Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalschoenen warm en goed voetbed

 
Profiel   

Als je niet gaat uitmesten maar wel wilt wandelen zou ik gewoon eens bij een goede outdoorwinkel langs gaan en je daar laten helpen.
Ik heb die Ariats en ondanks dat ze heel fijn zijn baal ik als een stekker dat ik nu even niet het geld heb om én die Ariats te hebben én een nieuw paar wandelschoenen. Tuurlijk kan je er op wandelen maar ik merk toch best wel verschil. De zool is heel anders gelaagd en de zijsteun van je voet is heel anders. Ook krijg ik best wel zweetvoeten in die Ariats welke ik in goede B wandelschoenen niet zou krijgen.
Denk ook wel dat de Ariats beter bestand zijn tegen urine van de stallen dan tegen blubber van het bos.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:07 



 
Profiel   

Daar heb je wellicht een punt. Dat vond ik prettig van de scapino schoenen. Maar ik kan na enkele dagen ze weer aangehad te hebben, mijn grote teen bijna niet omhoog krijgen zonder veel pijn bovenop m’n wreef.
Kan iets mis zijn met alleen de rechter schoen maar durf ook niet echt nieuwe te halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:13 



 
Profiel   

Heb je die in de winkel uitvoerig gepast? Ik weet dat je bij (bijvoorbeeld) Frans de Witte de schoenen in de winkel uitgebreid uit kan proberen, dus dan kan je ze gewoon een uur aanhebben. Dan kan je rustig kijken of je rechter voet dat trekt.

Pijn op je wreef klinkt trouwens als te strakke schoenen oid, hoe strak trek je de veters aan? Je hebt eigen zooltjes toch? Zijn die niet aan vervanging toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:17 



 
Profiel   

Ik heb voor op stal ook de Ariat (Telluride H2O). Ze lopen fijn en blijven lang goed, ook als je slecht bent in onderhoud. Ik gebruik ze ook voor strandwandelingen (blijft een zandbak). Ik draag een maat groter dan mijn normale schoenmaat en heb er Falkesokken in. Mijn voeten blijven lekker warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:18 



 
Profiel   

Ik kon met uren lesgeven mn voeten best lang warmhouden in Lowa Renegade wandelschoenen, waar ik dan een schapenvacht zooltje en warme huisdoelen in aan deed. Dan liep ik er ook de hele dag op, rustig van 8 tot 8.

Kost even wat, maar als je er niet zoveel mee in de mest gaat, kan je er echt jaren mee vooruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:20 



 
Profiel   

Muiz schreef
Heb je die in de winkel uitvoerig gepast? Ik weet dat je bij (bijvoorbeeld) Frans de Witte de schoenen in de winkel uitgebreid uit kan proberen, dus dan kan je ze gewoon een uur aanhebben. Dan kan je rustig kijken of je rechter voet dat trekt.

Pijn op je wreef klinkt trouwens als te strakke schoenen oid, hoe strak trek je de veters aan? Je hebt eigen zooltjes toch? Zijn die niet aan vervanging toe?


Zooltjes zijn net nieuw.
Zelfs als ik rechts losser doe dan links doet het zeer.
Draag al ruim 15 jaar deze schoenen ( ja niet deze haha, maar dit merk).
Nooit problemen gehad maar nu wel.
Alsof de ene minder “
Diep” is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:27 



 
Profiel   

Muze schreef
Voor op stal zoek ik nieuwe / extra stalschoenen. Voor de zomer heb ik de wandelschoenen van mountain peak ( scapino).
Ik hoef er niet mee uit te mesten en bij enorme blub die ik even regenlaarzen aan.
Dus te gebruiken voor wandelen ( echt een belangrijk ding), grondwerk, zulke dingen.
Ik heb brede voeten
Voetbed moet goed zijn en zelf een zooltje in kunnen leggen.
Geen kunststof alleen leer
Warm!
Geen laarzen, dus gewoon laag tot medium hoog.

Dacht bv aan blundstone, Ariat maar twijfel of die warm zijn. Mountainhorse? Dergelijke merken spreken me wel aan.
Moet dus echt gewoon goed en fijn lopen.


Ik heb deze ook van mountain peak. En dan de leren . Prima schoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:28 



 
Profiel   

Muze schreef
Zijn de ariats ook geschikt voor wandelen in de bergen? Waar je normaal een a/b schoen wellicht voor zou gebruiken? Ik heb nu dan m’n mountain peak maar rechts doet mijn wreef vreselijk pijn, die schoen zit zo raar.


Ik wandel graag met m’n ariats maar hier in de Limburgse heuvels valt me wel op dat ze op stijle gladde stukken niet handig zijn omdat ze in tegenstelling tot echte wandelschoenen vrij gladde zolen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:56 



 
Profiel   

Muze schreef
Daar heb je wellicht een punt. Dat vond ik prettig van de scapino schoenen. Maar ik kan na enkele dagen ze weer aangehad te hebben, mijn grote teen bijna niet omhoog krijgen zonder veel pijn bovenop m’n wreef.
Kan iets mis zijn met alleen de rechter schoen maar durf ook niet echt nieuwe te halen



Grappig, dit had ik dus ook met die schoenen. Daar moest ik echt doorheen lopen. Na een tijdje zaten ze wel prima :)
Ariats H2O vond ik eerst ook heel fijn, lopen super! Niet te vergelijken met die van de scapino. Maar na een half jaar fulltime dragen waren ze echt op. En daarnaast ook niet echt warm genoeg voor de winter (heb snel last van koude voeten :P ) Ook niet echt geschikt voor de bergen, omdat ze weinig profiel hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:01 



 
Profiel   

Voor wandelen in de bergen zou ik voor een stevigere schoen gaan dan een Ariat stalschoen.

Ik ben niet zo van het bergwandelen maar heb ooit voor wandelingen in Zweden en op Corsica betere wandelschoenen aangeschaft. In mijn geval waren dat Lowa's, B of C wandelzwaarte.
Die Lowa's B wandelzwaarte heb ik ook trouwens jaren op stal gedragen en er ook mee gereden, dat ging prima in mijn zware westernbeugels. Alleen sporen waren een dingetje ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:03 



 
Profiel   

Ik heb heerlijke Meindl wandelschoenen van de bever. Als ik niet op vakantie ben draag ik ze vooral naar stal (niet geschikt voor uitmesten!! Van de zomer ging ik ermee bij de bever langs om te checken of ze nog goed genoeg zijn voor in de bergen en die verkoper kreeg een halve rolberoerte van t idee dat ik ze bij de paarden draag :') )
Inmiddels 3 wintersporten, 3 zomervakanties in de bergen en heel veel stappen bij de paarden overleefd en nog steeds goed!!
Momenteel gebruik ik alleen deze schoenen omdat ik vorige week door mijn enkel ben gegaan en hier veel steun aan heb bij het lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:14 



 
Profiel   

Ik zag deze laatst voorbij komen. Lijken me ook lekkere schoenen. Heb er dus geen ervaring mee.
In elk geval zijn mijn Ariat jodhpurs de enige schoenen, waar ik zonder steunzolen een dag op kan lopen, zo goed is het voetbed.

https://www.cowgirlstore.nl/ariat-anthe ... boots.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:16 



 
Profiel   

Meindl comfort fit.

Steun, maar ook zacht en warm.

https://www.alpaca-buitensport.nl/meind ... gtx-detail

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:44 



 
Profiel   

Er valt hier een kwartje..: een van de laatste keren dat ik m’n scapino schoenen aanhad heeft er een paard op mijn voet gestaan. Ik gok dus dat daadwerkelijk daardoor het leer ingedeukter is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 23:34 



 
Profiel   

Ik geef mijn geld niet meer uit aan dure Ariat schoenen. Ik heb hier meerdere Ariat schoenen binnen en half jaar tot jaar versleten door een beetje rond te lopen op een pensionstal, en dat vind ik eigenlijk niet kunnen voor die prijs.
Ik loop nu op deze, heb er ook al meerdere weken ruim 50 uur per week mee op stal gewerkt. Mesten, modderige weides, vele kilometers lopen. Gaat allemaal goed en loopt ook nog eens heel fijn. Wel een maatje groter nemen dan normaal want ze vallen klein.

https://www.decathlon.nl/p/halfhoge-wat ... R-p-133726

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 00:41 



 
Profiel   

De Ariats zijn gewoon het fijnste, maar ze hebben idd niet meer de kwaliteit van vroeger. Ze zijn gewoon met 6-8 maanden op. Toch heb ik zo veel schoenen geprobeerd en kom elke keer weer terug bij mijn Ariats omdat er niets fijner zit en warmer is…

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 05:16 



 
Profiel   

Absoluut hier ook alleen de Ariat's Telluride H2O!

Ik doe zeker 2 jaar met een paar en loop er bijna 24/7 op!

Ik bestel ze altijd in voren als er ergens een kortingsactie is.

De rits vind ik ook super fijn en ze blijven echt wel waterdicht en warm zijn ze ook.
Heb wel eens anderen geprobeerd, maar kom toch altijd weer op deze terug.

Nu heb ik onlangs de Ariat Keswick dark brown erbij gekocht, deze zijn ook waterdicht en lopen ook super.
Deze gebruik ik nu nog voor netjes, onder een spijkerbroek, want ik vind ze te leuk om te zien om er al mee door de drek te baggeren hahaha

Heb ook wel moutain horse schoenen , maar qua pasvorm passen deze niet bij mij, maar vind ze wel super gaaf er uit zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 05:52 



 
Profiel   

Suedwind?die hebben ortopedisch voetbed, vergelijkbaar met ariat, maar betaalbaarder.
Na een complexe been/enkelbreuk met nu metaal in beiden, zijn dit de schoenen waar ik geen pijn in krijg.
Ze hebben winter uitvoeringen, gevoerd met teddy. Ik vind ze echt een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 06:07 



 
Profiel   

Mensen ervaring met grisport?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:38 



 
Profiel   

welshfan97 schreef
Ik geef mijn geld niet meer uit aan dure Ariat schoenen. Ik heb hier meerdere Ariat schoenen binnen en half jaar tot jaar versleten door een beetje rond te lopen op een pensionstal, en dat vind ik eigenlijk niet kunnen voor die prijs.
Ik loop nu op deze, heb er ook al meerdere weken ruim 50 uur per week mee op stal gewerkt. Mesten, modderige weides, vele kilometers lopen. Gaat allemaal goed en loopt ook nog eens heel fijn. Wel een maatje groter nemen dan normaal want ze vallen klein.

https://www.decathlon.nl/p/halfhoge-wat ... R-p-133726


Heb je goed gedaan! Mijne zijn een krappe 4 maanden mee gegaan. Wat een tegenvaller. En natuurlijk geen bon, dus kan niet ruilen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 08:01 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
welshfan97 schreef
Ik geef mijn geld niet meer uit aan dure Ariat schoenen. Ik heb hier meerdere Ariat schoenen binnen en half jaar tot jaar versleten door een beetje rond te lopen op een pensionstal, en dat vind ik eigenlijk niet kunnen voor die prijs.
Ik loop nu op deze, heb er ook al meerdere weken ruim 50 uur per week mee op stal gewerkt. Mesten, modderige weides, vele kilometers lopen. Gaat allemaal goed en loopt ook nog eens heel fijn. Wel een maatje groter nemen dan normaal want ze vallen klein.

https://www.decathlon.nl/p/halfhoge-wat ... R-p-133726


Heb je goed gedaan! Mijne zijn een krappe 4 maanden mee gegaan. Wat een tegenvaller. En natuurlijk geen bon, dus kan niet ruilen :Y)


Dat meen je niet!
Ik heb meerdere keren voor een aantal weken op een stal gewerkt dit jaar, andere schoenen gingen kapot (leer scheurde door hele dagen modder/urine/mest). Deze heb ik nu sinds juni maar nog geen stiksel los of geen scheurtje te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:04 



 
Profiel   

welshfan97 schreef
prugelpiet schreef

Heb je goed gedaan! Mijne zijn een krappe 4 maanden mee gegaan. Wat een tegenvaller. En natuurlijk geen bon, dus kan niet ruilen :Y)


Dat meen je niet!
Ik heb meerdere keren voor een aantal weken op een stal gewerkt dit jaar, andere schoenen gingen kapot (leer scheurde door hele dagen modder/urine/mest). Deze heb ik nu sinds juni maar nog geen stiksel los of geen scheurtje te zien.


Ja, helaas wel. Voor mij echt nooit meer Ariat := Als rijschoen of laars; ja. Want ze lopen echt geweldig. Maar verder kan ik mijn geld wel beter uitgeven :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:37 



 
Profiel   

Ik loop al zeker een jaar of 8 op de Ariats Telluride H2o en ik doe zeker 1,5 met een paar, die ik echt dagelijks aan heb met uitmesten, wandelen met de honden door het bos en met rijden.
Op een gegeven moment merk je dat ze iets minder waterdicht worden , maar dan nog loop ik er zeker nog een maand of 2 mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 12:19 



 
Profiel   

Kijk ook eens naar het merk Dublin, heeft super aangenaam voetbed en binnenzool.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:51 



 
Profiel   

ellepel schreef
schoenen van de welkoop!
grisport is heel fijn, kan ook een zooltje in.
https://www.welkoop.nl/kleding/schoenen/wandelschoenen


De wandelschoenen niet doen. Ik heb ze een week aangehad voor ze zeiknat waren van binnen. Ben ermee terug gegaan, en toen kreeg ik te horen dat het mijn eigen schuld is, omdat het wandelschoenen zijn en geen stalschoenen. De zuren van de mest lost de lijm op, schijnt. Wat prima kan, maar het zou zonde zijn als je ze nu koopt en hetzelfde probleem hebt.

Ze zaten wel heerlijk trouwens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen