Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gevallen - nieuwe cap?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik ben van het paard gevallen :(
Hij ging er bokkend vandoor op de gehele A-C lijn. Ik ben er lang op blijven zitten maar net voor het einde (ook gelukkig, wie weet was ik anders over de bakrand gevlogen) af gevallen.

Ik ben terecht gekomen op mijn linker bil en been. Het trekt licht door naar mijn onderrug (ook linkerkant).
Ik ben dus niet op mijn hoofd gevallen, ook geen secundaire val zeg maar. Nagevraagd bij mijn vriendin die ook aan het rijden was, zij heeft ook niet gezien dat ik op mijn hoofd ben gevallen. Eerder op mijn schouder en toen doorgerold. (Ik heb alleen geen last van mijn schouder, dus ik denk zelf van niet)
Edit: ik zie dat mijn vest wel vies is van het zand op mijn linker schouder. Dus toch ook daar geraakt.

Ik kon meteen opstaan en weer opstappen. Heb daarna nog gewoon kunnen rijden.

Moet ik nu mijn cap vervangen? Cap zelf is nog maar 6 maanden oud...


Laatst bijgewerkt door Zertab op 12-01-22 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:34 



 
Profiel   

Daar zou ik persoonlijk geen nieuwe cap voor kopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:38 



 
Profiel   

Als je niet op je hoofd gevallen ben, dan zou ik zelf geen nieuwe kopen.
Tenzij je al een oude cap had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:44 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Als je niet op je hoofd gevallen ben, dan zou ik zelf geen nieuwe kopen.
Tenzij je al een oude cap had.


Nee deze is 6 maanden oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:44 



 
Profiel   

Zertab schreef
kiki1976 schreef
Als je niet op je hoofd gevallen ben, dan zou ik zelf geen nieuwe kopen.
Tenzij je al een oude cap had.


Nee deze is 6 maanden oud.

Dan zou ik zelf geen nieuwe kopen, mits ik zeker weet dat ik niet op mijn hoofd gevallen ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:46 



 
Profiel   

@Kiki: mijn stalgenoot en ik denken van niet. Ik heb zelf ook geen last van mijn hoofd of iets aan mijn hoofd gevoeld tijdens de val.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:50 



 
Profiel   

Kun je de voering uit je cap halen en de binnenkant bekijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:50 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Kun je de voering uit je cap halen en de binnenkant bekijken?


Of ik de hele voering eruit kan halen weet ik niet. Kan er wel iets uit halen om uit te wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:52 



 
Profiel   

Scheuren in de binnenkant is in ieder geval vervangen. Maar dat lijkt me logisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:54 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Scheuren in de binnenkant is in ieder geval vervangen. Maar dat lijkt me logisch


Dus gewoon van buiten en binnen goed nalopen op scheuren en deukjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:57 



 
Profiel   

Ja dat sowieso. Is natuurlijk niet helemaal een garantie. Maar als ie echt kapot is, zie je dat wel. Dan zitten er barsten in de binnenkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:59 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Ja dat sowieso. Is natuurlijk niet helemaal een garantie. Maar als ie echt kapot is, zie je dat wel. Dan zitten er barsten in de binnenkant.


Top ga ik dat doen!
Denk wel dat ik hem als ik nog een keer sowieso vervang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:00 



 
Profiel   

Zou toch vervangen, je opent dit topic omdat je blijkbaar twijfeld en dan zou ik het risico niet lopen. Je hebt maar 1 hoofd, daar moet je zuinig mee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:01 



 
Profiel   

Thats_Me schreef
Zou toch vervangen, je opent dit topic omdat je blijkbaar twijfeld en dan zou ik het risico niet lopen. Je hebt maar 1 hoofd, daar moet je zuinig mee zijn.


Geen twijfel over of ik op mijn hoofd gevallen ben. Maar op internet lees je dat je na elke val moet vervangen. dat deed ik voorheen echt nooit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:09 



 
Profiel   

Haarscheuren binnen in je cap kan je niet zien. Maar val je daar dan nogmaals op beschermd het veel minder. Bij twijfel dus áltijd vervangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:18 



 
Profiel   

Cap vervang je na elke klap die een cap heeft opgevangen. Als je niet op je hoofd bent gevallen, heeft je cap de kracht van je val ook niet op hoeven vangen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:24 



 
Profiel   

Ik heb mijn cap alleen vervangen nadat ik op mijn hoofd viel, of iig een klap er tegen gehad had.

Als ik voor letterlijk iedere val een nieuwe cap had moeten kopen, had ik wel een extra baan mogen nemen denk ik :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:32 



 
Profiel   

Zat er zand op je cap? :+
Zo nee, dan acht ik de kans heel klein dat hij ook maar iets heeft moeten opvangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:42 



 
Profiel   

Wat de anderen al zeggen, zolang je niet recht op je hoofd valt, zal het niet nodig zijn.
Ik heb laatst een nieuwe cap gekocht, maar had de mijne eigenlijk 6 jaar geleden al moeten vervangen na een val en trap tegen mijn cap :o Uiteraard wel even gecheckt op scheuren, maar haarscheurtjes zijn sowieso niet te zien.
Je kan de zijkanten van de cap vastpakken met je handen en even naar elkaar drukken (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen :+ ), maar dan hoor je vaak ook wel of er toch scheurtjes in de schaal zitten (was mij althans in de ruiterwinkel verteld).
Denk dat vervangen echt niet nodig is, maar wel goed dat je er over na denkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:49 



 
Profiel   

Wel interessant: [RUI] [Foto]Cap ontleedt! Zo ziet de binnenkant eruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:56 



 
Profiel   

Kookaburra schreef


Ja had ik gezien, erg interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 07:07 



 
Profiel   

Bowo schreef
Zat er zand op je cap? :+
Zo nee, dan acht ik de kans heel klein dat hij ook maar iets heeft moeten opvangen


Achterkant zit een kleine stof vlek. Maar verder is ie nog super schoon.

Gezien ik nu last heb van mijn schouder, denk ik inderdaad dat mijn schouder de klap heeft opgevangen en ik doorgedraaid ben op mijn zij

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 07:09 



 
Profiel   

Je kunt de dunne haarscheuren in de cape nooit goed zien. Maar mocht je er toch geen goed gevoel over hebben dan zou ik hem wel vervangen. Twijfel is nooit goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 07:14 



 
Profiel   

Zertab schreef
Bowo schreef
Zat er zand op je cap? :+
Zo nee, dan acht ik de kans heel klein dat hij ook maar iets heeft moeten opvangen


Achterkant zit een kleine stof vlek. Maar verder is ie nog super schoon.

Gezien ik nu last heb van mijn schouder, denk ik inderdaad dat mijn schouder de klap heeft opgevangen en ik doorgedraaid ben op mijn zij

Als je toch twijfelt zou ik hem vervangen. Better safe than sorry

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 08:35 



 
Profiel   

Ik weet niet wat voor cap het is, maar sommige merken kan je (kosteloos) terugsturen naar de fabriek en dan kijken ze of ‘ie nog goed is! Ik ben afgelopen zomer mijn hoofd op de harde weg terecht gekomen, direct knock out & hersenschudding. Mijn KEP italia is teruggegaan naar Italië en wonder boven wonder was die nog helemaal veilig ! Scheelt toch weer €600 :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 08:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen