Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zijn goede rijhandschoenen?

 
Profiel   

Ik rij eigenlijk al jaren met deze: https://www.hema.nl/dames/accessoires/h ... 09704.html
Ze zijn erg dun, maar ze werken voor mij goed in de binnenbak, juist omdat ze dun zijn en niet zo strak zitten. Ik heb gemerkt dat ik juist met de wat dikkere handschoenen en officiele rijhandschoenen eerder koude vingers had, en dat ik ze beperkender vond met rijden. Dit was lekker goedkoop om te proberen, maar is zo goed bevallen dat ik ze nog altijd heb.
Voor buiten zijn ze wel te koud omdat de wind er vrij gemakkelijk doorheen waait.

(En Avalanche: misschien is het goed om te bedenken dat het erg kan verschillen in hoe gevoelig mensen zijn voor blaren. Geloof mensen gewoon als ze dat zeggen, ze hebben vast meer ervaring met hun eigen handen dan jij.)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:31 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Danseresje schreef
Ik rij al jaren met handschoentjes van QHP. Vind het heerlijke dingen en inderdaad ergens rond de €15 qua prijs.

Ik hoef ook alleen maar de twijfel tussen ringvinger en pink te hebben of ik heb al irritatie/blaarvorming. Gezien ik in de zorg werk en (bij wijze van) continu met handalcohol sta te ontsmetten, was dat niet zo leuk..... Mijn jodel kunsten werden er niet beter van := :')
Dus daarom zomer en winter (lente en herfst trouwens ook :') ) handschoentjes aan


Vervelend is dat hè? Maar even totaal offtopic. Ik was ook veel bezig met mijn handen ontsmetten en kreeg daar ontzettend droge handen van. Ik ben toen het desinfectieschuim en de handzeep van Rituals gaan gebruiken. Dat is natuurlijk voor de zorg niet geschikt maar voor thuis wel en mijn handen knapten daar enorm van op, het is namelijk een ontzettend fijn en verzorgend product. :j


Zeker vervelend! Wij hebben gewoon poezelige handjes :j

Op zich heb ik geen droge handen van de handalcohol. Alleen met wondjes sta ik te jodelen! En om dan wekelijks of twee keer per week mijn vingers open te rijden.... Nee, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:32 



 
Profiel   

Ik heb ook snel last van blaren zonder handschoenen. De meeste handschoenen gaan ook niet lang mee, maar deze https://www.agradi.nl/mountain-horse-ha ... -black.htm
bevallen goed en gaan wel lang mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:35 



 
Profiel   

Danseresje schreef
Zeker vervelend! Wij hebben gewoon poezelige handjes :j

Op zich heb ik geen droge handen van de handalcohol. Alleen met wondjes sta ik te jodelen! En om dan wekelijks of twee keer per week mijn vingers open te rijden.... Nee, bedankt!


Oh ja dat kan ik me goed voorstellen. Eventueel wat vaseline op de wondjes voor je gaat wassen? Vaseline is echt troep maar voor dit soort doeleinden eigenlijk prima geschikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:38 



 
Profiel   

Ik heb handschoenen van Roeckl, die zijn echt fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:58 



 
Profiel   

Ik heb van zo'n handen die veel te snel uitdrogen. Alleen mijn huid is allergisch voor zo'n alle handcremes die er bestaan in deze wereld :')
Mijn gezichtshuid heeft daar ook last van met gezichtdproducten. Daar heb ik eindelijk het goede voor gevonden, maar mijn handen helaas niet.

Desinfectie hoef ik niet eens aan te beginnen. In het begin van corona een paar keer gedaan, helemaal kapotte handen. Ik was mijn handrn gewoon regelmatig op een dag, wat ik toch al deed. Desinfectie werkt sowieso niet tegen virussen dus het heeft niet eens zin :')
Ofja, het zal vast een verschil maken, maar her zal geen groot verschil maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:58 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Danseresje schreef
Zeker vervelend! Wij hebben gewoon poezelige handjes :j

Op zich heb ik geen droge handen van de handalcohol. Alleen met wondjes sta ik te jodelen! En om dan wekelijks of twee keer per week mijn vingers open te rijden.... Nee, bedankt!


Oh ja dat kan ik me goed voorstellen. Eventueel wat vaseline op de wondjes voor je gaat wassen? Vaseline is echt troep maar voor dit soort doeleinden eigenlijk prima geschikt.


Dankzij de paardrij handschoenen voorkom ik die wondjes gelukkig. Vaseline op eventuele andere wondjes gaat niet werken. Vaak handschoenen aan/uit, handen wassen/desinfecteren....


LoveGlove schreef
Ik heb van zo'n handen die veel te snel uitdrogen. Alleen mijn huid is allergisch voor zo'n alle handcremes die er bestaan in deze wereld :')
Mijn gezichtshuid heeft daar ook last van met gezichtdproducten. Daar heb ik eindelijk het goede voor gevonden, maar mijn handen helaas niet.

Desinfectie hoef ik niet eens aan te beginnen. In het begin van corona een paar keer gedaan, helemaal kapotte handen. Ik was mijn handrn gewoon regelmatig op een dag, wat ik toch al deed. Desinfectie werkt sowieso niet tegen virussen dus het heeft niet eens zin :')
Ofja, het zal vast een verschil maken, maar her zal geen groot verschil maken.


Loveglove, als ik er aan denk zal ik eens kijken op werk. Daar hebben we een verzorgende hand crème (dacht ik) op hypo allergene basis als ik het goed onthouden heb. Weet niet of die ook particulier te krijgen is, maar allicht een optie voor je....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:45 



 
Profiel   

Ik gebruik niks anders meer dan Roeck afgelopen jaren, die gaan het langst mee.

ik weet dat ik vroeger (toen ik alleen manege lessen had) de 'Roeckl look-a-likes' had van BR voor een keer in de week waren die super!

Ik heb ook een tijd met de crochet handschoenen van Mountain Horse gereden, die draag ik nu niet meer met rijden maar wel met longeren, die heb ik nu toch wel 5 jaar denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:59 



 
Profiel   

Roeckl gingen bij mij juist helemaal niet lang mee. Ik heb nu altijd https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 4UQAvD_BwE

Niet warm zijn deze trouwens maar super dun en flexibel en nog leuk geprijsd ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:32 



 
Profiel   

Jezus wat een zee van opties :')

Ik had ook niet anders verwacht. Tegenwoordig heb je zoveel merken van zoveel dinge

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:43 



 
Profiel   

Ik zweer bij Roeckl. M'n dochter had onlangs goedkopere van EJ, maar die waren al heel snel kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:20 



 
Profiel   

Ook voor mij Roeckl! ook gevoelige huid en geen enkele handschoen kan tippen aan de Roeckl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:31 



 
Profiel   

Mijn beste paar komen van de Decathlon :"D Kan je overigens voor veel paarden spullen naartoe, prima prijzen prima kwaliteit vaak

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:59 



 
Profiel   

Iemand de polartec van roeckl?
Zie dat er twee verschillende soorten van zijn…

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:40 



 
Profiel   

Ik heb al jaren de Polartec van Roeckl, ze zijn echt heel fijn! Niet te dik om mee te rijden en nooit koude handen. En wij hebben alleen een buitenbak dus ik rij in weer en wind buiten. Ik vind het echt een aanrader!
In de zomer rijd ik met dunnere handschoenen van Roeckl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:47 



 
Profiel   

Ik rijd momenteel niet maar wandelen wel, en allerlei andere dingen.
Vallen ze op maat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:52 



 
Profiel   

De maattabel klopt :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen