Goede jeans om mee te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roquen

Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-12-08

Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 20:45

Van de zomer ga ik naar Canada en zal ik heel wat dagen in het zadel doorbrengen.
Wat is een goede jeans om in paardrijden?

Een hoge taille is een eis. Een beetje betaalbaar zou ook fijn zijn

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:47

Ik vind een rijbroek nog altijd het comfortabelste. Verder de high waist skinny jeans van de C&A

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:50

wrangler texas bootcut

LWDaisy

Berichten: 4805
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:56

Ik kan je helaas niet helpen, het vel van mijn kuiten onder de naad schuurt altijd open.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:56

Mijn grote favoriet is Q-baby wrangler jeans. Daar liep (en reed) ik elke dag, de hele dag in in Canada. Zijn ook gemaakt voor paardrijden :)
Off-topic, maar wel heel benieuwd :D waar ga je heen in Canada?

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:00

Een Wrangler (riding) jeans.

Bootsiebob

Berichten: 5553
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:02

Ik heb er twee van Kingsland te koop voor €8 per stuk (excl. verzendkosten). Zijn elastisch en zo goed als nieuw.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maat 30
Beenlengte 106 cm
Binnenbeenlengte 84 cm
Waist 44 cm

En

Maat 29
Beenlengte 104 cm
Binnenbeenlengte 82 cm
Waist 42 cm

Wel normale taille, niet specifiek hoog

Roquen

Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 21:42

Hmm... misschien dus toch investeren in een wrangler...

Eileen_ schreef:
Mijn grote favoriet is Q-baby wrangler jeans. Daar liep (en reed) ik elke dag, de hele dag in in Canada. Zijn ook gemaakt voor paardrijden :)
Off-topic, maar wel heel benieuwd :D waar ga je heen in Canada?


Ik ga naar Tatlayoko lake. Een uur vliegen en 4 uur met de auto vanaf Vancouver.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:10

[quote="Roquen"]Hmm... misschien dus toch investeren in een wrangler...

tip, koop die niet hier, maar daar, daar kan je voor de prijs van hier 1 er ws 3 kopen...

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Re: Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:15

Zonder enige twijfel de Ariat R.E.A.L. highrise bootcut jeans. Gemaakt voor het rijden, super pasvorm en zit fantastisch.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:28

Eileen_ schreef:
Mijn grote favoriet is Q-baby wrangler jeans. Daar liep (en reed) ik elke dag, de hele dag in in Canada. Zijn ook gemaakt voor paardrijden :)


Ja, echt deze broeken! Toen ik een maand in Colorado was (bij parelli) gingen we met een hele groep studenten speciaal naar een Wrangler store om die te shoppen. Gaan jaren mee en zitten heerlijk.

Ik zou bij de plek waar je komt te werken vragen of ze een winkel in de buurt hebben, kun je daar passen en scheelt ook een hoop geld.

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:05

Ik rijd regelmatig met mijn c&a jeans. Die hebben meestal geen metalen knopjes zitten waardoor het zadel niet beschadigd wordt.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:18

Ik heb ze allemaal geprobeerd. Wrangler, Ariat, Cinch, Roper Jeans, Ranchers & Reiners, Miss Me, R&R Cowgirl, OSWSA, Kimes Jeans, Grace in LA,…
Maar om te rijden gaat er niks boven mijn high waist stretch skinny jeans van de C&A. Kost 30€, of 50 voor 2 :)
Lekker sepel en heel stretchy en ze gaan ook redelijk lang mee. Geen steentjes of spijkers op je kont die in je zadel krassen.
Maar eerlijk gezegd rijd ik nog het liefst met een klassieke rijlegging. Die zonder van dat plakspul erop. Maya Delorez heeft hele fijne. PS of Sweden ook.

Sandra_H

Berichten: 2718
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:21

Ik ben die hard Ariat fan, dus ook van de jeans. Maar met rijden heb ik toch het liefst ranchers&reiners, hele saaie rechttoe/rechtaan broeken, maar ze zitten heerlijk, en de regular heeft echt een hoge taille. Het enige is: ze worden verkocht als bootcut, maar ik krijg ze niet (mooi) over m'n laarzen heen. Gelukkig rijd ik het liefst met m'n broek in mn laarzen. R&R Zijn ook lekker betaalbaar, je hebt ze voor 60 euro. Kimes is ook fijn, maar niet fijner dan R&R, wel een heel stuk duurder.

En wat Sevke ook zegt: geen steentjes/studs! Ik wil zelfs op de hoeken van m'n kontzakken geen "spijkers" :+

Oh en als je bootcut wilt, en de broek dus over je laarzen gaat dragen: let er dan in elk geval op dat je genoeg lengte hebt. Gewoon echt flink te lang als je gewoon staat. Niks is irritanter (want dat gaat opkruipen) en lelijker dan een te korte broek.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:49

speurneusc schreef:
wrangler texas bootcut

Hier ook favoriet. En om te rijden een maat langer dan je normaal draagt.

Roquen

Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 20:28

Ik zit daar in the middle of nowhere, kan evt. kijken voor een wrangler in Vancouver. Maar ik ga eerst eens kijken op vinted. En anders een broek van c&a.

Iemand enig idee hoe de jeans van Wrangler vallen? Ik heb normaal Levi's.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:55

Ziet eruit als een hele mooie omgeving! Tof zeg :)
Tip: Als je ooit in Kamloops komt, ga naar "the horsebarn". Super gave winkel wat echt leuk is om even rond te snuffelen. Volgens mij heb ik daar zelfs toen nog Q-baby gekocht en hebben ze het ter plekke nog op maat gemaakt (ingekort) voor mij als ik het me goed herinner :)
Lammle's is ook altijd leuk en goed, die heb je op veel plekken wel.
Ik heb in Canada trouwens ook veel broeken bij de thrift store (tweedehandswinkel) gehaald. Ideaal voor ranch werk, want die dingen kosten dan een paar dollar en er zit echt goede kleding tussen.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:12

De Q baby's vallen precies naar maat en hebben ook nog iets stretch.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:21

Roquen schreef:
Ik zit daar in the middle of nowhere, kan evt. kijken voor een wrangler in Vancouver. Maar ik ga eerst eens kijken op vinted. En anders een broek van c&a.

Iemand enig idee hoe de jeans van Wrangler vallen? Ik heb normaal Levi's.

welke maat heb je?

Roquen

Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 22:43

speurneusc schreef:
Roquen schreef:
Ik zit daar in the middle of nowhere, kan evt. kijken voor een wrangler in Vancouver. Maar ik ga eerst eens kijken op vinted. En anders een broek van c&a.

Iemand enig idee hoe de jeans van Wrangler vallen? Ik heb normaal Levi's.

welke maat heb je?


Bij levi's normaal 29/32

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 00:15

Iemand enig idee hoe de jeans van Wrangler vallen? Ik heb normaal Levi's.

welke maat heb je?

Bij levi's normaal 29/32

zal ff kijken wat er in de mijne staat, mag je zo tegen verzendkosten hebben als ze zouden passen en je wil ze wel hebben.. kom er morgen ff op terug, nu naar bed... :z :z :z :z

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 04:11

Het is heel persoonlijk, wat de een geweldig vind, vind de ander niks. Mijn favo is Wrangler Q baby’s. Degelijk spijkerstof, comfortabel en goede pasvorm. Maar velen die ik ken vinden die niet fijn passen. Hun rijden in kimes, ariats, cruel girl, cowgirl tuff, rock & roll, cinch. Ieder heeft zo z’n voorkeur.

Ik heb ze allemaal gepast, maar wrangler blijft mijn merk qua pasvorm en materiaal (tegenwoordig maken ze velen broeken zo dun en stretchy, imo waardeloos voor werk).

Ik zou in Nederland een fatsoenlijke broek shoppen die je fijn vindt en dan kijken of je in Canada een “rijjeans” kan shoppen. Het is iig geen “must have”. Wij hebben velen meiden hier uit Europa, 80% komt met een gewone “normale” skinny jeans hier komen. Gaat prima. En idd bij bootcut, ga 1 a 2 maten langer dan eigen lengte.

BoktVerlaten
Berichten: 435
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Goede jeans om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:48

Ik rijd gewoon in Levis (312). Ik vind Wrangler juist niet fijn….