Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rijbroeken voor de lange amazone

 
Profiel   

En dan bedoel ik die lange amazone die voor gewone broeken ook minimaal lengtemaat 36 heeft.

Echt bespaar me de moeite... Als je zelf lengtemaat 32 hebt hoef je niet te denken dat een broek 'echt heel lang' valt. Dat is gewoon niet zo. Hoe vaak ik dat al heb moeten bewijzen is gewoon gênant.

Oke, ik zie er ook niet zo lang uit als ik toch echt wel ben. Maar mijn bovenlichaam compenseert mijn lange benen en ik kan dus aan de bovenkant gewoon overal terecht.

Mijn probleemzone zit in mijn bovenbenen, die zijn relatief stevig. Normale mensen hebben daarnaast iets kortere bovenbenen waardoor bij mij de knie veel hoger valt en dus op het wat stevigere bovenbeen.

Zo ook mijn Anky rijbroek en door het constante hijsen heb ik nu weer een naad kapot.
Merk zit wel gruwelijk lekker.

Maar als ik straks weer naar de ruitersport zaak toe kan wil ik graag gericht zoeken en passen. Want de eeuwige teleurstelling ben ik wel klaar mee...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 22:31 



 
Profiel   

Jooooeee meldt zich!

Ik ben ook één en al pootjes :D herken het heel erg haha. Lengtemaat 36, binnenbeenlengte 99cm :D dat is dik 20/30cm langer dan veel gewone broekjes. Ben benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 22:47 



 
Profiel   

Ik heb ook lengtemaat 36 broeken. Bij mij valt de horka jubilee rijlegging mooi lang. En verder lees ik graag mee voor meer tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 23:15 



 
Profiel   

Hebben jullie de Montar rijbroeken al eens gepast? Die zijn vrij lang.

Wel een maatje groter dan gebruikelijk passen want ze vallen klein. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 23:34 



 
Profiel   

Al gepast maar vond ze erg goedkoop voelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 23:35 



 
Profiel   

Heb er verschillende van montar. Maar de naden in het kruis in de broeken zijn dusdanig dik dat ik me stukrijd.

Heb nu een covalliero rijlegging die weliswaar niet lang genoeg is (zoals je zou willen), maar voor mij acceptabel qua lengte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 23:47 



 
Profiel   

Ik heb hetzelfde probleem en inderdaad de horka jubilee is 1 Vd weinige broeken (rij leggings) die normaal vallen bij mij!
Ook gunstig is dat ze lekker geprijsd zijn.

Sommige broeken van montar vallen ook lang, heb er heel lang met 1 kunnen doen, maar uiteindelijk sleet het zitvlak, waarbij ik een gat in m’n kont kreeg :Y)

Recent nog eens gekeken naar montar en toen geen lange versie kunnen vinden helaas. Dus ik zweer nu bij die horka jubilee rijlegging.

Ik heb ook lengte maat 36 en veel te lange benen. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 00:00 



 
Profiel   

Even voor de helderheid: Zijn de lange maten (dus bijv maat 72 ipv 36) ook te kort of alleen de gewone maten?
Als ik me niet vergis kun je bij Kieffer Pikeur bijna alles naar wens laten bestellen, wellicht is dan een optie.


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 30-12-21 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 00:22 



 
Profiel   

Ja die zijn meestal ook gewoon te kort. Wel beter maar alsnog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 00:24 



 
Profiel   

Oh, ik schreef kieffer, ik bedoelde Pikeur natuurlijk 8)7

De lange maat van Equiline wil nog wel eens echt lang uitvallen. Ik heb er 1 die bijna aan mijn hak komt.
Het is echter wel al een wat oudere broek.

Soms zitten echter de kniestukken niet goed bij de lange broeken, dat is wel iets om op te letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 00:27 



 
Profiel   

Lengtemaat 38 meldt zich!
Ik ben goed geslaagd bij Kramer, en verwacht deze week nog een bestelling!
Het is inderdaad een drama. "Ja maar je draagt toch laarzen/lange sokken" oké, maar dan zit mijn knie dus waar een kuit hoort en dat zit dus niet goed -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 00:57 



 
Profiel   

Lengtemaat 36-38 en draag HV Polo Luba of Horka Jubilee, HV Polo heeft lengtematen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 02:47 



 
Profiel   

Ik draag alleen nog maar mannenbroeken. Die hebben extra lengte Ik heb ook nog een hele grote maat helaas, dus extra lastig. Ik heb 1 broek van Rider Pro die is zelfs te lang en sla ik een stukje om

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 07:33 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Even voor de helderheid: Zijn de lange maten (dus bijv maat 72 ipv 36) ook te kort of alleen de gewone maten?
Als ik me niet vergis kun je bij Kieffer Pikeur bijna alles naar wens laten bestellen, wellicht is dan een optie.


Nog nooit Pikeur geprobeerd moet ik eerlijk zeggen. Maar Eurostar in een lengtemaat is net zo kort als een gewone Anky maat.
Lengtematen werken wel met bovenlichaam als het gaat om niet Nederlandse merken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 07:36 



 
Profiel   

Pikeur lengtemaat is ook korter dan andere broeken.

Ik heb met net zulke benen inderdaad een paar rijbroeken van Montar. Laatste keer passen leken ze korter, jammer. Zag de Horka hierboven, die ken ik nog niet en ga ik proberen, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 08:10 



 
Profiel   

De lengtematen van Pikeur en Cavallo.
Flexars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 08:23 



 
Profiel   

Ik ben 1.83m lengtemaat 36 en draag ook alleen maar pikeur en kentucky ribbroeken met lengtematen.
Pikeur candela in maat 80 passen mij wel goed! Broekmaat W29L36 in Levi’s

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 08:28 



 
Profiel   

De candela heb ik ook :j wel echt een stokoude broek.
En van hv polo een legging maar die wil ik enkel bij warm weer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:14 



 
Profiel   

future_vet schreef
Ik ben 1.83m lengtemaat 36 en draag ook alleen maar pikeur en kentucky ribbroeken met lengtematen.
Pikeur candela in maat 80 passen mij wel goed! Broekmaat W29L36 in Levi’s


Heeft Levi's alle modellen in die maten? Want ik kan ze nooit ergens vinden...

Heel offtopic natuurlijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:28 



 
Profiel   

Ik lees even mee! Ook hier een drama met rijbroeken, alles is te kort. Met uitschieter de kipwarm rijbroek van de decathlon, deze stopte al net onder de knie :')
De lengtemaat van ej was ook nog veel tekort helaas. Wel heb ik een la valencio rijbroek gehad welke echt enorm lang was, helaas kan ik het type niet meer terug vinden. Ik heb nu een rijlegging van Harry's horse volgens mij, deze is net lang genoeg (maar zakt dan na een uur dragen wel weer van mijn kont :roll: ) De horka legging kende ik nog niet, is deze een beetje dik qua stof of schijnt deze door?

Janine1990 schreef
future_vet schreef
Ik ben 1.83m lengtemaat 36 en draag ook alleen maar pikeur en kentucky ribbroeken met lengtematen.
Pikeur candela in maat 80 passen mij wel goed! Broekmaat W29L36 in Levi’s


Heeft Levi's alle modellen in die maten? Want ik kan ze nooit ergens vinden...

Heel offtopic natuurlijk :')


Nope.. Sterker nog, heel veel broeken zijn er niet eens meer in lengte 34 {:)-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 11:45 



 
Profiel   

Ik heb twee leggings: een hv polo en een HH en beide zijn mooi lang maar dat zijn echt niet mijn favoriete broeken.
Mijn oude pikeur zit lekker maar die is echt oud en heeft geen zakken op de zijkant of achterkant, heb graag mijn telefoon bij.

Heb een broek van kramer voor de winter, die zit heerlijk ook al is hij veel te kort maar ook geen zakken.

Dat is ook zo lastig: soms vind je broeken die wel lang zijn maar zitten ze niet zo lekker. Het lijkt me zo leuk om keuze te hebben haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 11:58 



 
Profiel   

Inderdaad bepaalde modellen van Horka, Montar en oudere modellen lengtemaat van Eurostar (model domino lengtemaat was écht flink lang :D, maar verkopen ze helaas niet meer). En ik heb een EJ huismerk rijlegging. Die is ook verrassend lang

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 11:59 



 
Profiel   

Inderdaad Montar, maar die vind ik niet consequent met de maatvoering.
Qua gewone spijkerbroeken heb ik nu LTB en Garcia, hebben fijne lengtematen. Vallen wel ruimer en langer vergeleken met Levi's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:12 



 
Profiel   

PS of Sweden valt gemiddeld lang. Hele fijne broeken met een mooie kwaliteit en nu in de aanbieding :D
Ik bestel gewoon bij PS of Sweden zelf en niet bij wederverkopers in NL.
https://www.psofsweden.com/en/sale-breeches

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:13 



 
Profiel   

Babootje schreef
PS of Sweden valt gemiddeld lang. Hele fijne broeken met een mooie kwaliteit en nu in de aanbieding :D
Ik bestel gewoon bij PS of Sweden zelf en niet bij wederverkopers in NL.
https://www.psofsweden.com/en/sale-breeches


Bij welke broek maat zie jij dat als gemiddeld lang?


muppetmayo schreef
Nope.. Sterker nog, heel veel broeken zijn er niet eens meer in lengte 34 {:)-:(


Only Tall en VERO MODA Tall zijn op zich prima. Die bestel ik dan ook gerust online vanwege de prijs.

Verder Mac, CMK/Blossom, Wonderjeans zijn veel verkochte merken bij de lange dames winkels in Nederland. Daar loop ik dan ook veel in!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen