Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Stalschoenen warm en goed voetbed

 
Profiel   

Ik heb al járen de Grisport wandelschoenen als stalschoenen, de Sherpa. Ik doe er afhankelijk van hoeveel ik er mee op de mesthoop sta te dansen en hoe snel ik de zolen eronderuit slijt ongeveer een jaar mee.
Ik draag m’n eigen zooltjes erin. Inlopen hoef ik nooit, aantrekken en gaan, heb er ook 30 km per dag op gewandeld (vier dagen achter elkaar ook).

Uiteindelijk gaan ze meestal lek op het buigpunt bij de teen, maar ik moet zeggen dat ik ze ook niet braaf steeds invet oid. Na aanschaf smeer ik ze in met een of ander spul wat we ooit bij een wandelwinkel hebben gekocht, soms vet ik ze nog een keer in met gewoon leervet.

Ik heb trouwens wel een maat groter dan normaal; ik merkte dat mijn linker kleine teen soms een beetje in de verdrukking kwam. Mijn rechter kleine teen had dat niet, maar die voet is ook iets kleiner. Dus maatje groter en sindsdien geen last meer van links.

Voor de aanschaf hou ik altijd even in de gaten wanneer de Welkoop ze in de reclame hebben (al verkopen zij de Stelvio, niet de Sherpa, volgens mij). Andere prima optie is bijv Obelink, grote kampeerwinkel in Winterswijk, maar hebben ook een webshop.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:58 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
welshfan97 schreef

Dat meen je niet!
Ik heb meerdere keren voor een aantal weken op een stal gewerkt dit jaar, andere schoenen gingen kapot (leer scheurde door hele dagen modder/urine/mest). Deze heb ik nu sinds juni maar nog geen stiksel los of geen scheurtje te zien.


Ja, helaas wel. Voor mij echt nooit meer Ariat := Als rijschoen of laars; ja. Want ze lopen echt geweldig. Maar verder kan ik mijn geld wel beter uitgeven :7


Maar ik heb geen Ariats meer he, ik ben juist fan van de Decathlon wandelschoenen omdat die in vergelijking met Ariat veel goedkoper zijn en langer meegaan. Qua loopcomfort vind ik ze gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:16 



 
Profiel   

De sherpa bestaat niet meer denk ik? Is dat niet gewoon de stelvio geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:21 



 
Profiel   

Muze schreef
De sherpa bestaat niet meer denk ik? Is dat niet gewoon de stelvio geworden?

https://www.google.nl/search?q=grisport ... ent=safari

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:28 



 
Profiel   

Oooh toch wel haha.
Zijn 1 op 1 kopie van de schoenen van scapino.
Zouden ze uit dezelfde fabriek komen..
https://www.wehkamp.nl/scapino-mountain ... lsrc=aw.ds

Ik heb m’n scapino schoenen aan de rechter schoen wat opgerekt en nu loopt ie weer prettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 17:39 



 
Profiel   

Ik heb zelf waterproof winterlaarzen van Panama Jack en die zijn fantastisch! Lekker warm en lopen heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:04 



 
Profiel   

Meindel wandelschoenen, perfect. Zit goed, waterdicht, stevig, kan wat hebben en warm genoeg. Kost wat maar je hebt ook wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 01:24 



 
Profiel   

Br jodhpurs. Die met bontgevoerde. Zijn zo goed als waterdicht en warm genoeg. In ieder geval warmer en waterdichter als de bont gevoerde dunlop laarzen van de welkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 02:39 



 
Profiel   

Zijn de wandelschoenen van Decathlon niks voor je? Mijn partner heeft ook brede voeten en een gevoelige peesplaat onder zijn ene voet en loopt echt kilometers per dag met die dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 07:18 



 
Profiel   

Hilary schreef
Ik heb al járen de Grisport wandelschoenen als stalschoenen, de Sherpa. Ik doe er afhankelijk van hoeveel ik er mee op de mesthoop sta te dansen en hoe snel ik de zolen eronderuit slijt ongeveer een jaar mee.
Ik draag m’n eigen zooltjes erin. Inlopen hoef ik nooit, aantrekken en gaan, heb er ook 30 km per dag op gewandeld (vier dagen achter elkaar ook).

Uiteindelijk gaan ze meestal lek op het buigpunt bij de teen, maar ik moet zeggen dat ik ze ook niet braaf steeds invet oid. Na aanschaf smeer ik ze in met een of ander spul wat we ooit bij een wandelwinkel hebben gekocht, soms vet ik ze nog een keer in met gewoon leervet.

Ik heb trouwens wel een maat groter dan normaal; ik merkte dat mijn linker kleine teen soms een beetje in de verdrukking kwam. Mijn rechter kleine teen had dat niet, maar die voet is ook iets kleiner. Dus maatje groter en sindsdien geen last meer van links.

Voor de aanschaf hou ik altijd even in de gaten wanneer de Welkoop ze in de reclame hebben (al verkopen zij de Stelvio, niet de Sherpa, volgens mij). Andere prima optie is bijv Obelink, grote kampeerwinkel in Winterswijk, maar hebben ook een webshop.


Herkenbaar, hier ook precies een jaar met de Sherpa. Maar ik vind ze wel wat zwaar. In de zomer loop ik nu op lage wandelschoenen van Dechatlon.
Ik heb nu deze besteld bij EJ:
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoenen/stalschoenen/stalschoenen-epplejeck-tundra_3838.html?channable=00325e6964003130343638342d3530302d3336fb&sqr=tundra
Ik heb ze nog niet binnen, ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 18:58 



 
Profiel   

Ik ook want ik twijfelde ook om die te bestellen!!
Ben erg benieuwd of ze lekker lopen. En waterdicht zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 19:45 



 
Profiel   

Muze schreef
Ik ook want ik twijfelde ook om die te bestellen!!
Ben erg benieuwd of ze lekker lopen. En waterdicht zijn


Ze zijn binnen, ik stuur ze helaas terug. Ze vallen te ruim, ik vind ze daarnaast rondom de enkel iets te laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 12:49 



 
Profiel   

Had je je eigen maat besteld ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 14:38 



 
Profiel   

Dezelfde maat als ik altijd bij de Grisport Sherpa's had en bij de Decathlon wandelschoenen. Gewone schoenen heb ik wel vaak 1 maat kleiner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 15:04 



 
Profiel   

de all weather laars devos. Ik heb ze op stal aan en tijdens het uitlaten van de hond. zijn heerlijk warm en zitten comfi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 15:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen