Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zijn goede rijhandschoenen?

 
Profiel   

Hee :wave:

Ik ben opzoek naar rijhandschoenen. Maar ik heb geen idee wat ik het beste kan kopen.

Ik zoek naar iets wat relatief goede kwaliteit is en niet al te duur. Het liefst wil ik het rond de 15 euro houden. Ik heb namelijk geen groot budget helaas. Het hoeft geen beste kwaliteit ooit te zijn. Zolang het maar stevig genoeg is om even mee te gaan. En waar kan ik het beste zoeken naar handschoenen?

Ik ben nog beginnend in paardrijden. Dus als er iets is wat beginnersvriendelijk is zou dat wel fijn zijn :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:15 



 
Profiel   

Ik vind de handschoenen van Hauke Schmidt of Roeckl erg prettig. Iets duurder dan jouw budget maar ze gaan wel erg lang mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 18:22 



 
Profiel   

Roeckl idd. Super dun dus je voelt alles :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 21:17 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Roeckl idd. Super dun dus je voelt alles :)

Zijn ze ook lekker warm in de winter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:25 



 
Profiel   

Nope maar daar zijn ze ook niet voor bedoeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:27 



 
Profiel   

LoveGlove schreef
Hee :wave:

Ik ben opzoek naar rijhandschoenen. Maar ik heb geen idee wat ik het beste kan kopen.

Ik zoek naar iets wat relatief goede kwaliteit is en niet al te duur. Het liefst wil ik het rond de 15 euro houden. Ik heb namelijk geen groot budget helaas. Het hoeft geen beste kwaliteit ooit te zijn. Zolang het maar stevig genoeg is om even mee te gaan. En waar kan ik het beste zoeken naar handschoenen?

Ik ben nog beginnend in paardrijden. Dus als er iets is wat beginnersvriendelijk is zou dat wel fijn zijn :)


Ik heb deze van Uvex, gaan bij mij tot nu toe het langst mee van alles wat ik ooit heb geprobeerd (Roeckl & eigen merken van diverse ruitershops)
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 13654.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:30 



 
Profiel   

Ik heb al jaren Roeckls en ik ben er enorm tevreden over! Ik heb denk ik zes jaar gereden met de zwarte handschoenen met witte piping. Ze zijn wat duurder, maar het geld echt dubbel en dwars waard.

Voor warme handen zou ik het stalwerk gewoon met warme wanten doen en tien minuten voordat je gaat rijden de vingers van je handschoenen in je kontzak stoppen. Dan zijn die lekker opgewarmd tegen de tijd dat je ze aantrekt en krijg je het minder snel koud :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:35 



 
Profiel   

roeckl heeft ook een fleecegevoerde Wintervarant die is zeker wel warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:10 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
roeckl heeft ook een fleecegevoerde Wintervarant die is zeker wel warm.

Oh dankje.

Ik zal de opties eens allemaal bekijken. Met werkhandschoenen rijden werkt niet helemaal :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:15 



 
Profiel   

Ik heb de meest goedkope met van die nopjes als handschoenen. Ik raak ze altijd kwijt en de enige reden dat ik met handschoenen rij is tegen koude handen.

In een van de eerste les zei de juf 'Geen handschoenen, als je blaren krijgt, trek je te hard'. Ik heb nooit standaard met handschoenen gereden en vind met handschoenen rijden een verschrikking :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:27 



 
Profiel   

Freyr schreef
Ik heb de meest goedkope met van die nopjes als handschoenen. Ik raak ze altijd kwijt en de enige reden dat ik met handschoenen rij is tegen koude handen.

In een van de eerste les zei de juf 'Geen handschoenen, als je blaren krijgt, trek je te hard'. Ik heb nooit standaard met handschoenen gereden en vind met handschoenen rijden een verschrikking :')

Ik rijdt ook niet standaard met handschoenen. Maar ik vind het in de winter wel fijn omdat ik heel snel last heb van koude handen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:52 



 
Profiel   

Freyr schreef
Ik heb de meest goedkope met van die nopjes als handschoenen. Ik raak ze altijd kwijt en de enige reden dat ik met handschoenen rij is tegen koude handen.

In een van de eerste les zei de juf 'Geen handschoenen, als je blaren krijgt, trek je te hard'. Ik heb nooit standaard met handschoenen gereden en vind met handschoenen rijden een verschrikking :')


Zo dat is best kort door de bocht. Ik krijg al blaren als ik alleen een teugel tussen ring- en wijsvinger neem en dat heeft niets met trekken te maken.

De Roeckl winterhandschoentjes zijn iets warmer dan de standaard handschoentjes maar ik had er altijd wel koude handen in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:59 



 
Profiel   

Roeckl idd. Iets boven je budget maar het geld zeer zeker waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 15:03 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Freyr schreef
Ik heb de meest goedkope met van die nopjes als handschoenen. Ik raak ze altijd kwijt en de enige reden dat ik met handschoenen rij is tegen koude handen.

In een van de eerste les zei de juf 'Geen handschoenen, als je blaren krijgt, trek je te hard'. Ik heb nooit standaard met handschoenen gereden en vind met handschoenen rijden een verschrikking :')


Zo dat is best kort door de bocht. Ik krijg al blaren als ik alleen een teugel tussen ring- en wijsvinger neem en dat heeft niets met trekken te maken.

De Roeckl winterhandschoentjes zijn iets warmer dan de standaard handschoentjes maar ik had er altijd wel koude handen in.


Inderdaad lekker kort door de bocht, ik heb een hele dunne huid en krijg overal blaren van. Rijden zonder handschoenen = blaren.

Ik heb trouwens ook Roeckl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 15:06 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Freyr schreef
Ik heb de meest goedkope met van die nopjes als handschoenen. Ik raak ze altijd kwijt en de enige reden dat ik met handschoenen rij is tegen koude handen.

In een van de eerste les zei de juf 'Geen handschoenen, als je blaren krijgt, trek je te hard'. Ik heb nooit standaard met handschoenen gereden en vind met handschoenen rijden een verschrikking :')


Zo dat is best kort door de bocht. Ik krijg al blaren als ik alleen een teugel tussen ring- en wijsvinger neem en dat heeft niets met trekken te maken.

De Roeckl winterhandschoentjes zijn iets warmer dan de standaard handschoentjes maar ik had er altijd wel koude handen in.

Met open hand rijden, niet met een vuist en ringvinger en pink niet laten aansluiten. Teugel loopt door je hand naar wijsvinger en duim, en je houdt je duim er gewoon bovenop. Dan is er no way dat je blaren krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 15:12 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Freyr schreef
Ik heb de meest goedkope met van die nopjes als handschoenen. Ik raak ze altijd kwijt en de enige reden dat ik met handschoenen rij is tegen koude handen.

In een van de eerste les zei de juf 'Geen handschoenen, als je blaren krijgt, trek je te hard'. Ik heb nooit standaard met handschoenen gereden en vind met handschoenen rijden een verschrikking :')



Zo dat is best kort door de bocht. Ik krijg al blaren als ik alleen een teugel tussen ring- en wijsvinger neem en dat heeft niets met trekken te maken.

De Roeckl winterhandschoentjes zijn iets warmer dan de standaard handschoentjes maar ik had er altijd wel koude handen in.



Het was hartstikke kort door de bocht, maar wel ervoor gezorgd dat ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet met handschoenen rijd. Als ik iemand over handschoenen hoor praten, moet ik er ook altijd even aan denken. Ik was 10 ofzo toen, heerlijk hoe lang een opmerking in je gedachten kan blijven hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 16:14 



 
Profiel   

Ohja mijn handen zijn ook heel gevoelig hoor :=

Ik heb wel vaak na het rijden wat rode handen door de teugel, maar nog nooit blaren :')
Het irriteert me ook niet genoeg om te zeggen dat ik daar rijhandschoenen voor wil. Gaan we op een grote buitenrit die een paar uur kan duren dan zou ik ze wel nog aan doen. Maar zo tijdens een les niet. Alleen voor de kou :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 16:26 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Met open hand rijden, niet met een vuist en ringvinger en pink niet laten aansluiten. Teugel loopt door je hand naar wijsvinger en duim, en je houdt je duim er gewoon bovenop. Dan is er no way dat je blaren krijgt.


Die weddenschap durf ik goed met je aan te gaan. Als ik nu een teugel pak en er een kwartiertje mee tussen pink en ringvinger ga zitten zonder druk erop dan staan de blaren er al op. De teugel alleen al los op de binnenkant van de pink laten rusten is voldoende voor blaren. Niet zo stellig zijn als je niet weet hoe het voor een ander werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:20 



 
Profiel   

Roekl vind ik drama, veel geld en korte levensduur.

Mijn favoriet zijn van Ariat en Uvex. Maar ik heb ook eigen merk EJ waar ik tevreden over ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:26 



 
Profiel   

Roeckl. Echt geweldige handschoenen. Ik vind ‘s zomers met blote handen echt niet fijn rijden ivm zweethanden. Dus die opmerking van die paardrij-juf slaat echt nergens op

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:30 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Avalanche81 schreef
Met open hand rijden, niet met een vuist en ringvinger en pink niet laten aansluiten. Teugel loopt door je hand naar wijsvinger en duim, en je houdt je duim er gewoon bovenop. Dan is er no way dat je blaren krijgt.


Die weddenschap durf ik goed met je aan te gaan. Als ik nu een teugel pak en er een kwartiertje mee tussen pink en ringvinger ga zitten zonder druk erop dan staan de blaren er al op. De teugel alleen al los op de binnenkant van de pink laten rusten is voldoende voor blaren. Niet zo stellig zijn als je niet weet hoe het voor een ander werkt.


Maar hij rust niet op je pink. Hij loopt onder je ringvinger door. Als je daar al blaren van krijgt, kun je ook niets oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:38 



 
Profiel   

Ga je nu serieus de discussie aan over waar ik wel en geen blaren van kan krijgen? Ik ben in de 40 en rij paard vanaf mijn vijfde en al sinds die tijd heb ik last van blaren. Die krijg ik overigens ook als de handschoentjes een naad hebben op die plek.
Dus voor de laatste maal, als er ook maar iets tussen pink en ringvinger zit dan geeft dat blaren. Daar kan ik niets aan veranderen en het feit dat ik dat moet verdedigen is natuurlijk vrij sneu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:42 



 
Profiel   

Roeckl gevoerde variant is heel fijn en soepel ik hem reuma in mijn handen en snel last en deze zitten heerlijk voor een goedkopere variant zou ik BR winter variant adviseren iets stugger dan de roeckls maar ook lekker warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:33 



 
Profiel   

Ik rij al jaren met handschoentjes van QHP. Vind het heerlijke dingen en inderdaad ergens rond de €15 qua prijs.

Ik hoef ook alleen maar de twijfel tussen ringvinger en pink te hebben of ik heb al irritatie/blaarvorming. Gezien ik in de zorg werk en (bij wijze van) continu met handalcohol sta te ontsmetten, was dat niet zo leuk..... Mijn jodel kunsten werden er niet beter van := :')
Dus daarom zomer en winter (lente en herfst trouwens ook :') ) handschoentjes aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:51 



 
Profiel   

Danseresje schreef
Ik rij al jaren met handschoentjes van QHP. Vind het heerlijke dingen en inderdaad ergens rond de €15 qua prijs.

Ik hoef ook alleen maar de twijfel tussen ringvinger en pink te hebben of ik heb al irritatie/blaarvorming. Gezien ik in de zorg werk en (bij wijze van) continu met handalcohol sta te ontsmetten, was dat niet zo leuk..... Mijn jodel kunsten werden er niet beter van := :')
Dus daarom zomer en winter (lente en herfst trouwens ook :') ) handschoentjes aan


Vervelend is dat hè? Maar even totaal offtopic. Ik was ook veel bezig met mijn handen ontsmetten en kreeg daar ontzettend droge handen van. Ik ben toen het desinfectieschuim en de handzeep van Rituals gaan gebruiken. Dat is natuurlijk voor de zorg niet geschikt maar voor thuis wel en mijn handen knapten daar enorm van op, het is namelijk een ontzettend fijn en verzorgend product. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen