rijbroek of legging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
satori
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-03-22

rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 12:09

Ik zit al een tijdje te twijfelen om een rij legging te kopen maar weet niet of dat comfortabel zit, iemand die ervaring ermee heeft?

Avalanche

Berichten: 16184
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:21

Ik vind ze super fijn :)

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:27

Het model moet bij je passen, net als een rijbroek in mijn ervaring.
Een legging die slobbert om de taille en knelt om de knieën is niet fijn. Of knelt om de taille en slobbert om de benen.
En zo kwam ik toch weer met een rijbroek thuis, want de leggings waren er alleen maar met deze voor mij niet passende modellen.

Kortom: passen dus.

Oskarrino
Berichten: 805
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:29

Ik vind leggings super fijn, maar zoals hierboven benoemd ze moeten wel passen! Ik heb voorkeuren voor bepaalde merken omdat ze mij beter zitten dan bijv andere merken. Ik zou eens naar de winkel gaan en er een aantal passen of je het wat vind!

miereneter

Berichten: 2587
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:31

Het hangt nogal van de legging af, maar een goede zit héérlijk, vind ik. Ben fan van de zomerleggings van Decathlon, maar kocht per ongeluk* in de Epplejeck ook eentje van Horseware: stevig stofje en zit goddelijk.

*Wist niet eens dat het merk ook kleding maakte. Was er om een rosborstel te kopen en niet meer, maar maakte de vergissing om toch even te passen. Toen kocht ik natuurlijk een legging die ik niet nodig had. Pluspunt: ik ga er dit voorjaar in wonen.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 29-03-22 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:32

Ik ben ook gewoon eens een kleedhokje bij de EJ ingedoken met 10 verschillende merken/modellen leggings en ik heb er nu 2 in gebruik. 1 van PS of Sweden (online gekocht) en 1 eigen merk van de EJ.

Met rijden merk ik geen verschil met tov een gewone rijbroek.

Autumnn

Berichten: 8073
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:33

Ik was ook wat sceptisch maar ik ben helemaal om. Merk wel dat ze in de winter op de fiets wel erg koud zijn. Eskadron en kingsland vind ik de betere merken

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:46

Ik woon ook in de leggings van de decathlon. Heb er gisteren weer 1 besteld (blauw met een motiefje). Omdat ik er in woon gaan ze meestal 1 of 2 jaar mee. Maar goed voor die prijs vind ik dat niet erg. eb verder nog geen fijne leggings zonder siliconen kunnen vinden.
In de winter doe ik er een thermolegging onder.

Rijbroeken draag ik ook nog wel maar toch liever de legging.

Edit.... chips, ik zag net deze bij de EJ: Rijlegging Ariat Tek Tight.... nu dus besteld met 25% korting uit en ander topic. Zo slecht want die van de decathlon is ook onderweg. :+
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 29-03-22 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:57

Ik ben overgestapt van broek naar legging: begin vond ik het helemaal top. Nu wat minder, maar dat komt omdat ik nog meer afgevallen was, waar door de leggings nu te groot zijn. Als ze te groot zijn zitten ze (mijn mening) echt ruk.
Maar als ze goed zitten, vind ik ze echt heerlijk.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:00

Mijn rijleggings van Pomme zitten goed strak en mooi, voor mij niets anders meer.

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:02

Twiggy2008 schreef:
Mijn rijleggings van Pomme zitten goed strak en mooi, voor mij niets anders meer.


Je raadt Pomme dus aan? Heb daar wel eens naar gekeken, vind ze er namelijk erg mooi uit zien

Riviera87
Berichten: 419
Geregistreerd: 05-05-20

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:04

Ik draag geen rijbroeken meer alleen leggings. Voorkeur voor ps of sweden nu.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:22

kampioen2be schreef:
Twiggy2008 schreef:
Mijn rijleggings van Pomme zitten goed strak en mooi, voor mij niets anders meer.


Je raadt Pomme dus aan? Heb daar wel eens naar gekeken, vind ze er namelijk erg mooi uit zien


Hoi, ja, ik vind ze geweldig. De maat S is lekker strak en lubbert niet.

AlwaysH

Berichten: 11279
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:35

Zolang het model van de broek/legging goed aansluit, ben ik tevreden.
Vind leggings erg fijn zitten, enige jammere is dat ze vaak te los zitten bij mijn taille. Maar dat komt door mij bouw. En ook omdat ik per se highwaist wil.

Ben zelf erg fan van Equilibre (van Kramer Ruitersport) rijbroeken. Ze zitten perfect aangesloten en zitten gelijk fijn als je ze uit de kast trekt.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:31

Team legging, tot mijn eigen verbazing, want het was even zoeken naar een fijne, waar ik me ook prettig invoelde met maat 42. Heb ze nu van Donqui Equine en die tekenen niet af, zitten supercomfortabel, m'n telefoon past erin en de prijs is ook nog goed te doen.
Heb een overgevoelige huid en rijd heel snel door. Sinds ik met deze legging rijd heb ik geen plekken meer gehad. Na 25 jaar een unicum. :D

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:35

Ik draag eigenlijk alleen nog maar leggings. Ik vond de naden van rijbroeken vaak vervelend en daar heb je bij een legging geen last van. :)

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:36

Ik dacht dat ik leggings ook niks vond maar heb er nu 2 die ik erg fijn vind. (Eentje van Busse en eentje van Mrs Ros) Ik vergeet soms dat ik een broek aan heb, zo lekker zitten ze. Bij mij passen ze het beste als ze iets moeilijk aan te krijgen zijn zegmaar. Heb er ook eentje die ik eigenlijk te groot gekocht heb en die flubbert nu bij m’n kont :=

Slmt9

Berichten: 4852
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:27

Welke van de decathlon hebben jullie? Ik heb ze allemaal van kramer en een paar van Kerrits. Die laatste zitten het prettigste (niet zo idioot hoog), maar kosten ook wat.
De kramers heb ik nu net een tweede seizoen. De wintervariant kruipt de laatste tijd ontzettend omhoog, dat vind ik er onprettig (cameltoe ;) ). Ondankds de fleece vind ik ze aardig koud voor de winter, dus dan draag ik er een thermobroek over.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:32


aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:02

Leggings zijn super fijn! Ik ben verliefd op die van equito!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:10

Ik vind leggings super fijn! Echt veel beter dan broeken. Na een hele lange tijd met broeken te hebben gereden, heb ik een keertje een legging aangepast. En dat beviel zo goed, dat ik nu alleen nog maar met leggings rij!

Bij de broeken had ik vaak last van de dikte, veel te warm en dik. En de naden, inflexibiliteit etc.

Avalanche

Berichten: 16184
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:26

Het enige nadeel vind ik siliconen en die zitten bijna op elke legging. De dood voor je zadel, en ik vind het zelf niet fijn (dat is persoonlijk natuurlijk).

Los daarvan zitten ze heerlijk.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:32

Avalanche schreef:
Het enige nadeel vind ik siliconen en die zitten bijna op elke legging. De dood voor je zadel, en ik vind het zelf niet fijn (dat is persoonlijk natuurlijk).

Los daarvan zitten ze heerlijk.


Ik vind de siliconen dat juist weer wel heel fijn. Maar dan niet als ze echt bij mijn knieën zitten.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:34

Ligt ook erg aan de siliconen. Heb een broek van EJ ermee en zit dan echt naar vastgeplakt. Maar met m'n legging heb ik dat gevoel helemaal niet.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: rijbroek of legging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:53

Siliconen die niet “plakken” zijn prima te doen hoor. Ik wordt heel kriegel van siliconen die plakken, maar mijn Montar rijbroekken doen dat niet, ook mijn rijleggings niet.