Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rijbroeken voor de lange amazone

 
Profiel   

Babootje schreef
PS of Sweden valt gemiddeld lang. Hele fijne broeken met een mooie kwaliteit en nu in de aanbieding :D
Ik bestel gewoon bij PS of Sweden zelf en niet bij wederverkopers in NL.
https://www.psofsweden.com/en/sale-breeches


Als deze size chart klopt, dan is de binnenbeenlengte 69 cm. Kan dat kloppen? Dan zijn ze wel langer dan een hoop andere merken, en 2 cm korter dan Montar, volgens de Montar size chart.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:19 



 
Profiel   

Dat klopt wel volgens mij. Ze vallen langer dan de merken die ik hier normaal koop (Pikeur, imperial riding, eurostar). Echt ook een mooie kwaliteit. Montar ken ik niet (wel als merk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:28 



 
Profiel   

Ik zweer bij Eurostar lengtemaat 80, 84, 86, 88. Deze zijn toch vaak beduidend langer dan de lengtematen van bijv. pikeur.
Zelf ben ik 190cm en heb ook lengtemaat 36, 38 in jeans

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:51 



 
Profiel   

De leggings van setjesenz zijn ook langer

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:56 



 
Profiel   

Ik zie vaak donqui_equine promoten dat ze lange leggings hebben. Misschien is dat iets? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 13:34 



 
Profiel   

Maik79 schreef
Babootje schreef
PS of Sweden valt gemiddeld lang. Hele fijne broeken met een mooie kwaliteit en nu in de aanbieding :D
Ik bestel gewoon bij PS of Sweden zelf en niet bij wederverkopers in NL.
https://www.psofsweden.com/en/sale-breeches


Als deze size chart klopt, dan is de binnenbeenlengte 69 cm. Kan dat kloppen? Dan zijn ze wel langer dan een hoop andere merken, en 2 cm korter dan Montar, volgens de Montar size chart.


Ik meteen meetlint pakken... Binnenbeenlengte van kruis tot 10cm boven de enkels: 76cm

Kan me niet voorstellen dat die pasvorm overeen komt met mijn lijf eerlijk gezegd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 16:35 



 
Profiel   

Heb je wel eens geïnformeerd bij een kledingmaker in je omgeving of die iets op maat kan maken? Mijn moeder heeft voor mij wel eens ribbroeken gemaakt bedenk ik me net.

Zal vast niet goedkoop zijn, maar dat zijn rijbroeken uit de winkel ook niet. En patronen zijn wel online te vinden, die kan een kledingmaker dan vast passend op je maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 17:02 



 
Profiel   

NotNowNova schreef
Heb je wel eens geïnformeerd bij een kledingmaker in je omgeving of die iets op maat kan maken? Mijn moeder heeft voor mij wel eens ribbroeken gemaakt bedenk ik me net.

Zal vast niet goedkoop zijn, maar dat zijn rijbroeken uit de winkel ook niet. En patronen zijn wel online te vinden, die kan een kledingmaker dan vast passend op je maken.


Nee, ja normale broeken maar dat is wel even wat simpeler dan een rijbroek gezien de slijtage die ze aan moeten kunnen...

Maar daarbuiten wil ik me helemaal op basis van mijn lengte niet speciaal voelen. En op basis van dit topic lijkt me dat al helemaal niet nodig, ooit speelt er wel een merk in op lengte lijkt me, want zo te lezen ben ik niet de enige met dit probleem.

Had ik tien jaar geleden standaard vier broeken van hetzelfde merk en model voor casual kleding, heb ik nu minstens tien verschillende broeken van diverse merken.
Een kleine aanpassing wil ik best laten doen, daar ontkomt bijna niemand aan. Maar een hele broek bedank ik voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 17:08 



 
Profiel   

Farjen schreef
Ik zie vaak donqui_equine promoten dat ze lange leggings hebben. Misschien is dat iets? :)


Nooit voorbij zien komen, ga ik eens opzoeken!


De intussen veel genoemde Jubilee zal ik ook opzoeken, zeer benieuwd.
Montar hoorde ik laatst ook van een vriendin die niet heel klein is, maar daar was ik qua pasvorm nog niet heel erg over te spreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 17:11 



 
Profiel   

Ik ben iets minder lang dan jullie (1.74) maar met binnenbeen lengte 89 pas ik soms een 34 lengte maat maar vaak toch net te kort :'). Ik was op zoek naar een rommel paardenbroek, dus chill op stal maar ook om even een stukje te rijden. En kwam bij deze uit:

https://www.google.com/shopping/product ... rmr:1,cs:1

Geen siliconen of inzet stukken, wel lang genoeg. Ik kan ze zelfs over mijn stalschoenen trekken en dan komt ie nog over mijn enkels. Het is geen super trainingsbroek maar wel lekker om voor erbij te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 17:12 



 
Profiel   

Maik79 schreef
Babootje schreef
PS of Sweden valt gemiddeld lang. Hele fijne broeken met een mooie kwaliteit en nu in de aanbieding :D
Ik bestel gewoon bij PS of Sweden zelf en niet bij wederverkopers in NL.
https://www.psofsweden.com/en/sale-breeches


Als deze size chart klopt, dan is de binnenbeenlengte 69 cm. Kan dat kloppen? Dan zijn ze wel langer dan een hoop andere merken, en 2 cm korter dan Montar, volgens de Montar size chart.


Vind PS rijbroeken heel erg fijn en ze zijn inderdaad best lang, maar vraag me af of ze lang genoeg zijn voor de meeste dames hier. Ik ben 1.80 en heb bij normale broeken lengtemaat 34. Bij mij houdt de broek op bij het randje van mijn jodhpurs en zit de knie een paar cm hoger dan mijn eigen knie. Voor mij prima, ze zitten zo fijn dat ik inmiddels geen andere merken meer in mijn kast heb, maar als ‘extra lang’ zou ik ze niet aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 18:33 



 
Profiel   

Eurostar heeft lengtematen, dus maar 80 ipv maat 40 enzovoort. Heb je die al eens geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 19:13 



 
Profiel   

Anton90 schreef
Eurostar heeft lengtematen, dus maar 80 ipv maat 40 enzovoort. Heb je die al eens geprobeerd?



Uiteraard. Helaas zijn die vaak ook nog te kort -O- Eurostar is wel één van de langere, dat is wel waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 20:47 



 
Profiel   

Maik79 schreef
Anton90 schreef
Eurostar heeft lengtematen, dus maar 80 ipv maat 40 enzovoort. Heb je die al eens geprobeerd?



Uiteraard. Helaas zijn die vaak ook nog te kort -O- Eurostar is wel één van de langere, dat is wel waar.


Ohh sorry heb inderdaad overheen gelezen dat de Eurostar al langs was gekomen.
Heb je enig idee hoeveel cm je nodig hebt in de lengte(buitenkant)? En wat je taillemaat is in cm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:07 



 
Profiel   

NotNowNova schreef
Heb je wel eens geïnformeerd bij een kledingmaker in je omgeving of die iets op maat kan maken? Mijn moeder heeft voor mij wel eens ribbroeken gemaakt bedenk ik me net.

Zal vast niet goedkoop zijn, maar dat zijn rijbroeken uit de winkel ook niet. En patronen zijn wel online te vinden, die kan een kledingmaker dan vast passend op je maken.

Je hebt gewoon mensen die heel de dag rijbroeken maken, je moet ze alleen weten te vinden. :)

In brabant zit er eentje, haal ik al zo lang ik mij kan herinneren al mijn broeken.
Omdat er geen tussenhandel tussen zit is het juist helemaal niet zo duur.
Tenminste vergeleken met Pikeur enzo.
En je hebt een broek exact naar wens.

Helaas is deze meneer op leeftijd en gaat er binnenkort mee stoppen, of is ondertussen al gestopt, dus dan moet ik ook wat anders gaan proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:09 



 
Profiel   

Hier ook iemand met lange benen en vooral lange bovenbenen (lengte 36). Ik heb 1 jodphur rijbroek waar ik zelf de zoom onderin uitgehaald heb. Die is nu ongeveer lang genoeg. Ik rij western, dus de rest van mijn rijbroeken zijn jeans. Dus qua rijbroeken heb je niks aan mij..

Maar enigszins off-topic, ken je deze al? https://langedame.nl/ Zit in Groningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:46 



 
Profiel   

Maik79 schreef
Babootje schreef
PS of Sweden valt gemiddeld lang. Hele fijne broeken met een mooie kwaliteit en nu in de aanbieding :D
Ik bestel gewoon bij PS of Sweden zelf en niet bij wederverkopers in NL.
https://www.psofsweden.com/en/sale-breeches


Als deze size chart klopt, dan is de binnenbeenlengte 69 cm. Kan dat kloppen? Dan zijn ze wel langer dan een hoop andere merken, en 2 cm korter dan Montar, volgens de Montar size chart.


En dat is voor ons gewoon veel en veel te kort.

Voor gewone broeken heb ik een binnenbeenlengte van 97, dus voor Rijbroeken zal dat 85 zijn ergens denk ik.


Laatst bijgewerkt door poes op 30-12-21 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:50 



 
Profiel   

NotNowNova schreef
Heb je wel eens geïnformeerd bij een kledingmaker in je omgeving of die iets op maat kan maken? Mijn moeder heeft voor mij wel eens ribbroeken gemaakt bedenk ik me net.

Zal vast niet goedkoop zijn, maar dat zijn rijbroeken uit de winkel ook niet. En patronen zijn wel online te vinden, die kan een kledingmaker dan vast passend op je maken.



Orientoile kon je vroeger gewoon in de lengte bestellen die je wou. Vond het gewoon geen lekkere broeken. Geen idee of die nog bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 21:51 



 
Profiel   

Ik weet niet of deze al voorbijgekomen is, Horze Tara valt erg lang uit :)

Ik ben rond 188/190cm lang met bijbehorende beenlengte en deze komen exact tot een handbreedte boven mijn enkels, knieën vallen dan daadwerkelijk op de knieën zeg maar :D echt een feest na al die veel te korte broeken. De kwaliteit is alleen niet heel bijzonder maar wel beter dan wat ik verwachtte van een broek van €50.

Verder zweer ik bij B-vertigo en heb ook eentje van Ariat die verbazingwekkend lang is, ik zou de modelnamen moeten opzoeken maar sommige vallen lekker lang, andere wat minder maar iig comfortabel genoeg om te rijden wat al heel wat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:28 



 
Profiel   

Maik79 schreef
Babootje schreef
PS of Sweden valt gemiddeld lang. Hele fijne broeken met een mooie kwaliteit en nu in de aanbieding :D
Ik bestel gewoon bij PS of Sweden zelf en niet bij wederverkopers in NL.
https://www.psofsweden.com/en/sale-breeches


Als deze size chart klopt, dan is de binnenbeenlengte 69 cm. Kan dat kloppen? Dan zijn ze wel langer dan een hoop andere merken, en 2 cm korter dan Montar, volgens de Montar size chart.


poes schreef
En dat is voor ons gewoon veel en veel te kort.

Voor gewone broeken heb ik een binnenbeenlengte van 97, dus voor Rijbroeken zal dat 85 zijn ergens denk ik.


Houd je ook rekening met de rek in deze rijbroeken?
Made in our four-way-stretch material that offers a figure-hugging fit and optimal movability. Tonal mesh at the leg opening create compression and ensure the breeches' fit along the leg
Dat kan misschien best verschil maken tov andere broeken.
Een stalgenootje van modellenlengte zeg maar en eindeloze benen :+ zweert bij deze broeken. Geen idee wat precies haar beenlengte is overigens :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:46 



 
Profiel   

Ja rek scheelt wel en het hoeft echt niet tot helemaal op de enkel. Maar het probleem is dat het vaak niet lekker zit omdat het aan de heupen en knieën niet uitkomt zeg maar. Dat is lastig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:20 



 
Profiel   

tjaakje schreef
Hier ook iemand met lange benen en vooral lange bovenbenen (lengte 36). Ik heb 1 jodphur rijbroek waar ik zelf de zoom onderin uitgehaald heb. Die is nu ongeveer lang genoeg. Ik rij western, dus de rest van mijn rijbroeken zijn jeans. Dus qua rijbroeken heb je niks aan mij..

Maar enigszins off-topic, ken je deze al? https://langedame.nl/ Zit in Groningen.


Jaaaaa vaste klant!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:24 



 
Profiel   

poes schreef
Ja rek scheelt wel en het hoeft echt niet tot helemaal op de enkel. Maar het probleem is dat het vaak niet lekker zit omdat het aan de heupen en knieën niet uitkomt zeg maar. Dat is lastig!


Oooh dat wordt dus zoooo onderschat! Echt irritant!!

Bij gewone kledingwinkels ook: nee maar deze valt echt lang!!!!
*Doet broek aan om te bewijzen*
"oh ja maar als je de zoom er uit haalt heb je er zo 3cm bij, dan past het wel"
NEE!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:27 



 
Profiel   

poes schreef
Ja rek scheelt wel en het hoeft echt niet tot helemaal op de enkel. Maar het probleem is dat het vaak niet lekker zit omdat het aan de heupen en knieën niet uitkomt zeg maar. Dat is lastig!


De broeken vallen hoog in de taille en sommige modellen zelfs extra hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:33 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
poes schreef
Ja rek scheelt wel en het hoeft echt niet tot helemaal op de enkel. Maar het probleem is dat het vaak niet lekker zit omdat het aan de heupen en knieën niet uitkomt zeg maar. Dat is lastig!


Oooh dat wordt dus zoooo onderschat! Echt irritant!!

Bij gewone kledingwinkels ook: nee maar deze valt echt lang!!!!
*Doet broek aan om te bewijzen*
"oh ja maar als je de zoom er uit haalt heb je er zo 3cm bij, dan past het wel"
NEE!!!


Dat inderdaad. Ik wil ook heel graag eens andere broeken dan jeans. Lukt niet. Punt. Inderdaad de "deze valt echt heel lang!" NEEEEEEEE, NIET LANG GENOEG!!!!! Het helpt daarbij niet dat ik niet extreem lang ben, mijn bovenlijf compenseert mijn benen nogal zeg maar. Dus mensen verkijken zich daarop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen