Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Koude voeten

 
Profiel   

Titel zegt het al, ik heb heel vaak koude voeten.
Had winterschoenen van decathlon gekocht, maar zelfde probleem.
Ik ben in feite ganse dag buiten, en koud zweet, natte sokken door waterdichte schoenen is het probleem.
Ik draag 3 paar wintersokken over elkaar in gewone laarzen, omdat de wol van winterschoenen moeilijk droogt, maar steeds opnieuw zelfde probleem.
Hebben jullie goede tips voor goede warme laarzen aub?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:06 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort muckboots en heb nooit meer koude voeten gehad!
Mijn lichaam is volgens mij standaard een paar graden kouder dan dat van een normaal mens. Ik loopaltijd met drie jassen aan, dikke truien eronder en inderdaad ook zoals jij met drie paar sokken. Maar sinds de muckboots blijf ik warmer omdat m’n voeten warm blijven.
Heb nu zelfs maar 1 paar sokken aan!
Het Kost wel wat, maar het is de investering dubbel en dwars waard als je de hele dag buiten in de kou loopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:10 



 
Profiel   

itsmi schreef
Ik heb sinds kort muckboots en heb nooit meer koude voeten gehad!
Mijn lichaam is volgens mij standaard een paar graden kouder dan dat van een normaal mens. Ik loopaltijd met drie jassen aan, dikke truien eronder en inderdaad ook zoals jij met drie paar sokken. Maar sinds de muckboots blijf ik warmer omdat m’n voeten warm blijven.
Heb nu zelfs maar 1 paar sokken aan!
Het Kost wel wat, maar het is de investering dubbel en dwars waard als je de hele dag buiten in de kou loopt!


Super bedankt om mij te willen helpen.
Ik investeer graag in goede laarzen, want het is soms afzien, en gezien ik bijna continu buiten ben als ik niet moet werken, is het de investering waard.
Nogmaals dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:09 



 
Profiel   

Ik heb deze:

https://www.amazon.nl/Viking-7585020338 ... B003LVZOQA

Gaan al 2 jaar mee en echt perfect voor alle weidewerk in modder en ijs :). Wel niet zo elegant en niet aangeraden voor lange wandelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:48 



 
Profiel   

Ik heb heerlijk warme bouwlaarzen, ze kunnen mooier.. maar ik heb nooit meer koude voeten. Zijn echt altijd heerlijk warm

https://www.engelbert-strauss.nl/veilig ... 4-490.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:50 



 
Profiel   

Freekieee schreef
Ik heb heerlijk warme bouwlaarzen, ze kunnen mooier.. maar ik heb nooit meer koude voeten. Zijn echt altijd heerlijk warm

https://www.engelbert-strauss.nl/veilig ... 4-490.html

Thx!
Ook niet van koud zweet?
Ik heb gemerkt zolang ik bezig blijf dat mijn voeten warm hebbdn, maar van zodra ik stilzit of sta, lijkt het of de condens in de laarzen voor koude zorgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:38 



 
Profiel   

Titomesquita schreef
Freekieee schreef
Ik heb heerlijk warme bouwlaarzen, ze kunnen mooier.. maar ik heb nooit meer koude voeten. Zijn echt altijd heerlijk warm

https://www.engelbert-strauss.nl/veilig ... 4-490.html

Thx!
Ook niet van koud zweet?
Ik heb gemerkt zolang ik bezig blijf dat mijn voeten warm hebbdn, maar van zodra ik stilzit of sta, lijkt het of de condens in de laarzen voor koude zorgt.



Nee totaal niet, ik droeg ze op mn werk, werkte op een draverstal door de modder nat kou noem maar op. Alles bleef droog en warm en geen koud zweet.
Ik wil echt niks anders meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:43 



 
Profiel   

Ik heb op marktplaats net zo lang gezocht tot ik durberry of ariat grasmere laarzen in mijn maat vond. Veel te duur om nieuw te kopen en de grasmere wordt niet meer verkocht. Nu al 15 jaar warme voeten en inmiddels mijn tweede paar gekocht via MP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:47 



 
Profiel   

Zijn je schoenen s ochtends wel droog als je ze aantrekt? Je schrijft dat het wil moeilijk droogt.
Als dat zo is, loont het om een schoenendroger aan te schaffen. Dan begint je met droge schoenen en houdt je veel langer warme voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:07 



 
Profiel   

En gewoon de winterversie van groene rubberen laarzen niet mooi wel warm en droog en dan gewoon maat kopen en als nodig is in de pauze droge sokken aan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:19 



 
Profiel   

Ik ben ook fan van muckboots, sinds ik die heb heb ik ook geen koude voeten meer en ben ook een echt koukleum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:36 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
En gewoon de winterversie van groene rubberen laarzen niet mooi wel warm en droog en dan gewoon maat kopen en als nodig is in de pauze droge sokken aan doen


Die van dunlop? Werkte bij mij echt voor geen meter, plus dat al het stro en hooi In de voering bleef hangen en je ze op den duur dus ook niet meer schoon kreeg. Ik trapte uiteindelijk ook de voering van de hiel ana de binnenzijde kapot. Heb er nooit langer dan 1 seizoen mee kunnen doen en ik had alsnog meer dan 1 paar sokken aan in die laarzen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 06:34 



 
Profiel   

Heb je niet teveel sokken etc aan?
Dat je idd gaat zweten en dat dat afkoelt als je stil gaat zitten?

Ik ben enorm fan van mijn Ariat Grasmere winterlaarzen, gewoon met 1 paar sokken erin.
Of anders m'n dikke wandelschoenen, ook met 1 paar (wollen) sokken erin.
Zorg ook dat je voet in de schoen of laars nog ruimte heeft om te bewegen.
Met meerdere paren sokken erin kan de schoen ook wel gewoon wat te strak gaan zitten en dan heeft je voet nauwelijks bewegingsvrijheid in de schoen en wordt die daardoor koud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 07:08 



 
Profiel   

itsmi schreef
snorkel1986 schreef
En gewoon de winterversie van groene rubberen laarzen niet mooi wel warm en droog en dan gewoon maat kopen en als nodig is in de pauze droge sokken aan doen


Die van dunlop? Werkte bij mij echt voor geen meter, plus dat al het stro en hooi In de voering bleef hangen en je ze op den duur dus ook niet meer schoon kreeg. Ik trapte uiteindelijk ook de voering van de hiel ana de binnenzijde kapot. Heb er nooit langer dan 1 seizoen mee kunnen doen en ik had alsnog meer dan 1 paar sokken aan in die laarzen


https://www.welkoop.nl/dunlop-purofort- ... s5_1181308 dit soort?Heb ik jaren op gelopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 07:36 



 
Profiel   

Ariat Wythburn. Lopen ook nog eens heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 07:39 



 
Profiel   

Van declatlon warmte dingen in je handschoenen en schoenen doen?

Je hebt ze voor beide, en blijven uur of 6 warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 07:47 



 
Profiel   

Wat voor sokken draag je? Bij mij werken alleen echt wollen sokken (100% merinowol) om mijn voeten warm te houden.
Voor stal/trackwerk heb ik dan de Dunlop Blizzard, voor rijden de Ariat Whytburn thinsulate. Maar daar kan ik niet te lang op lopen zonder mijn hielen stuk te lopen, dus die houd ik echt voor rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 07:59 



 
Profiel   

Dunlop Blizzard inderdaad. Kost niet veel, en zijn ontzettend warm! (niet om te rijden uiteraard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:39 



 
Profiel   

Daar krijg ik enorme koude voeten in :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:41 



 
Profiel   

Gember thee doet wonderen. Als ik dit niet drink heb ik enorm veel last van kou

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:42 



 
Profiel   

https://www.anwb.nl/webwinkel/p/43077/p ... color=1109

Ik heb deze laarzen sinds een paar weken, lekker warm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:41 



 
Profiel   

Ik houd me alleen warm met wollen sokken en leren schoenen of laarzen.
Neopreen of rubber , werkt bij mij voor geen meter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:59 



 
Profiel   

Tja, leer en blubber gaan niet zo goed samen. Dus dan moet je rubberen laarzen nemen en die ademen weer niet. Daar krijg je op den duur gewoon toch natte voeten in van het zweet.

Als het vriest en dus droge kou is en geen vocht, dan werken leren schoenen met voering, of bijvoorbeeld Jacks Wolfskin schoenen tot -30 prima (daar adverteren ze mee en ik heb ze gekocht om op te wandelen, maar na 5km zijn ze de kast in gegaan en er blijven staan wegens te warm).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:10 



 
Profiel   

Mijn scapino leren wandelschoenen redden het prima in blub. Misschien niet als je er uren mee door dikke blub banjert maar kan er ook gewoon de slang opzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:28 



 
Profiel   

Is het probleem niet al je sokken? Ik krijg koude voeten zo gauw ik 2 paar sokken aantrek, dat gaat toch te strak zitten, ondanks dat dat niet zo voelt. Ik heb goede wollen en thermo sokken, en in combinatie met wandelschoenen van leer met goede dikke zool, gaat dat. En daarmee redde ik 4 uur op de koude grond lesgeven ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen