stoppen, door geen kast?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:31

Ik hoor hier veel verhalen van mensen op de uni, op de mbo etc. Maar dat gaat Ts helemaal niet helpen. Ze zit op de middelbare.
Ik heb even gekeken naar mijn dagen als ik tot ongeveer 16.30 les heb. Dan neem ik zo ongeveer 14 boeken mee + laptop. Dat is geen licht gewicht kan ik je vertellen.
Een tas met je paardrijspullen is echt niet een super handige vorm, anders past het wel in je klusje. Dus wat doe je dan?
Je wisselt elk uur van lokaal. Waar zet je die tas neer in het lokaal? Dat is dan al vraag nummer 1. Echt alsof elke docent zo vriendelijk is om het ergens neer te zetten. Eigen ervaring.
Dan heb je de gangen. Helemaal vol met mensen, zit je al te duwen. En dan zit jij daar met zo'n onhandige tas. Ja, daar kom je langzaam vooruit mee.
Ten slotte heb je ook nog je pauze. Waarin je misschien wel naar de appie wil, naar de kantine, weet ik veel. Zo'n grote tas is dan echt niet wenselijk mee te nemen.

Niet iedereen, misschien Ts wel, kan "zomaar" nieuwe spullen aanschaffen. Ze wil vast niet de meest goedkope spullen, zeker niet als je wat langer rijdt. En wie zegt dat haar ouders ja zeggen op nieuwe spullen? Dat kost ook weer geld, terwijl je al prima spullen hebt.

In de trein en bus is 1 tas oké, maar 2 zware/onhandige tassen is vervelend.. Ik zit elke zondag een uur met de bus en tram naar de paarden te reizen. Ik zit dan met 1 tas. Ik zou dat echt niet met nog een extra tas willen doen hoor.

De spullen stinken ook wel een beetje. Hoe goed je het ook schoonmaakt. Niet wenselijk lijkt mij.

Ik zou zeker niet het rijden opgeven door de kast. Even een overzichtje maken wat je wel en niet kan doen. Wil ik je eventueel wel mee helpen, stuur maar een pb als je dat wilt :)
Dan even kijken naar wie je kent die daar rijdt. Heb je een groepsapp? Dan even een berichtje daarin gooien of iemand plek heeft.

Die van een krat of iets dergelijks boven de kast lijkt mij een goeie!

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:39

Nu, ik weet natuurlijk niet hoe jullie middelbare scholen waren, maar waar ik vroeger ging moest je echt niet met extra spul afkomen en langs je stoel in het klaslokaal zetten. Zelfs gymspullen moest je zo "onopvallend" mogelijk meenemen in een kleine totebag ofzo, een grote sportzak werd niet gewaardeerd.
Daar had ik dus echt niet af moeten komen met nog een laarzen- en captas. Ook dat gezeul de hele tijd van klaslokaal tot klaslokaal. Niet alleen is de kans op vergeten heel groot, maar ook op beschadiging en diefstal...

Nu, de optie is gegeven, TS mag beslissen dat het die oplossing niet wordt, misschien kan iemand nog een insteek geven die het nog gemakkelijker maakt, maar we moeten ook niet doen alsof het de meest evidente oplossing is. Ik denk dat een oplossing op de manege het langst vol te houden is.

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:44

Briefje op de manege ophangen of er iemand ruimte in zijn kastje heeft en of je tegen een vergoeding jou spullen erin mag leggen ?

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:50

Ik nam op het vmbo ook 1x per week mijn paarden spullen mee, ging prima, laarzen en cap in een plastic boodschappentas (geen big shopper) ik moest 50 minuten reizen met de bus. En daarnaast dus ook gewoon een normale boekentas. Beide tassen hield ik bij mij. Maar ik kan begrijpen dat dit niet ideaal is

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:52

Gini schreef:
Nu, ik weet natuurlijk niet hoe jullie middelbare scholen waren, maar waar ik vroeger ging moest je echt niet met extra spul afkomen en langs je stoel in het klaslokaal zetten. Zelfs gymspullen moest je zo "onopvallend" mogelijk meenemen in een kleine totebag ofzo, een grote sportzak werd niet gewaardeerd.
Daar had ik dus echt niet af moeten komen met nog een laarzen- en captas. Ook dat gezeul de hele tijd van klaslokaal tot klaslokaal. Niet alleen is de kans op vergeten heel groot, maar ook op beschadiging en diefstal...

Nu, de optie is gegeven, TS mag beslissen dat het die oplossing niet wordt, misschien kan iemand nog een insteek geven die het nog gemakkelijker maakt, maar we moeten ook niet doen alsof het de meest evidente oplossing is. Ik denk dat een oplossing op de manege het langst vol te houden is.


Precies, hier ook zo ervaren. Alles zoveel mogelijk opbergen. Hebben wij in de eerste volgens mij nog een preek over gehad :=

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:53

Vrijdag in de caroussel-les even vragen of het bij iemand anders in de kast kan? Of even een briefje ergens ophangen op de manege?

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:53

Cayenne schreef:
Joh, ik dacht dat je met de fiets ging ofzo en dat het daarom zo'n gesleep was :+
Maar je gaat gewoon met de trein! Zo moeilijk is het dan toch ook weer niet? Ja, het is wat gesleep, maar dat heb je er toch gewoon voor over?
Het is niet alsof je 20 kilo extra mee draagt.


Of in zo'n boodschappenkarretje, dan hoef je niet eens te slepen. Kun je rollen!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:56

KimD schreef:
Cayenne schreef:
Joh, ik dacht dat je met de fiets ging ofzo en dat het daarom zo'n gesleep was :+
Maar je gaat gewoon met de trein! Zo moeilijk is het dan toch ook weer niet? Ja, het is wat gesleep, maar dat heb je er toch gewoon voor over?
Het is niet alsof je 20 kilo extra mee draagt.


Of in zo'n boodschappenkarretje, dan hoef je niet eens te slepen. Kun je rollen!


En die kan je zomaar door school rollen? Je hebt ook nog trappen, neem ik aan.

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:00

Mijn jongste dochter doet die dag gewoon alles aan en hoeft dan alleen nog een cap mee.

Zebrastreep

Berichten: 9818
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:16

Nou 14 boeken mee... volgens mij gaat tegenwoordig alles online met een laptop of ipad. De tijd van 14 boeken mee slepen is wel voorbij.

Wat ik al zei op het vmbo sleepte ik elke week mijn gitaar mee.

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:20

Als mijn vriendin, hoe aardig ook, zonder enige tegenprestatie heel lang beslag legt op ruimte in mijn kast, dan zou ik daar op een gegeven moment ook wel klaar mee zijn. Heb je je vriendin wel aangeboden om haar een vergoeding te geven, of iets anders voor haar terug te doen?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:30

Zebrastreep schreef:
Nou 14 boeken mee... volgens mij gaat tegenwoordig alles online met een laptop of ipad. De tijd van 14 boeken mee slepen is wel voorbij.

Wat ik al zei op het vmbo sleepte ik elke week mijn gitaar mee.


Dat mag je dan tegen mijn school zeggen, maar wij hebben er nog gewoon 14. En dan nog je laptop erbij wat 15 maakt.
Misschien op de school van Ts niet, maar hier wel.

Kan ik zo een lijstje van maken welke er mee moeten

pjer
Berichten: 1597
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:31

zoveel gedoe... ik zou gewoon stoppen.







met denken in oplossingen wordt je leven een stuk aangenamer dan wanneer je allen in problemen denkt. Er zijn zat oplossingen genoemd in dit topic, lees ze nog eens na.

DuoPenotti

Berichten: 29867
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:34

pjer schreef:
zoveel gedoe... ik zou gewoon stoppen.







met denken in oplossingen wordt je leven een stuk aangenamer dan wanneer je allen in problemen denkt. Er zijn zat oplossingen genoemd in dit topic, lees ze nog eens na.

en als oplossingen geen oplossing zijn? Dan zijn het ineens alleen maar opmerkingen die niet van toepassing zijn op de situatie.

Amber_anne

Berichten: 6940
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:35

Appeltje_1 schreef:
Ik hoor hier veel verhalen van mensen op de uni, op de mbo etc. Maar dat gaat Ts helemaal niet helpen. Ze zit op de middelbare.
Ik heb even gekeken naar mijn dagen als ik tot ongeveer 16.30 les heb. Dan neem ik zo ongeveer 14 boeken mee + laptop. Dat is geen licht gewicht kan ik je vertellen.
Een tas met je paardrijspullen is echt niet een super handige vorm, anders past het wel in je klusje. Dus wat doe je dan?
Je wisselt elk uur van lokaal. Waar zet je die tas neer in het lokaal? Dat is dan al vraag nummer 1. Echt alsof elke docent zo vriendelijk is om het ergens neer te zetten. Eigen ervaring.
Dan heb je de gangen. Helemaal vol met mensen, zit je al te duwen. En dan zit jij daar met zo'n onhandige tas. Ja, daar kom je langzaam vooruit mee.
Ten slotte heb je ook nog je pauze. Waarin je misschien wel naar de appie wil, naar de kantine, weet ik veel. Zo'n grote tas is dan echt niet wenselijk mee te nemen.

Niet iedereen, misschien Ts wel, kan "zomaar" nieuwe spullen aanschaffen. Ze wil vast niet de meest goedkope spullen, zeker niet als je wat langer rijdt. En wie zegt dat haar ouders ja zeggen op nieuwe spullen? Dat kost ook weer geld, terwijl je al prima spullen hebt.

In de trein en bus is 1 tas oké, maar 2 zware/onhandige tassen is vervelend.. Ik zit elke zondag een uur met de bus en tram naar de paarden te reizen. Ik zit dan met 1 tas. Ik zou dat echt niet met nog een extra tas willen doen hoor.

De spullen stinken ook wel een beetje. Hoe goed je het ook schoonmaakt. Niet wenselijk lijkt mij.

Ik zou zeker niet het rijden opgeven door de kast. Even een overzichtje maken wat je wel en niet kan doen. Wil ik je eventueel wel mee helpen, stuur maar een pb als je dat wilt :)
Dan even kijken naar wie je kent die daar rijdt. Heb je een groepsapp? Dan even een berichtje daarin gooien of iemand plek heeft.

Die van een krat of iets dergelijks boven de kast lijkt mij een goeie!


Ik hoor heel veel kan niet. Ik wil niet zeggen kan niet bestaat niet maar een cap mee naar school meenemen is echt geen probleem.

Er zijn tal van opties gegeven in dit topic maar de meeste kosten nou eenmaal een beetje moeite. Dat is wat je moet doen voor een hobby en zal nog wel vaker in het leven voorkomen. Leer je alleen maar van

Bowo
Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:45

Appeltje_1 schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou 14 boeken mee... volgens mij gaat tegenwoordig alles online met een laptop of ipad. De tijd van 14 boeken mee slepen is wel voorbij.

Wat ik al zei op het vmbo sleepte ik elke week mijn gitaar mee.


Dat mag je dan tegen mijn school zeggen, maar wij hebben er nog gewoon 14. En dan nog je laptop erbij wat 15 maakt.
Misschien op de school van Ts niet, maar hier wel.

Kan ik zo een lijstje van maken welke er mee moeten

Het ligt er nogal aan of je alle boeken van een vak meeneemt of kritisch kijkt. Ik kwam ook zeker niet tot 14. We hadden ook een aantal boeken online bijvoorbeeld, als je dan toch een laptop mee hebt en vindt dat alles te zwaar is, dan laat je de online varianten al thuis. Dan zijn er ook genoeg boeken die je zo weinig gebruikt, dat ik wel eens met vriendinnen afsprak om af te wisselen wie ze mee nam en dan het boek te delen.
En sommige boeken gebruikte we op momenten gewoon helemaal niet. Gewoon goed opletten wat de planning is en kijken wat je daadwerkelijk nodig hebt.
Tot slot, TS heeft toch een kluisje? Dan kan je een groot deel van de boeken als een groot deel van de dag gewoon in je kluisje leggen.

JudithGigi

Berichten: 4225
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:47

Als ik na school naar de manege ging vroeger hing ik mijn spullen gewoon aan de kapstok de hele dag :D dat kon bij ons gewoon en werd vaker gedaan

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:48

Bah zoiets zou ik niet als vriendin meer willen!
Ik zou het probleem voorleggen aan de eigenaar van de manege. Waar je dan je spullen kan neerzetten en of hij een idee heeft? Omdat je die les erg leuk vindt en het erg jammer vindt dat het dan niet meer kan? Dan probleem uitleggen en wellicht heeft hij/zij nog een andere plek waar je het mag neerzetten. Misschien zet het de eigenaar aan het denken om wat meer kasten te plaatsen! Als nooit iemand wat zegt weet zo eigenaar ook niks hè?

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:53

Zijn er echt mensen die in hun rijkleding + schoenen naar school gingen? := Moet er niet aan denken zeg :o

Kun je niet een cap van de manege lenen en jodphurs en chaps regelen, die kun je nog wel in je tas doen.

Bij ons op school hadden we naast kluisjes ook kapstokken voor leerlingen die van een andere locatie kwamen. Daar hing ik vaak zag ook m'n tas met gymspullen op.

Of gewoon even bij de manege je probleem voorleggen? Dat je tot je een kast kan huren je spullen ergens anders kan leggen?

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:54

Sabri schreef:
Bah zoiets zou ik niet als vriendin meer willen!

Mag ik vragen waarom?
Is het niet aardig van die vriendin dat ze al weken de spullen van TS in haar kastje heeft?
Mag ze niet aangeven: het wordt nu echt te krap en kun je wat voor jezelf regelen?
Is het dan ineens geen goede vriendin meer?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:55

Bowo schreef:
Appeltje_1 schreef:

Dat mag je dan tegen mijn school zeggen, maar wij hebben er nog gewoon 14. En dan nog je laptop erbij wat 15 maakt.
Misschien op de school van Ts niet, maar hier wel.

Kan ik zo een lijstje van maken welke er mee moeten

Het ligt er nogal aan of je alle boeken van een vak meeneemt of kritisch kijkt. Ik kwam ook zeker niet tot 14. We hadden ook een aantal boeken online bijvoorbeeld, als je dan toch een laptop mee hebt en vindt dat alles te zwaar is, dan laat je de online varianten al thuis. Dan zijn er ook genoeg boeken die je zo weinig gebruikt, dat ik wel eens met vriendinnen afsprak om af te wisselen wie ze mee nam en dan het boek te delen.
En sommige boeken gebruikte we op momenten gewoon helemaal niet. Gewoon goed opletten wat de planning is en kijken wat je daadwerkelijk nodig hebt.
Tot slot, TS heeft toch een kluisje? Dan kan je een groot deel van de boeken als een groot deel van de dag gewoon in je kluisje leggen.


Ik heb gewoon die 14 boeken nodig, kan ik werkelijk niks aan doen :o Behalve een uurtje nablijven in ruil voor een boek niet mee nemen. Ze zijn er ontzettend streng in (ouderwets gym :') )
Nogmaals, voor Ts kan heel anders zijn.

Hoe zit het nou werkelijk bij jou school? Kan je wel of niet iets bij iemand achterlaten? Zo nee, zijn er alternatieven? Bijv het treinstation?
Een cap kan je (afhankelijk van je klusje, bij mij wel) op zich in een kluisje kwijt. Moet je wel de rest van je spullen eruit halen. Althans, gedeeltelijk.
Laarzen is een ander verhaal. Ik zou hiervoor vragen of dit toch ergens bij de manege geplaatst kan worden. In de zadelkamer bijvoorbeeld.
Op school zou ik ze zonder toezicht niet ergens neer "gooien" (niet letterlijk nemen :P )



JudithGigi schreef:
Als ik na school naar de manege ging vroeger hing ik mijn spullen gewoon aan de kapstok de hele dag :D dat kon bij ons gewoon en werd vaker gedaan


Als dit bij jou Ts kan, is het natuurlijk ideaal! Hoe zit dat dan? Niet alle kapstokken zijn even groot, dus ik zou mocht je het doen, wel even kritisch kijken of je niet mensen in de weg zit.


Via Pb wil ik ook is wat verder denken, dus dan kan je mij een pbtje sturen!

Heb je overigens gym of iets dergelijks op vrijdag? Vakken die wat meer boeken nodig hebben?

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:56

gerpiegorp schreef:
Zijn er echt mensen die in hun rijkleding + schoenen naar school gingen? := Moet er niet aan denken zeg :o

Kun je niet een cap van de manege lenen en jodphurs en chaps regelen, die kun je nog wel in je tas doen.

Bij ons op school hadden we naast kluisjes ook kapstokken voor leerlingen die van een andere locatie kwamen. Daar hing ik vaak zag ook m'n tas met gymspullen op.

Of gewoon even bij de manege je probleem voorleggen? Dat je tot je een kast kan huren je spullen ergens anders kan leggen?


Jup, maar wij hadden een zogenaamde “paardenklas” dit waren uren buiten de normale schooluren om waarin je theorie en praktijk kreeg over paarden. Dus op die dag was je dan niet de enige die paardrijkleding aanhad

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:04

Amber_anne schreef:
Ik hoor heel veel kan niet. Ik wil niet zeggen kan niet bestaat niet maar een cap mee naar school meenemen is echt geen probleem.

Er zijn tal van opties gegeven in dit topic maar de meeste kosten nou eenmaal een beetje moeite. Dat is wat je moet doen voor een hobby en zal nog wel vaker in het leven voorkomen. Leer je alleen maar van


Nee ik leg uit waarom iets niet voor Ts wenselijk kán zijn.
Ik zou heel wat van deze opties allang hebben toegepast, maar als je de antwoorden van Ts leest kan ik het enigszins begrijpen.

Een cap mee nemen, zie mijn laatste antwoord, is idd niet het aller grootste probleem. Maar je weer de situatie van Ts niet volledig, je kan maar een klein deel ervan schetsen.

Aan het einde van mijn tekst staan ook dingen die ik zou doen/een goed idee vind. Maar net wat je eruit pikt :') Meestal wegen de negatieve dingen zwaarder heb ik gemerkt :P

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:11

Op de manege waar mijn dochter reed kon je zelfs gewoon een cap en laarzen lenen, ze hadden zat staan.
Dus daar is vast wel plaats voor nog een paar denk ik.
Op de havo gebruikte ze trouwens haar kluisje nooit, heb je die persé voor wat nodig, anders passen die spullen daar ook wel in.
Ga naar je mentor en je komt vast tot een oplossing en vraag het ook op de manege, die willen vast ook helpen.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 13:25

Brainless schreef:
Sabri schreef:
Bah zoiets zou ik niet als vriendin meer willen!

Mag ik vragen waarom?
Is het niet aardig van die vriendin dat ze al weken de spullen van TS in haar kastje heeft?
Mag ze niet aangeven: het wordt nu echt te krap en kun je wat voor jezelf regelen?
Is het dan ineens geen goede vriendin meer?


Ik weet niet of er iets zou zijn voorgevallen maar zou toch afvragen hoezo er eerst wel spullen van je vriendin in het kastje mochten en nu ineens niet meer? Misschien ligt het ook aan TS die bv alleen maar profiteerde? Misschien nooit een keer een bedankje heeft geuit of wilde meebetalen en de vriendin dit meer dwarszit? Of is er iets anders voorgevallen? Want als vriendinnen gun je de ander toch ook wat ruimte zeker als er geen andere kastjes meer zijn?
Als vriendinnen zou je dat toch tegen elkaar kunnen uitspreken? Zeker als je weet dat hierdoor je vriendin niet meer met jou kan lessen daarom? Dan vind ik het best heftig overkomen. Ik zou mezelf wel afvragen of er misschien iets niet oke is gegaan? Dan enkel de mededeling hey ik wil dat jij je spullen weghaalt?