Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Koude voeten

 
Profiel   

prugelpiet schreef
Is het probleem niet al je sokken? Ik krijg koude voeten zo gauw ik 2 paar sokken aantrek, dat gaat toch te strak zitten, ondanks dat dat niet zo voelt. Ik heb goede wollen en thermo sokken, en in combinatie met wandelschoenen van leer met goede dikke zool, gaat dat. En daarmee redde ik 4 uur op de koude grond lesgeven ook.

Ik denk het.
Zal eens proberen.
Heb ook thermo sokken met daarover wol van de action, maar laarzen worden binnenin nat.
Probleem is dat ik echt super veel in modder loop, en leer gaat kapot, maar ga eens zo'n leren werkbotinnen kopen met wol in.
Thx
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:58 



 
Profiel   

Ik draag als het koud is dunne katoene zomersokjes met daarover echte wollen sokken. Wol ademt en is heerlijk warm en zweten is voorbij. Door de katoene sokjes die ik elke dag in de was gooi, volsta ik met de wollen sokken luchten en af en toe handwasje. Onlangs bij de action voor een prikkie wollen sokken gekocht. Dat zou ik eerst proberen voordat je dure aanschaf van laarzen gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:08 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Ik draag als het koud is dunne katoene zomersokjes met daarover echte wollen sokken. Wol ademt en is heerlijk warm en zweten is voorbij. Door de katoene sokjes die ik elke dag in de was gooi, volsta ik met de wollen sokken luchten en af en toe handwasje. Onlangs bij de action voor een prikkie wollen sokken gekocht. Dat zou ik eerst proberen voordat je dure aanschaf van laarzen gaat doen.

Ik heb die ook al gekocht.
Ze worden nat.
Ik denk dat mijn laarzen niet genoeg drogen binnenin omdat ik ze vaak aan heb, als ik bezig blijf, zijn mijn voeten warm, maar als ik stilzit krijgen ze kou doordat het binnenin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:34 



 
Profiel   

Titomesquita schreef
pien_2010 schreef
Ik draag als het koud is dunne katoene zomersokjes met daarover echte wollen sokken. Wol ademt en is heerlijk warm en zweten is voorbij. Door de katoene sokjes die ik elke dag in de was gooi, volsta ik met de wollen sokken luchten en af en toe handwasje. Onlangs bij de action voor een prikkie wollen sokken gekocht. Dat zou ik eerst proberen voordat je dure aanschaf van laarzen gaat doen.

Ik heb die ook al gekocht.
Ze worden nat.
Ik denk dat mijn laarzen niet genoeg drogen binnenin omdat ik ze vaak aan heb, als ik bezig blijf, zijn mijn voeten warm, maar als ik stilzit krijgen ze kou doordat het binnenin.


Waarschijnlijk zijn je laarzen met het bondje synthetisch en lucht het te weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:44 



 
Profiel   

Herkenbaar. Ik heb sinds kort wandel sokken gekocht, zie zijn echt bedoeld om zweet naar de buitenkant af te voeren zodat je voeten warm blijven. Wel is het zo dat de sok met veel vocht verzadigd kan raken en je dan alsnog koude voeten krijgt. Maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/6081/pe ... _color=494

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:04 



 
Profiel   

[ img ]
Hoeveel nattigheid wil je hebben?
Mijn Ariats gaan een winter of 5 mee en ik mishandel ze, zoals hier te zien is op de foto.

Ik spoel ze als ik klaar ben schoon en zet ze weg in de bijkeuken, ongeveer 1x per jaar maak ik ze echt goed schoon, spuit de schachten in met speciale spray en vet het schoengedeelte in met schoenwax.

Geen koude voeten en altijd droge voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:07 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
[ [url=m/83IEXh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoeveel nattigheid wil je hebben?
Mijn Ariats gaan een winter of 5 mee en ik mishandel ze, zoals hier te zien is op de foto.

Ik spoel ze als ik klaar ben schoon en zet ze weg in de bijkeuken, ongeveer 1x per jaar maak ik ze echt goed schoon, spuit de schachten in met speciale spray en vet het schoengedeelte in met schoenwax.

Geen koude voeten en altijd droge voeten.

Amai , ja echt, haha, thx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:25 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ariat Wythburn. Lopen ook nog eens heerlijk.


Deze. Ik heb nu zelfs 2 paar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:02 



 
Profiel   

Nicje87 schreef
SusanH schreef
Ariat Wythburn. Lopen ook nog eens heerlijk.


Deze. Ik heb nu zelfs 2 paar.


Da's sowieso een goede tip: afwisselen, zodat ze echt goed drogen van binnen. En dan niet onder de verwarming/in de zon/etc, maar zelf rustig laten drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:47 



 
Profiel   

al eerder geschreven: een schoenendroger kopen :-) Helpt echt om je schoenen droog te houden. Vochtige schoenen, al is het maar een beetje, is gegarandeerd koude voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:21 



 
Profiel   

Als je de gouden tip vindt dan hoor ik hem ook graag.
Ik heb na een dag bij de paarden in dit seizoen ook altijd natte koude voeten. Maakt niks uit wat voor schoenen of sokken ik draag.
Ik heb sokken van bamboe, Marino wol en andere soorten wol.
Daarnaast heb ik laarzen van duberry en ariat (deze zijn van leer) thermo laarzen van Aigle met neopreen, thermo laarzen van dunlop ( deze zijn van rubber)

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb zijn de voetenwarmers van de decathlon... heb ik wel liggen.
Maar ben steeds bang dat ik daar mijn voeten of schoeisel mee beschadig door die hele handleiding die erbij zit.
Maar ja, koude/natte voeten is ook niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:12 



 
Profiel   

Zijn je leren laarzen niet lek dan, Sure_lee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:23 



 
Profiel   

Nee, maar ik loop veel door nattigheid. Aan het eind van de dag trekt dat echt naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:12 



 
Profiel   

Nicje87 schreef
SusanH schreef
Ariat Wythburn. Lopen ook nog eens heerlijk.


Deze. Ik heb nu zelfs 2 paar.


Heb er nu 1 voor bij de paardem dagelijks en met uitlaten van de honden. Niet om te drogen. Ze worden bij mij niet vochtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 01:40 



 
Profiel   

Ik heb ook muckboots en ben er onwijs blij mee! Voorheen ook altijd koude voeten, maar ik heb zelfs afgelopen winter toen de sneeuw twee weken lang lag amper koude voeten gehad in mijn muckboots. Ze lopen ook nog eens onwijs lekker! Is voor mij de investering zeker waard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen