden dat ik hem midden september kon verwachten.
We zijn december en nog steeds is ie er niet. Ik heb er zelf al enkele keren achteraan gebeld en iedere keer wordt ik afgewimpeld met ‘we weten het zelf ook niet, we verwachten hem zeker volgende week’
Nou dateert mijn laatste telefoontje van begin november en heb sindsdien ook niks meer gehoord.
Ik heb een behoorlijke aanbetaling gedaan en heb nu dus én geen geld en geen helm… :(
Ik ben het wachten ondertussen wel echt meer dan zat.
Meer mensen deze ervaring? Wat zijn mijn rechten?
Mijn aanbetaling terugstorten en de bestelling annuleren wouden ze niet doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 15:11 



 
Profiel   

Is het een betrouwbare winkel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 15:51 



 
Profiel   

Een mailtje aan Samshield sturen met een kopie van je aankoop bon en van je aanbetaling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 16:15 



 
Profiel   

Matheno schreef
Is het een betrouwbare winkel?

Hij is vrij bekend, heeft ook een instagram pagina.
Ik vind het een jammere zaak dat ik er steeds maar weer achteraan moet bellen.
Nav mijn berichtje deze middag nog maar eens een belletje gedaan en wederom hetzelfde verhaal, volgende week zou hij er écht moeten zijn.
rien10 schreef
Een mailtje aan Samshield sturen met een kopie van je aankoop bon en van je aanbetaling?

Ik heb volgens mij niet echt een bon meegekregen, heb alleen iets getekend in de winkel zelf.
Heb verder ook geen mailtje gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 21:33 



 
Profiel   

Ik heb begin september via divoza een samshield van de limited edition collectie besteld en kreeg half oktober pas bericht dat deze niet leverbaar was bij samshield, toen zelf een samengesteld en deze zou eind november geleverd worden, hier tot op heden ook nog niks ontvangen & ook de volledige cap al aanbetaald..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:16 



 
Profiel   

Ik zou wel even goed er achteraan gaan bij de winkel waar je hem hebt besteld.

Maar neem van mij aan, en ik werk in een ruitersportzaak, dat sommige leveranciers echt drama zijn qua communicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:47 



 
Profiel   

Annenas schreef
Ik heb begin september via divoza een samshield van de limited edition collectie besteld en kreeg half oktober pas bericht dat deze niet leverbaar was bij samshield, toen zelf een samengesteld en deze zou eind november geleverd worden, hier tot op heden ook nog niks ontvangen & ook de volledige cap al aanbetaald..

Pff jij ook al…
Ik stel de slechte communicatie gewoon echt niet op prijs…
Hoe moeilijk kan het nou zijn voor even te bellen dar ie later komt.
Esaqar schreef
Ik zou wel even goed er achteraan gaan bij de winkel waar je hem hebt besteld.

Maar neem van mij aan, en ik werk in een ruitersportzaak, dat sommige leveranciers echt drama zijn qua communicatie.

Dat geloof ik ook wel, maar als de levertijden zo achterlijk lang zijn zou het mijn inziens wel mogelijk moeten zijn een bestelling te annuleren.
Dat ging dus volgens hen niet.
Het gaat hier om een paar honderd euro dus het is echt wel zuur… :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 23:33 



 
Profiel   

Dat je niet kan annuleren vind ik inderdaad wat gek >;) . Heb tijd voor een motorzaak gewerkt waar kleding en bescherming etc. vaak nog veel duurder is dan paardenspullen. Ook toen hadden we soms klanten die een bestelling plaatsen en reeds betalen, en er vervolgens van de leverancier uit geen duidelijkheid komt omtrent levertermijn en of het überhaupt wel geleverd zou worden.
In dat geval boden we de klant ALTIJD aan dat het mogelijk is de bestelling te annuleren en het geld terug te krijgen. Is dat zuur voor de winkel? Ja.
Maar imo is het nog veel zuurder voor de klant die zoveel geld neerlegt voor een product en vervolgens steeds uitstel van levering krijgt := .

Jammer van de winkel dat ze hier niet aan willen meewerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 00:52 



 
Profiel   

Aangezien het een speciale bestelling bij samshield zelf is kunnen/willen ze dit niet annuleren inderdaad…
Zelf heb ik gezien dat bij andere webshops de cap wel gewoon voorradig is dus zo speciaal is mijn bestelling imo niet :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 13:56 



 
Profiel   

Je kan de koop wel ontbinden wegens niet nakomen levering.

Je stuurt een mailtje met hoe de bestelling is verlopen (en hoelang je al wacht).
Je geeft aan dat dit veel te lang heeft geduurd, je ze al lang genoeg uitstel hebt gegeven en dat zij in gebreken zijn gebleven (de levering van de cap) en dat je daarom de koop per direct ontbind en je je aanbetaling binnen 5werkdagen terug wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 14:14 



 
Profiel   

jadeken schreef
Aangezien het een speciale bestelling bij samshield zelf is kunnen/willen ze dit niet annuleren inderdaad…
Zelf heb ik gezien dat bij andere webshops de cap wel gewoon voorradig is dus zo speciaal is mijn bestelling imo niet :(

Nee een cap wordt speciaal voor jou besteld, dan kan je meestal de koop niet ontbinden.
Bij een webshop had je de cap niet kunnen passen. Had je geen advies gekregen wat voor jou het mooiste is, wat een goede combinatie is en wat er op de configurator anders uitzien als in het echt.
Dat krijg je in een winkel wel en dan is het het wachten waard toch?

Ik zou gewoon even wachten. Meestal ligt zoiets aan de leverancier. Voor kerst hebben ze het heel druk en proberen ze nog zoveel mogelijk te leveren.

Ik ben het wel met je eens dat de levertijd lang is. Bij ons is alles tot eind september geleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 19:23 



 
Profiel   

Ik wacht ook al vanaf september op een cap. Van Uvex, met een speciaal alarmsysteem dat in werking treed als je valt.

Ze zeiden levertijd 2 weken. Maar het wordt ergens in januari. Schijnt dat die alarmsensor leverproblemen geeft.

Ik wacht geduldig af :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 19:49 



 
Profiel   

Esaqar schreef
Nee een cap wordt speciaal voor jou besteld, dan kan je meestal de koop niet ontbinden.

Jawel hoor.
Als een verkoper niet binnen een normaal termijn kan leveren kun je zeker weten de koop ontbinden.

Je kan niet zomaar annuleren en als je hem binnen hebt niet zomaar zeggen.. ach ik hoef hem niet meer.
Maar het is echt niet zo dat ze dan maar een jaar over leveren kunnen doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 19:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen