Uvex Elexxion Tocsen (cap met valsensor) ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Uvex Elexxion Tocsen (cap met valsensor) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 20:39

Hoi Bokkers,

Ik rijd altijd alleen in het bos. Toen ik me op een gegeven moment niet meer veilig voelde na een paar onstuimige ritten ging ik op zoek naar een goede, solide cap.

In de winkel hebben ze mij toen een Uvex met valsensor aangeraden: De Uvex Elexxion Tocsen. Er zit een sensor in de draaiknop verwerkt die een val kan registreren. De sensor is via een app verbonden met jouw telefoon. Als je binnen 30 seconden geen reactie geeft, worden door jou geselecteerde contactpersonen gewaarschuwd. Ze krijgen ook jouw locatie door.

Super handig leek mij dat! Ben echt heel blij met de cap, maar heb de sensor nog niet 1x kunnen gebruiken. Hij is nu 2x volledig opgeladen via een kabeltje. Als ik vervolgens wil gaan rijden en ik mijn telefoon met de sensor verbind, staat er dat hij nog maar 8% accu heeft…

Heb inmiddels contact gehad met Tocsen (het bedrijf achter de sensor) en op hun advies een paar instellingen in de App veranderd (niet op achtergrond draaien, bluetooth en valdetectie uit bij geen gebruik van de.cap). Maar weer is de accu leeg.

Tocsen zegt dat de accu circa 2 weken mee moet gaan bij 5x pw rijden. Mijn accu is binnen 2 dagen leeg.

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen deze cap hebben en hoe lang zij met de accu doen? Of mensen die de Tocsen sensor los hebben gekocht voor op hun cap?

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Uvex Elexxion Tocsen (cap met valsensor) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:32

Dat is balen zeg! Ik heb zelf ook de Elexxion, maar dan zonder de sensor. Hele fijne cap! <3 De versie met sensor deed niet mee aan de kortingsactie bij EJ. Anders had ik die versie ook gekocht. Nu was de Elexxion Pro met shiny/mat met korting goedkoper dan de Tocsen variant. Ik heb de bruine.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Uvex Elexxion Tocsen (cap met valsensor) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:55

Ik heb de cap niet maar zou hier geen genoegen mee nemen. Terug naar de winkel ermee en laat ze het maar oplossen. Als je de cap nog niet zo lang hebt uiteraard. Het is een ondeugdelijk product wat je niet kunt gebruiken waar je het voor hebt. Niet zelf mee gaan klooien.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Uvex Elexxion Tocsen (cap met valsensor) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:56

Ik heb een losse Tocsen op mijn cap zitten omdat ik heel vaak alleen op pad ga.
Ik vergeet hem vaak op te laden dus ik durf het niet exact te zeggen, maar hij gaat bij mij zeker wel 2-3 weken mee. Ik rij in de winter ongeveer 2-4 uur per week buiten, en dat loopt op in de zomer tot een uurtje of 10 per week. Goed opletten dat alles op je telefoon goed ingesteld staat, het duurde bij mij even voor alle noodcontacten goed gekoppeld stonden (als in: was even zoeken naar de juiste instellingen).

Gelukkig heb ik de valfunctie nog niet kunnen testen, maar het geeft wel een veilig gevoel.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Uvex Elexxion Tocsen (cap met valsensor) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 23:21

Dank voor jullie reacties!

Ook voor jouw reactie SSDesign. Hij zou dus zeker 2 weken mee kunnen.

Heb je de cap op stal liggen? Schijnt dat accu's snel leeg gaan met koud weer. Dus dat zou een reden kunnen zijn.

Baal er echt van. Heb echt maanden op de cap gewacht en nu dit...

Ik ga morgen weer contact met ze opnemen en ook met de winkel.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 23:25

Bagheera_206 schreef:
Dat is balen zeg! Ik heb zelf ook de Elexxion, maar dan zonder de sensor. Hele fijne cap! <3 De versie met sensor deed niet mee aan de kortingsactie bij EJ. Anders had ik die versie ook gekocht. Nu was de Elexxion Pro met shiny/mat met korting goedkoper dan de Tocsen variant. Ik heb de bruine.



Die Pro heb ik ook op gehad! Zat ook zo heerlijk!

Heb ook de bruine met mat/shiny :-D. Gaaf is die hè.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Uvex Elexxion Tocsen (cap met valsensor) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:33

Ik heb meerdere Uvex caps gehad. Te vaak met mijn Perfexxion gevallen. := Dus toen de Elexxion maar eens gepast en gekocht. :)