Iemand bekend met deze tasjes ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 11:03

https://reitertasche.de/en/products/rid ... fur-reiter


Omdat het beter weer wordt binnenkort dan trek ik geen jas of bodywarmer meer aan. Helaas past mijn telefoon niet in de broekzak.
En zou ik het fijn vinden om ook wat water mee te nemen en een bakje zodat mijn verzorgpaard onderweg wat kan drinken (die is 26) de buitenritten zijn geen 4 uur durende tochten maar zeker bij mooi weer doen we vooral rustig aan en dan ven je ook wat langer van huis. Dus daarom dat ik toch iets van een tasje zoek en kwam bij deze uit.

Als jullie een andere fijne kunnen aanraden dan hoor ik het graag.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:12


Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:15

Ik vind het een fijne tas, er past veel in maar hij zit niet in de weg. Doe er voornamelijk mijn telefoon en snoepjes in. Waterdicht ook! Ben er erg blij mee.

Reitertasche is wel een dropshipper, de tasjes komen direct van Ali af maar dan met een logo erop. Je kan ze waarschijnlijk goedkoper krijgen direct uit China, maar dan duurt het wel langer voordat je hem binnen hebt.

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 11:21

Britt_xxx schreef:
Ik vind het een fijne tas, er past veel in maar hij zit niet in de weg. Doe er voornamelijk mijn telefoon en snoepjes in. Waterdicht ook! Ben er erg blij mee.

Reitertasche is wel een dropshipper, de tasjes komen direct van Ali af maar dan met een logo erop. Je kan ze waarschijnlijk goedkoper krijgen direct uit China, maar dan duurt het wel langer voordat je hem binnen hebt.


Dankjewel.
Ja weet je de prijs is niet zo'n ramp. Ik wil gewoon een fijne tas
Dat ik toch wat noodzakelijke spulletjes mee kan nemen. En ik heb een hekel aan buiktasjes. Die zitten echt in de weg. Nu draag ik nog een sportjasje (hardloop) en in die zak past mijn telefoon net. Met proppen. Maar maandag wordt het alweer 15 graden bijvoorbeeld. Nou dan geen jasje en een bodywarmer gaat na 30 min ook al warm aanvoelen.

Heb je geen last van de riemen zeg maar langs de taille en je been? Want dat is het enigste waar ik door twijfel? Ik hoef niet eens veel mee. Voornaamste toch mijn 6,5 inch telefoon in zijn hoes.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 09-04-22 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 11:24


__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:38

Ik heb deze tas! Dan wel van AliExpress, kreeg hem met het logo van Reitertasche erop :D Ik vind het een fijne tas, soms gebruik ik hem om wat lekkers in te stoppen als beloning bij trainen vanaf de grond, dan kan je er makkelijk en snel bij. Als ik ga rijden en geen jas met zakken aan heb, doe ik hem ook om met mijn telefoon erin, dan is er zelfs nog wat ruimte over voor wat eten oid.

De banden zitten prettig vind ik, je voelt ze nauwelijks zitten. De sluiting zit dan ook aan de buiten- of bovenkant van je been, dus niet tegen het zadel aan.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:47

Ik heb ook zo’n tas van Reitertasche. Hij bevalt prima, er past best veel in.
Toen ik hem binnen had kwam Reitertasche ineens met reclames voor een ander kleiner model.
Voor mij zou die ook prima zijn want zoveel hoeft er nou ook weer niet in.
Ik gebruik hem voor mijn mobiel, autosleutels, multitool en brokjes.

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 11:47

Als ik bij Ali bestel dan heb ik hem half juni binnen en daar komen tegenwoordig invoerrechten bij.

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:53

Ik heb er een, echt heerlijke dingen! Je moet er alleen niet mee willen wandelen, dan gaan ze schuiven. Ik draag hem dus bij het ophalen en poetsen van paard en dan ga ik rijden. Maar als ik ga wandelen doe ik een heuptasje om.

De banden zijn zacht, breed en heel ruim verstelbaar. Ik draag hem op mijn linkerbeen omdat ik niet wil ruiskeren dat mijn gloednieuwe zadel krassen krijgt van de sluitingen.

Er past heel veel in, ik doe er mijn telefoon, sleutels, beloningen en hoevenkrabber in en dan heb ik nog ruim de ruimte voor meer.

Wel lastiger te gebruiken met een langere jas. Maar ik draag hem graag met de taille band onder mijn jas, omdat het anders zo'n opgepropt zooitje wordt, vnl. in de winter.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:57

In de winter heb je toch gewoon je jaszakken? Ik draag tot nu toe een heuptasje in de zomer door gebrek aan jaszakken. Maar dit ziet er wel fijn uit.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:58

Ik heb hem ook
Besteld rechtstreeks via Ali voor 15 euro
Voor dit bedrag komen er geen invoerrechten bij hoor
Scheelt gewoon veel geld
Ik heb hem toevallig de vorige week besteld en had hem binnen 8 dagen al binnen ook al zei Ali dat het langer zou duren

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:59

Heb geen creditcard, kun je dan ook via Ali bestellen?

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 12:02

Ik zal hem vooral gebruiken zonder jas of iets aan zodat ik een waterflesje mee kan nemen, mijn telefoon en evt idd wat snacks voor het paard al gaan we niet zo ver. Mijn telefoon moet altijd mee. En deze telefoon is helaas wel echt groot dus die steek je niet even in je zak. Voorde is wel dat hij ook mooie foto's en goede filmpjes maakt.

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 12:02

Ineke2 schreef:
Heb geen creditcard, kun je dan ook via Ali bestellen?


Ja. Voor Ideal kiezen. Wel heb je dan de app nodig geloof ik.

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 12:03

Stripe000 schreef:
Ik heb hem ook
Besteld rechtstreeks via Ali voor 15 euro
Voor dit bedrag komen er geen invoerrechten bij hoor
Scheelt gewoon veel geld
Ik heb hem toevallig de vorige week besteld en had hem binnen 8 dagen al binnen ook al zei Ali dat het langer zou duren


Dat is dan toch een optie. Toch even kijken.

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 12:24

Ik heb bij Ali besteld ;)

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:04

Goed gedaan, veel plezier ermee!

Santos_05

Berichten: 3099
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:12

Ik heb deze, maar zit niet fijn om mijn been, dus hij blijft liggen en ik gebruik een heuptasje.

Ellen_ov

Berichten: 1325
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:26

Ik heb bewust gekozen voor kleine zadeltassen die voor het zadel langsgaan van de decathlon. Zo kan ik ook water meenemen, maar vooral zou ik als de dood zijn dat m’n zadel beschadigd door die banden onder m’n been langs.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:32

Ellen_ov schreef:
Ik heb bewust gekozen voor kleine zadeltassen die voor het zadel langsgaan van de decathlon. Zo kan ik ook water meenemen, maar vooral zou ik als de dood zijn dat m’n zadel beschadigd door die banden onder m’n been langs.

Met een telefoon in de zadeltas zou ik er bang voor zijn dat je bij onvrijwillig afstappen je paard met zadeltas en telefoon erin aan de horizon ziet verdwijnen.

Ellen_ov

Berichten: 1325
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:31

Nee dat klopt daar heb ik rijbroeken/leggings voor gekocht met zakken waar ik dan bij warm weer de telefoon daar in doe.

BoktVerlaten
Berichten: 435
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:34

Werkt beter dan een heuptasje te paard. Ik gebruik hem toch niet heel vaak omdat ik meestal alleen sleutels en een telefoon bij me heb en die prop ik in de zak van jas of bodywarmer. Maar voor de zomer is het wel handig, als je geen jas aan hebt. Ik heb die van link in de OP

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Iemand bekend met deze tasjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 07:24

Ik heb het tasje gister ontvangen.
Best snel gegaan via ali.

Sandra_H

Berichten: 2718
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:47

Ik zit er ook al sinds vorig jaar naar te loeren. Ben die buiktasjes vreselijk zat, dat zit gewoon niet fijn, niet lopend, en al helemaal niet rijdend. Maar ik vraag me nog steeds af of die gesp aan je been je zadel niet beschadigt.

BeFunny

Berichten: 10754
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 20:17

Nee het beschadigd niet. De gesp is van plastic. Je schuift het tasje iets naar achter als je zit en bij mij valt de gesp dan een stuk boven het zadel, dat raakt elkaar niet ;)
Ik heb er vandaag een stukje mee gereden. Ik vind zelf de tailleband wel irritant of moet er aan wennen. Maar verder kun je dus wel je mobiel, sleutels, water, een wortel of iets mee nemen en ik heb de smallere variant. Ruim genoeg voor ons.